Hoi meiden het is mijn 1e baby en ik weet niet wat ik moet voelen mijn gyn. is een man dus veel vertellen kan hij ook niet haha Hij zegt steeds dat als je harde buiken regelmatig krijgt (om de 5 min) moet je bellen. Maar ik heb dus geen harde buiken en ik dacht dat hij dan de ween bedoelt? Harde buiken dacht ik toch iets anders: meer een korte samentrekking van je baarmoeder je vergelijkbaar is met orgasme en zou geen pijn doen? Ik ben morgen uitgerekend en sinds paar uurtjes heb ik dus rare pijn: het is beetje korte steekjes onderin een soort gevoel alsof iets prikt, alsof je moet plassen maar dan niet bij je blaas maar echt bij vagina. (Baby is al weken ingedaald). Omdat ik ook endometriose heb kan ik ook niet goed inschatten wat echt PIJN is (bij endometriose had ik enorme pijn dat aanhield tot ik 10-12 paracetamols innam en ik kon dus geen plas zelfs binnen houden). Dus alles wat ik nu heb ik minder dan dat! Ik schrijf hier hoe ik begrijp het, en als het anders is hoor ik het graag want ben toch bang dat ik uren ga lopen of thuis zitten met echte ween terwijl ik denk dat het niet zo is... Voorweeen: zeurende, menstruatie-achtige pijn onderin, voraal in de avond en nacht. Doet geen pijn, gewoon vervelend Harde buiken: korte samentrekking (spanning) van de baarmoeder. Buik voelt als een bal. duurt maar paar sec. en niet vaak 2-3 keren per dag? Echte ween: hier heb ik gene ervaring mee maar lijkt dat het dan wel pijn moet doen en steeds vaker komen?
Harde buiken heb ik nooit gehad en ook niet echt voorweeën. toen mijn weeën begonnen dacht ik: "volgens mij zijn dit nu voorweeën". Het voelde bij mij alsof er een stroompje door mijn buik ging. Op een gegeven moment werd het regelmatiger en zakte het niet af onder de douche (dat moet volgens mij wel met harde buiken en voorweeën). Uiteindelijk de VK gebeld, omdat ze zo regelmatig kwamen en toch wat pijnlijker werden. Drie uur later was mijn dochter geboren. en het mooie van weeën is dat ze opbouwen, ze doen niet direct heel veel pijn.
Voor weeen en harde buiken beschrijving klopt wel. De echte weeen zijn voor elke vrouw anders ligt ook zeker aan waar je de weeen hebt ( buik, benen,rug of mengelmoes ) Ikzelf had alleen maar rug weeen wat opkwam als een trekkerig gevoel en op het laatst had ik het idee dat iemand een mes in me onderrug stak en telkens omdraaide! Zou het zo weer doen hoor Het gevoel van een druk in je vagina ipv blaas herken ik ook niet veel later braken mijn vliezen en begon het echte werk. Hoe buik en beenweeen aanvoelen zou ik je niet kunnen vertellen maar dat kunnen andere meiden vast wel haha. Weet wel dat je het verschil wel voelt tussen voor en echte weeen. Fijne bevalling het is pijnlijk maar oh zo mooi!
Okey dus ik zou het wel moet herkennen... echt weeen... hoop dat ik ben niet het enige % dan erg snel bevalt zonder erg veel ween of gevoel als ween... lastig je iedereen zegt dat je zal het wel herkennen maar nu kan ik mijzelf niet voorstellen dat ik het direct zal herkennen! )ah.. vast wel! ) omdat morgen is mijn 'datum' zit ik natuurlijk al weken van alles te denken voelen en verdenk alles als echt werk maar nee het is steeds hetzelfde... wel enige wat ik nu heb is die kleine korte steekjes... misschien zet het toch binnen paar dagen door... Pijnlijk zal het wel wezen, ik ga voor ruggenprik als ik het niet meer trek! Maar met endometriose is lastig nu voor mij in te schatten wat is dan echt bevallings pijn is... endo-meisjes zeggen dat het bevalling veel minder pijn doet maar lastiger vol te houden omdat het steeds komt en gaat en je steeds moet zich aanpassen... ben zo benieuwd... ps: wel raar dat mijn gyn. elke keer zegt - als je om de 5 minuten harde buiken krijg dan moet je bellen, daarom dacht ik dus dat misschien weens voelen ook als een soort harde buiken, maar hij meenden misschien een weeen dan..
Geen harde buiken opgemerkt hier alleen tijdens de uitdrijving ( zo'n raar woord haha) leek me buik echt een eigen leven te hebben die golfde letterlijk!
Ik vind harde buiken anders dan voorweeen en weeeen. Harde buiken: wordt je baarmoeder hard en ik krijg het benauwd. En een harde buik doet geen zeer, maar voelt ongemakkelijk. Een voorwee: voel ik echt als een opkomende pijn bij me baarmoedermond en de pijn komt als een golf en trekt weer langzaam weg. Hierbij wordt me baarmoeder ook wel hard. Een wee: hetzelfde als voorwee, maar dan regelmatig en elke wee gaat steeds meer zeer doen.
Als je bevallen bent ben ik wel benieuwd naar je ervaring.. ik dacht juist dat door de endo de pijn heviger zou zijn.. omdat alles natuurlijk weer opgang komt.
kimm2108 geen idee ik heb het gevraagd aan meiden die endo hebben en bevallen zijn - dat is wat ze zeiden... ben ook benieuwd hoe het daadwerkelijk is... Ik moet wel even zeggen dat ik niet echt endometriose pijn had maar cystepijn - misschien zit daar ook het verschil.. bij mij hing cyste van 8 cm gewoon los in de buik wat erg heftige pijn veroorzaakte.. verder was geen endo plekken gevonden en omdat ik gelijk na de laparoscopie zwanger ben geworden kon ik ook niet zeggen of menstruatiepijn minder was of niet... ik laat mijn ervaring weten als ik bevallen ben!
Mijn gyn. is een ander ('t is ook geen man) maar tegen mij zeggen ze precies hetzelfde hoor. Ik d8 namelijk dat ik last van meer harde buiken had, maar het bleken weeën te zijn. Voor mij is het enige verschil dat weeën een grotere frequentie hebben, niet te beïnvloeden zijn door rust en wat meer pijnlijk zijn. Maar echt duidelijk het verschil beschrijven kan ik niet, hoewel ik het verschil nu wel voel.
Oke, ja ben wel benieuwd/nieuwsgierig. . ! Ik wens je in ieder geval veel succes, ik ga ervan uit dat je eerder bevalt dan mij. Haha