heeft tempen bij mijn ongeregelde leven wel nut?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by moedergans, May 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moedergans

moedergans Actief lid

Apr 13, 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    Lees overal dat je lichaams temp heel erg beinvloed wordt door je activiteiten (logisch) waardoor geadviseerd wordt te tempen als je net wakker bent, voor je echt gaat bewegen. en dat je er een uur rust bij op moet tellen als je 's nachts wakker bent geweest..

maar ons zoontje slaapt vaak onrustig waardoor ik er soms 4x per nacht uit moet, maar soms slaapt hij door en kan ik door slapen.
    Ik kan me zo voorstellen dat mijn temp dan de ene nacht als ik net een uur geleden er uit ben geweest, hoger is als op de nacht dat ik door kon slapen.

ik werk 4 middagen / avonden per week dus ook 's avonds tempen kan erg beinvloed zijn. overdag ben je natuurlijk de ene x drukker als de andere x.

vraag me dus af of tempen bij mij wel nut heeft.

heeft iemand van jullie ervaring met tempen tijdens een ongeregeld dag en nacht ritme?

groetjes a.

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    FF zegt er dit over:

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als je 's nachts opstaat voor een kindje, moet je daarna minstens weer 1 uur geslapen of rustig in bed gelegen hebben. Daarna kun je gewoon tempen.
    Als je kleintje bijvoorbeeld altijd om 6 uur komt, kun je eerst tempen voordat je naar je kind gaat. Maar dat mag alleen 's ochtends, je moet NIET 's nachts gaan tempen.
    En ik sluit met aan bij Daisy.

4. moedergans

moedergans Actief lid

Apr 13, 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    thanks bedankt voor de tips.

ga toch maar eens een poging wagen.

5. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

May 1, 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Ik heb net een nieuwe baan aangeboden gekregen en ik zal enkele maanden in ploegendienst werken.
    Mijn slaaptijden zullen dus variabel worden, de ene week 's nachts de andere week overdag.
    Ik kan me niet voorstellen dat de temperatuurmeting dan nog gaat kloppen. Ik ben zowiezo bang dat het hele cyclusritme van slag raakt.
    Zijn er dames met ploegendiensten, die me daar wat meer over kunnen vertellen?

Share This Page