hallo Ik loop al een poosje tegen het probleem aan dat mijn meisje soms de hele dag bezig is met poepen. Ze krijgt smorgens fruit en savonds groente hap (nog nog alleen als bijvoeding) en ik denk dathet daar dus aan ligt. maar ze is inmiddels 6 maanden en de groenten gaan er erg goed in dus wil het niet stoppen nu. maar goed, ze krijgt daar dus wel verstopping van en komt dan met veel kreunen en steunen een klein keuteltje uit. en dat niet 1keer per dag maar vaker. Verder krijgt ze door haar gewone flessen jbpm. ik heb al een spulletje van de huisarts gekregen wat wel helpt maar als ik dan weer stop begint het weer van voren af aan. heb ook al met het cb overlegd en die zeggen dat ik dat spul dus moet blijven geven en die jbpm er moet blijven doorheen doen (dacht dat het daar misschien aan lag) Wie heeft er nog een goeie tip ??? (pruimen prakken???) alvast bedankt
Mijn zoontje heeft ook heel veel last gehad van een moeilijke stoelgang. Ik heb ook van alles geprobeerd en uiteindelijk poepte hij zo weinig en als hij dan poepte waren het keuteltjes, dus heb ik een laxeermiddeltje van de huisarts gekregen. Sinds 2 weken ongeveer pers ik elke dag verse sinasappelsap voor hem en sinds dien poept hij (bijna) elke dag en hebben we kunnen stoppen met het laxeermiddeltje Als je het een keer wilt uitproberen en het niet gelijk zelf wilt persen kan je ook bij AH vers sap halen. Dat zit in van die doorzichtige flessen en dat bestaat uit puur sap zonder toevoegingen.
hoeveel van die sap geef je dan? dat laxeermiddeltje heb ik nu dus ook en het helpt wel maar zodra ik dan stop begint het weer van voren
Ik ben begonnen met ongeveer 20 cc eerst om te kijken of hij het lekker vond en om te kijken hoe hij er op reageerde. Nu geef ik in totaal ongeveer 70 cc op een dag. Eerst 40 cc bij zijn fruithapje 's ochtends en 's middags krijgt hij nog een keer 30 cc, zeker met die warme weer laat ik hem lekker drinken. Zodra je merkt dat het helpt zou ik niet meer gaan geven, goed is goed. En blijkbaar is 70cc verdeeld over de dag voldoende voor ons ventje.