Naar aanleiding van de topic: welk merk kopen jullie voor je kindje ben ik erg benieuwd wat jullie gemiddeld besteden aan een kledingsetje. Om met mezelf te beginnen heb ik een beetje als max in mijn hoofd 20 euro voor een broekje en 15 euro voor een truitje/shirt. Maar dat is echt het max hoor, wat ik gemiddeld uitgeef voor een broekje is 10-15 euro en voor een truitje/shirt 5-10 euro ik koop ook geregeld via mp!
ik geef niet heel veel uit aan een setje. Goedkoop kan ik heel leuk kleertjes kopen en we vinden het zonde om er veel aan uit te geven eigenlijk. voor een shirtje betalen we zo'n 5 euro (vaak ook minder) en broekje ook 5,6 euro. (we hebben pas bij de zeeman ingeslagen heel leuke kleertjes gekocht voor weinig. Leuk shoppen dan haha)
Mijn besteding voor kleding is erg verschillend. Over het algemeen koop ik niet echt goedkope kleertjes, bv 30 euro voor een broekje, 30 euro voor vestje of mooi shirtje, rompertjes van 12,50 per stuk. Maar daarnaast koop ik ook veel in de uitverkoop. Gisteren kreeg ik van mijn moeder een superleuk vestje, had ze in de uitverkoop bij de Hema gescoord voor 5 euro. En daar ben ik net zo blij mee. Ook loopt (nou ja, ligt haha) Juul best in een broekje van de Hema van 4 euro hoor. Heel wisselend dus.
jeetje wat duur! hier in engeland, bij de meeste winkels waar je kinderkleding kan kopen betaal ik max. 6 a 7 pond voor een setje!!! hooguit 10 euro dus. en dan nog vind ik t meestal goedkoper, truitjes en shirtjes voor 2 a 3 pond en broekjes voor 5 pond. en allemaal leuk spul en goede kwaliteit. en iedereen in nederland vind dat mijn ventje altijd leuke kleertjes aan heeft maar had laatst ook al door dat het zo duur was in nederland. schrok me rot van de prijzen bij de hema!!!! (woon sinds 2006 in engeland) dacht vroeger altijd dat hema lekker goedkoop en neutraal was, nou niet dus misschien ben ik wel te ver-engelst
erg verschillend eigenlijk... de ene keer scoor ik iets heel leuks voor rond de 20 euro en de andere keer zie ik wat duurders hangen... ik koop wat ik leuk vind... het duurste setje was geloof ik rond de 80 euro...
Hier heel erg verschillend eigenlijk. De ene keer hebben we een shirtje van 15 euro ofzo en een broekje van 19 en dus een setje voor 30/35 euro wat wij een redelijke prijs vinden. En de andere keer hebben we een setje (of kledingstuk) dat gewoon wat duurder is, zo laatst een spijkerjurkje van 35 euro en een setje van een rokje, truitje en overslagvestje voor 79 euro en een spijkerbroekje dat volgens mij 45 euro was. Maar moet zeggen dat we meestal niet eens echt kijken naar wat het kost, merken dat wel bij de kassa. Als we het maar leuk/mooi vinden is het prima. En je weet t och wel wat het ong kost als je in de winkel bent omdat meestal alles rond dezelfde prijs is, dus bijv broekjes rond de 20/30 euro, shirtjes rond de 10/20 euro.
meestal rond de 15/20 euro per setje. Maar bv lief kleding koop ik altijd in de uitverkoop. Of villa happ enz. Maar ik koop geen mexx enz dat vind ik het niet waard. Ze groeien er zo snel uit.
Laatst via Marktplaats 7 broeken 10 shirtjes 1 vestje 1 jasje voor 25 euro gekocht haha... Doe ik het in de winkel (wat dus weinig voorkomt want mijn moeder en tante kopen het meeste haha verwenneritus he) betaal ik max 8 euro voor een shirtje en 15 euro voor een broekje. Vind veel uitgeven erg sonde... en heb het trouwens niet eens
Bij mij verschilt het heel erg...ze heeft wel setje van 80 euro, maar ook setjes van 20 euro. Ligt er net aan waar ik het koop en hoe bijzonder ik het vind. @sweetmarije, ik vind de hema ook redelijk duur voor wat je krijgt. Voor hetzelfde geld kun je soms merkkleertjes kopen. En het nadeel van de hema vind ik dat echt iedereen er in loopt.
Hier verschilt het. Gisteren heb ik toevallig een setje voor mijn dochtertje gekocht voor het voorjaar, een broekje van 9 Euro, een shirtje van 4 Euro en een overslagvestje van 10 Euro. Dit is gemiddeld, soms minder, soms ook meer. Ik koop regelmatig merkkleertjes op internet voor hetzelfde bedrag als een Hema of H&M-setje. Voor mijn zoontje kom ik voor een truitje en een broekje gemiddeld op een Euro of 20 - 25 uit denk ik. Het scheelt dat we altijd veel kleertjes krijgen.
Hier ligt het er ook aan of ik het leuk vind of niet. Als ik echt graag iets wil hebben voor mijn zoontje ben ik wel bereid om veel geld uit te geven. Dat deed ik heel erg in het begin. Maar heb er wel van geleerd. Ze kunnen het maar even aan en dan kan het weer weg. Nu heb ik een voorraad kleding. Nu heb ik veel van maatje 80 wat hij nu heeft dus ben nu langzaam maat 86 aan het inslaan. Nu is er ook uitverkoop dus wel makkelijk. Moet zeggen dat ik ook wel eens pakketten kleding via mp heb gekocht. Zag er allemaal nog super uit. En als hij het niet meer past verkoop ik het ook weer via mp.
ik verkoop ook kleertjes die hij niet meer past op mp. alleen leuke spijkerbroekjes/rompers/sokjes bewaar ik voor als een evt. tweede een jongen is. vind het niet leuk om hem in dezelfde kleertjes als de oudste toen te laten rondlopen dus de rest bewaar ik niet. alleen dus af en toe een heel leuk spijkerbroekje. leuk he, dat er overal uitverkoop is?! voor mezelf ook weer lekker geshopt merk wel dat ik nu veel meer voor de kleine shop!
Hier vaak max 20 euro voor beide kledingstukken. Maar ik sla altijd erg veel in tijdens enorme uitverkoopperiodes a 50 procent korting en dan is het dus goedkoper. Al koop ik dan ook vaak de duurdere merken, maar de max van 20 euro blijft (alleen kun je dan dus een kledingstuk van 40 euro kopen voor 20 euro zeg maar). Verkopen via marktplaats vind ik trouwens te veel gedoe. Ik koop dus liever goedkoper en dat ik de kleren dan weg kan geven of anders weg kan gooien.
Hier ook zo'n 7 a 8 euro max voor een shirtje/truitje - en 15 voor een broekje. Maar ook die haal ik meestal voor onder de 10 euro. Het duurste wat m'n meissie eigenlijk gedragen heeft wat ik zelf (nieuw) gekocht heb, is haar kerstjurkje, maar die was ook van de H&M - 15 euro.... Mama's favoriete kledingstuk voor haar zijn haar spijkerrokje - samen met 2 spijkerbroekjes (nieuw) gekocht op een jaarmarkt, 3 voor 5 euro . En haar (2e hands) S.Oliver spijkerbroekje, van 1 euro -> deze draagt ze al vanaf haar 9 maanden ofzo -toen wat ruim, maar die past nu nog steeds en is -ondanks het vele dragen- nog niet versleten.
ik vind het echt zonde om veel geld uit te geven aan setjes, ik betaal voor een compleet setje hooguit 10 a 15 euro, ze heeft het soms maar een paar weken aan als je het net voor een groeischeut koopt.
ik koop wat ik leuk vind en wat ik kan missen aan geld. de ene keer slaag ik prima bij de zeeman en wibra en ben 15 euro max per stel kwijt. soms ga ik naar villa hap etc en ben dan toch wel minimaal 50 euro kwijt per stelletje. winterjasje dit jaar was voor alicia 139,- en voor nando koste een winterjas 25 euro maar die had nog een skipak nodig wat ook weer 30,- koste. kleding koop ik dus gewoon wat ik leuk vind en of ik het kan missen. ben trouwens iemand die graag winkelt in de uitverkoop. merkkleding voor de prijs van non-merk , c&a is ook leuk shoppen vind ik en ook niet zo duur
echt heel verschillend! Soms ben ik bij de mexx en koop ik een broekje van 35 euro, een blouseje van 20 euro, met een shirt van 20 euro erbij, omdat ik het zo mooi vind bij elkaar. Een andere keer ga ik naar de hema en heb ik wel meerdere outfits voor dat geld. Ligt net aan mijn bui. Ik moet zeggen, ik geef graag mijn geld uit aan kleertjes voor de kleine man. Ik hou van de complimenten die ervan ik krijg! Mijn man moet er altijd een beetje om lachen; hij zegt dat we ook nog geld moeten overhouden om te eten (=grapje, want we verdienen voldoende hoor), en dat hij meer kleren heeft dan mijn man!!!! (=waar, tsja ). Ik koop trouwens ook vaak in de uitverkoop wat, dan kan ik weer een bergje inslaan in verschillende maten (heb hier altijd een paar zakken vol kleding in volgende maten - gekregen en gekocht). Vind ik gewoon leuk. Noem het een hobby! Ik geef de kleertjes die N. niet meer draagt en die ik niet wil bewaren voor de volgende spruit (mocht die er nog komen) graag aan anderen.
Setjes... mmm.. die heb ik al heel lang niet meer gekocht voor zoontje. Ik koop shirt/truien en die kosten tussen de 6,95 (H&M) en 50 (Kidscase) en broeken tussen de 10 (Hema) en 50 euro (andere merken bijv. Imps & Elfs) Echt setjes (2) heb ik laatst nog gekocht voor de dochter die gaat komen. Die waren wat duurder ( 45 per stuk, Ralph Lauren maar vond ik te mooi om te laten liggen). Het verschilt dus erg. Ik kijk of ik het kledingstuk het waard vind en wissel duur en goedkoper sterk af. Wibra en Zeeman kom ik niet (ze zitten hier ook niet). C&A vind ik een rotwinkel al zou ik het geen probleem vinden om daar iets van te kopen. Ik koop niet heel veel kleding (genoeg om keuze te hebben en vaak schone dingen aan te trekken (Zelf eten / kwijlen etc.. jullie kennen het wel ) en bewaar alles wat nog goed is voor dochter (als het unisex is of ik ga er een ander een plezier mee doen)
Ik koop niet echt veel setjes, koop meestal losse dingen en heb ook niet echt max. bedragen wat ik uitgeef aan broekjes/shirtjes enzo. Ik koop gewoon wat ik leuk vind. Gister heb ik bijv 3 nieuwe Vingino broeken gekocht tijdens de uitverkoop voor 15 euro per stuk. Mijn favoriete merk is Noppies en daar betaal ik ong 16 euro per shirtje voor.