teveel opvolgmelk?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door debs, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    Liam krijgt nu 4x 210+7 opvolgmelk. Ik heb geprobeerd 180 + 6, maar daar neemt hij gewoon echt geen genoegen mee.
    Krijgt hij nu teveel?

We zijn ook nog maar net begonnen met fruit en groente. Dat gaat ook goed, maar dat is nu nog echt wennen aan vast voedsel. We willen nog niet gelijk een heel potje geven. Lijkt me zoveel tegelijk.
    Zou dat al wel mogen als Liam dat wil?
    Hoe kunnen we nu het beste proberen op minder opvolgmelk uit te komen? Ik lees overal dat hij eigenlijk teveel krijgt. Hij is niet heel groot of zwaar (7 kilo / 65 cm)

Of toch gewoon zo doorgaan?

(beetje onzeker.... :oops: )

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wij deden wel wat meer water erin maar dan met minder schepjes melk. Dus in jouw geval wel 210 ml water, maar dan met 6 scheppen. Dat scheelt alweer vier scheppen per dag, en water mag wel extra!

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heej. Als Liam t goed doet op die 4 flessen zou ik t zo laten. Niks mis mee. En wat betreft t fruit/groenten, als hij goed reageert op n bepaald soort fruit of groenten, kun je best al n half potje geven hoor en de x er op n hele als hij wil.

4. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    ik vindt het toch ook aardig wat wat hij op een dag krijgt.

tis bijna een liter opvolgmelk, en daar waar je met normale voeding tot max van een liter mag, zit het met opvolmelk toch weet iets anders omdat die samenstelling natuurlijk weer heel anders is. Normaal drinken baby's die opvolgmelk krijgen om en nabij de 600-700 ml per dag en des te meer ze eten (fruit-groente-pap) des te minder flessen erbij.

persoonlijk vindt ik het dus wel heel erg veel.

misschien is het een optie om zolang de potjes echt nog bijvoeding zijn en er nog geen hele potjes (maaltijden) in gaan terug te gaan naar de voeding voor 0-6 mnd?

of opvolgmelk maar dan die voor hongerige kindjes zou misschien helpen?

hoelang doet de kleine eigenlijk over een fles?

vaak zie je dat ze een fles binnen no time op hebben en dan ook idd heel makkelijk van die grote flessen wegdrinken, terwijl als ze een fles van 200 zouden krijgen, maar dan met een kleinere speen erop wel minder drinken.

misschien is dat nog een optie?

je zegt dat je hem nog geen heel potje wil geven, maar zou hij dat wel willen? als hij dat wel zou willen, zou ik hem gewoon een heel potje geven ongetwijfeld zal hij de volgende fles daarna ook niet meer helemaal leeg willen drinken omdat hij dan nog vol zit van zijn groente (en of fruit)

Kleine van mij is nu 6,5 mnd, en krijgt tegenwoordig steeds vaker maar 3 flessen per dag en dan op de dag een potje fruit (9 van de 10x helemaal) een potje groente die schoon opgaat en waarvan ze nog wel meer zou willen met een toetje erbij.

en tussen de middag wat drinken, thee, limonade, wat water met een schepje poeder etc etc etc.

succes in ieder geval.

5. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    Tis idd lastig.

Het CB vond het ook niet zo'n probleem (flessen van 210) maar het lijkt mij ook zoveel. Volgens het CB kon ik wel gewoon over naar opvolgmelk.
    Fles gaat idd wel snel leeg. Met de kleinere speen begon hij heel erg te mekkeren (het ging hem echt niet snel genoeg) Daarom zijn we overgestapd naar de M-speen.
    Volgens mij wil hij zelf wel meer groente en fruit, maar we wilden juist voorzichtig beginnen (half potje is zo weg)

Misschien toch meer andere voeding en drinken aanbieden, dat er een beetje van de fles afgaat.

Vind het zo lastig allemaal.... (waar is die gebruiksaanwijzing gebleven.... ;) )

6. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    tja een gebruiksaanwijzing zit er nooit bij he ;)

Ik geloof zelfs dat er wbt opvolgmelk zelfs iets van een max van 800 ml per dag aan zit. zeker als je kindje goed fruit en groente eet.

succes meid

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    onze Demi drinkt gemiddeld een 600cc opvolgmelk op een dag, heeft het cb hier ook geen moeite mee.

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik neem aan dat je met opvolgmelk in dit geval nr. 2 bedoeld. Hij zit maar iets boven het maximum (waar ka trouwens best wel eens meer voorschrijven). Hier gebruikten we daar ook altijd de M speen voor. Je zou 6 schepjes per fles kunnen proberen, met dezelfde hoeveelheid water. Of wat meer vast voedsel. Hij is er oud genoeg voor toch? Laatste wat ik kan bedenken is van de eerste en laatste fles b.v. een papfles te maken. Gewoon lekker Bambix erdoor, vult een heel stuk beter. Dan zou een fles van 180 + 6 met Bambix echt meer dan genoeg moeten zijn. En zodra Liam meer vast voedsel gaat eten, laat hij vast en zeker ook een fles vallen. Dan is je probleem ook over.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij moesten van het CB nr1 blijven gebruiken, totdat C niet meer dan 700cc KV kreeg.. we zaten op 4*210cc nr1 melk(hongerige baby's), maar met de hapjes zaten we al snel op 3*180+6 (standaard).

We hebben C gelijk zoveel gegeven al hij luste (met de max van een potje ongeveer). Hij at vanaf dag 1 al gelijk 100 gram groente, en dat ging snel omhoog. Dus vandaar dat we alsnog overkonden..

10. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    we hopen ook dat Liam wel snel terug zal gaan naar 4 x 180/6 Hij krijgt nu wel groente naar behoefte (max 1 potje) en het fruit zal ook wel snel op gaan hogen. Hij eet nl alles wat je hem voorzet.... (en blijft erbij lachen haha) We geven hem nu nog 4 mnd potjes, maar we hebben ook al 6 mnd potjes staan.. Maar vind het allemaal zo snel gaan. en ik wil ook vers gaan proberen. Is het niet allemaal te snel voor dat kleine lijfje (en maagje)

Tja, ons CB vond het goed als hij nr 2 kreeg....
    Hebben ze misschien allemaal een andere uitgave van de boeken?

Deel Deze Pagina