ik wil naar het ziekenhuis maar moet thuis bevallen

Discussion in 'De bevalling' started by edelweiss, Mar 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik zit met iets mijn vk wil niet dat ik in de auto stap naar het ziekenhuis ten tijde van de bevalling. Ik heb een medische indicatie maar ik sta bekend om mijn stort bevallingen.

Nu is het dichtstbijzijnde ziekenhuis dus 40 min verderop dit betekend dus dat als ik in de auto stap dat ik een grote kans heb om in de auto te bevallen.

Mijn tweede bevalling had ik geen pijn tot 7 cm en daarna duurde het ziekenhuis30 min tot de geboorte.ik had alleen wat harde buiken 3 per uur ongeveer. Ik was toen gelukkig net in het zieken huis voor ctg.

Nu wil de vk een auto bevalling niet riskeren. En in overleg met de gynn is dus besloten dat ik niet naar het ziekenhuis hoef te komen.

Maar ik wil dus echt naar het ziekenhuis. Mijn eerste had foetale nood

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    o jeetje ik snap je gevoel.
    Is er geen optie om eerder in te leiden oid?

Ik zou nog eens aangeven dat je echt niet thuis wil bevallen.

3. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

Mar 24, 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Wat raar zeg! Bij mij is dit juist de reden dat ik met 38 weken wordt ingeleid! Ik heb ook stortbevallingen gehad en sta onder controle van de gyn. Zou het toch nog een x vragen.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik heb vandaag een fikse discussie met de gynn gehad en deze gaf dit dus aan

5. mami196

mami196 Actief lid

Sep 1, 2012
    205
    1
    0
    Ja, inleiden desnoods,,,,,,, vreemde vk

6. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    anders in de buurt van het zh gaan slapen, hotel oid...of bij iemand die vlakbij zh woont...desnoods een andere stad ...

of idd inleiden of vliezen laten breken en dus in t zh blijven..

7. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

Mar 24, 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Of overgaan naar een ander ziekenhuis in de buurt? Daar heb je altijd recht binnen je verzekering!

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Dat is het punt het ziekenhuis is degene die het dichtste bij is met verloskamers. Dus dichterbij gaat niet. En om nu wil5 weken gescheiden te zijn van mijn man en kinderen lijkt me ook niet de bedoeling .

moet ook zeggen dat het dan een hotel zou moeten zijn en man en kinderen dan thuis. Want in een hotel wonen 5 weken met 2 kinderen vaarwater 1 5 dagen einde week naar school moet lijkt mij niet handig. Maar als het niet anders zou kunnen moet dat maar.

Inleiding doet de gyn echt enorm moeilijk over. Bij mijn eerste was het echt drama pas met 41,4 wilde ze er over nadenken.

9. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    of andere gyn, advies vragen!

10. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Wat willen ze doen dan als jij bij de eerste tekenen van de bevalling snel naar het ziekenhuis gaat, je terugsturen?
    Gelijk rijden als je denkt dat t begint, is dat een mogelijkheid dan?

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Dat zou kunnen maar ik krijg dus pas weken bij een 7 cm ongeveer. Alle 2 mijn bevalling had ik geen pijn tot de 7 cm en die laatste 3 cm was met 10 tot 20 min bekeken. ik wist dus niet dat ik aan het bevallen was dat is dus het punt van gyn en vk. Als ik bij de eerste wee in de auto stap ben ik waarschijnlijk al te laat. Ik snap niet dat ze overal de verloskamers maar weghalen.:x

12. Bri

Bri Niet meer actief

Als ik zo snel zou bevallen, zou ik liever thuis blijven dan naar het zkh toe gaan. Maar goed, ik ben ook twee keer uit eigen keuze thuis bevallen.

Ken wel iemand die op de parkeerplaats voor haar huis is bevallen; zij wilde bij de eerste weeën naar het zkh rijden en heeft dat dus duidelijk niet gehaald. Kind kwam er ineens uit. Was haar derde, de eerste twee gingen ook al snel.
    Ik ken ook iemand die bij haar ouders thuis is bevallen; ze logeerde daar een nachtje en toen bleek ineens dat haar tweede baby eraan kwam. Ze had echt de tijd niet meer om nog op weg te gaan.

Als je echt heel erg graag in het zkh wilt, dan zul je toch iemand moeten vinden die je om die reden wil inleiden. Blijf dat aankaarten bij je vk/gyn, en desnoods bij een ander als je huidige je niet serieus genoeg neemt.
    En als het dan toch natuurlijk gaat gebeuren, zul je thuis (of waar je dan ook bent) je kind ter wereld brengen. Laat je goed informeren over wat je moet doen als er nog niemand bij is, want dat kan je ook gebeuren als het zo snel gaat.
    Sterkte in elk geval!

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Update vandaag nogmaals met de gyn gesproken.

Ze gaan mij inleiden bij 37 weken zoals het er nu uit ziet. Dus ik mag gewoon naar het zieken huis! Wat een gerust stelling

14. Bri

Bri Niet meer actief

Dat is fijn voor je! Zo weet je zeker dat je daar kunt bevallen waar jij dat het liefste wilt.

15. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Ik wilde het net tegen je zeggen of ze je niet kunnen inleiden. Hartstikke fijn dat het opgelost is.

16. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

Mar 9, 2008
    4,888
    1
    38
    Zaanstreek
    Wat een goede oplossing. Fijn! Succes.

17. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097