Weet niet of het hier goed staat, maar wat voor kleertjes moet ik de baby op de eerste dag aantrekken? Als het goed is wordt hij/zij eind janauri geboren... Ik heb nu in mijn hoofd: rompertje met lange mouwen, overslagvestje, mutsje en broekje met sokken. In de maxicosi heb ik zo'n warme voetenzak... maar is er nog meer nodig? Jasje? Lodger Wrapper (die heb ik ook)... Wie o wie?
Een lekker dik babypakje met inderdaad bijv. romper met lange mouw. Als je in het zh gaat bevallen zou ik persoonlijk gewoon een lekker fleece dekentje over de beeb leggen, in de maxicosi. Als die voetenzak heerlijk warm is kan dat ook prima. Mutsje op...en lekker naar huis!
Ik wist het ook niet zo goed... Heb nu dit maar in mijn tas gedaan : rompertje maar 50 en 1 maat 56 truitje, broekje en hele kleine sokslofjes, mutsje en jasje. voetenzak zit bij de maxi cosi
Ik zit daar ook over te piekeren. Heb een echt super leuk setje, een beetje stoer, maar vraag me af of dat comfortabel genoeg is. Is een soort joggingbroekje met een capuchonvestje van gebreid katoen. Daaronder zou ik een overslagromper doen en dan met losse sokjes erbij. Volgens mijn schoonmama was dat totaal niet praktisch omdat kleintje dan steeds sokjes zou verliezen enzo. Nu maar een overslagromper, slobbroekje en overslagvestje. En een mutsje natuurlijk. Alles wit. Ik weet wel dat comfort t belangrijkste is, maar eerlijk gezegd vind ik die witte outfit wel heel erg... Saai. Vooral omdat het overslagvestje gehaakt is (tja, gekregen). Puf om nog naar de winkels te trekken heb ik eigenlijk niet meer...
ik neem mee naar het ziekenhuis een setje maat 50 en een setje maat 56, zo'n setje bestaat dan uit ; een overslagromper (die vind ik prettig aandoen in het begin) een broekje met truitje met hieronder sokjes met slofjes (met sokjes erin blijven ze wat langer hangen haha) in de winter zou ik een jasje erbij doen maar die van mij werd gek als het te warm was dus gewoon de voetenzak goed dichtmaken en mutsje was hier genoeg..
Goed om te horen dat ik dus niet de enige ben! Heb inderdaad ook zo'n slobbroekje, maarja, zo direct is het een lang kind en dan past dat broekje niet met die voetjes... (waar je je al niet druk over kan maken he? ) Ik heb dus alles van gewoon t-shirt stof zeg maar, wit en grijs. Vind het wel stoer en ook praktisch omdat we niet weten wat het gaat worden. Zit ook nog wel te denken aan een knalroze en turkooise romper om toch enigzins onderscheid te maken. Ben inderdaad ook van plan om die wrapper mee te nemen (is ook fleece) en dan in de auto in de voetenzak van de maxicosi (wil inderdaad in het zh bevallen, vandaar dat ik het ook zo lastig vind...) Maar ik ben zo bang dat die kleertjes alleen te koud zijn. Ja, je bedenkt je zo eens wat he, als je 's nachts niet kan slapen
haha ben nog belange niet zover maar vind deze reacties super om te lezen. Ik word er zelf een beetje zenuwachtig van. Succes met het kiezen van de leukste eerste kleertjes!
oke poging 2 voordat me stroom uitviel ik heb er iets meer in de tas moet 4 dagern blijven ik heb het volgende 3 rompertjes 2 setjs kleding 1 fleece setje en 1 dunne setje 3 boxpakjes 2 dikkere en 1 dunnere 1 mutsje 3 setjes sokjes 1 setje slofjes en voor naar huis zo klein skipakje daaronder dunnere kleertjes ofzo zien of het comfortabel is we zien wel wat we aantrekken
@bengeltje: ik zou nog wat meer pakjes meenemen, die kleintjes spugen best veel en ook dunne poep wil je pakjes nog vaak vies maken. @ts: denk dat wat je nu in gedachten hebt goed is hoor. @lorelei77: zou ook niet kiezen voor iets met een mutsje, niet echt praktisch voor zo'n kleintje. Je kunt ook wat online bestellen he? Bijv. bij de hema ofzo.
toen wij in het ziekenhuis moesten blijven kregen ze kleertjes van daar, was best handig eigenlijk, moest zelf 3 dagen blijven namelijk
misschien ben ik dan zo zeurpiet maar heb liever dat de kleine kleertjes aankrijg die wij hebben mee genomen en denk niet dat je dat hier krijg denk dat mensen toch wel de kleding aan willen doen die ze mee genomen hebben ik dachde eingelijk dat ik al veel in de tas had valt dus tegen scheeld dat ik maar 5 a 7 minuten van het ziekenhuis vandaan woont dus me vriend heeft zo nieuwe gehaald. veder zalik toch eens kijken of er wat bij kan
Ik had ook van alles mee....en neutraal want we wisten het niet dat het een meid zou zijn....wel heel sterk dat gevoel.... maar ze had ziekenhuiskleertjes aan...ivm het mega infuus in haar arm. Ze kon gewoon haar eigen kleertjes bijna niet aan....of het zat met plakband vast...dan zijn die zh-kleertjes best makkelijk (die lijken op die situaties beter aangepast te zijn)...maar in het zh maken ze er geen probleem van hoor...eigen kleertjes zijn prima ...ze waren best lief. En tegen de tijd dat we naar huis mochten, 8 dagen later waren alle leuke kleerdjes vies en gebruikt...Dus wij de dag ervoor nog ff naar de prenatal gescheurd en daar wat gehaald...moest toch iets extra leuks zijn na 8 dagen zh
het is makkelijker met infusen e.d. inderdaad, en het is voor het personeel ook wat fijner (en makkelijker) dus een beetje meegedacht met ze, ik heb liever dat ze wat langer met hem bezig zijn als dat ie mooie kleren aanheeft die onhandig voor hun zijn. Maar het MAG wel gewoon alleen die speciale outfit voor naar huis is dan al gebruikt en niet meer zo speciaal dus wat beastie zegt kan je weet nieuwe kleren halen haha
nieuwe kleetjes kopen is echt niet zo erg hoor ....was ook wel erg fijn er weer even "uit" te zijn...na ziekenhuisopname endaarna nog in het fam.huis naast het zieknhuis..en kleine meid maar op de neonatologie
ja oke ik hbe voordeel dat de kleine alleen gehaald word met keizersnee en dus geen infuus enzo krijg en geowon bij mij blijft omdat ik er moet liggen zoals ze zeggen vandaar liever eigen kleding ik heb wat dat betreft veel kleding dingen zelf gekocht en me broer heeft net 2ling gekregen dus die kleding is amper paar week gedragen en dat geef die altijd aan me moeder mee
ummmh...ik dacht dat ik met 2 uurtjes na de bev. weer in de auto zou zitten....niet dus. Kleine had verhoging...en dan moet die op een andere afdeling...keizersnee of niet maar dat kan de jouwe ook krijgen hoor... Neem van de eigen kleertjes iets mee wat niet persee over het hoofdje moet...omslag vestje ofzo...erg fijn in het begin @zo gelukkig ...ne hoor luiers hebben ze daar echt wel...net als kraamverband en zoogcompressen
ja maar goed dat gebeurd ook weer niet zo vaak ik zie wel anders kan me vriend altijd snel wat halen woon er erg vlakbij we zien veder wel omslagvestjes heb ik niet kraamzorg vond ze irritant net als ik eingelijk ieder zijn ding natuurlijk
Ohwkee! Tsja; je weet nu eenmaal niet wanneer je gaat bevallen; beetje lastig om 3 maten luiers in huis te halen, toch?