Hoi, Mijn man werkt in de verpleegkunde en heeft ook wisseldiensten. Helaas krijgt hij geen vrij omstreeks de uitgerekende datum ( dan is het pasen en hebben al zoveel mensen vrij). Hij zou eigenlijk vanaf vandaag vrij gekregen hebben ( een weekje), maar dat is ook afgeblazen, omdat er zoveel mensen ziek zijn. Ik baal echt enorm! Bij de bevalling is hij in iedergeval, maar of hij daarna thuis kan zijn? Ik geloof er niets van. Dus hoogstens 1 dagje ( en dat is niet eens zeker). Sorry, maar ik kots van zijn werkgever. Het is namelijk altijd hetzelfde. Zijn diensten veranderen constant en je kunt nergens rekening mee houden.... Wie was of is er ook alleen na de bevalling. Ik maak me namelijk echt zorgen....
je man heeft recht op 2 dagen verlof.. kan werkgever hoog of laag springen.. 1 dag voor bevalling en 1 dag voor aangifte geboorte. ik was bij 2de ook alleen na bevalling.. met kraamhulp dan.. exmannetje kreeg pas later vrij.. heeft ook voordelen hoor... je bent dan lekker met zn 2tjes ipv steeds de kraamhulp ook in huis. Mijn exmannetje had nl storingsdiensten.. en niemand wilde met hem ruilen toen. maar snap wat je bedoeld dat het vervelend is als je nix kan plannen omdat roosters steeds veranderen.
Mijn man en ik wonen en werken allebei in Duitsland. Ik geloof, dat je hier maar 1 dag recht hebt op verlof. Helaas heb je hier ook geen kraamhulp. Goed, ik beval in een ziekehuis, want net als in Belgie, is het in Duitsland niet gebruikelijk thuis te bevallen. Maar toch.... Ik moest gewoon mijn frustraties kwijt, omdat die roosters dus inderdaad elke keer weer veranderen en allerlei zaken weer verschoven moeten worden.... En soms verdenk ik mijn man ervan, dat hij zonder ertegenin te gaan gewoon maar alles accepteert. Maar ja, dat is dan zijn eigen probleem. Ik ben al vaak erg boos geworden, maar het blijft maar gebeuren ( bijvoorbeeld een dienst ruilen in een weekend, terwijl mijn man eigenlijk vrij had, maar die andere collega graag een zuipavond met vrienden niet wilde missen, dat maakt me woest!) Mijn man is nooit! ziek en zou nooit vragen of iemand met hem wil ruilen. Dan moet ik bij wijze van spreken op sterven liggen.... Ik hoop gewoon, dat ik het red in mijn eentje. Het zou zo fijn zijn, als hij de eerste week er gewoon als steun bij kon zijn...
ik ben ook "alleen" na de bevalling als je het zo wilt noemen. na de verplichte 2 dagen uiteraard want die kan niemand je afnemen. wij hebben er bewust voor gekozen dat eerst de kraamhulp kom kramen en daarna mijn vriend aansluitend nog een week vrij is. zodat ik toch alles bij elkaar 2 weken wat hulp heb.
Als ik jouw man was zou ik toch even de CAO erop na lezen, iedereen, dus ook jou man heeft recht om erbij te zijn. Het moet niet gekker worden Wat betreft de dagen rondom de bevalling:Had hij die dagen op tijd aangevraagd? Wat een rotstreek dat heel veel collega's in zijn team wel vrij krijgen en hij niet...maar dan vraag ik me af ..waar ligt dat aan? Misschien zegt je vriend/man wel veel te snel dat hij dan wel werkt zoals je zelf al vermoed. Ik werk namelijk ook in de zorg en je hebt echt wel een hoop rechten hoor, ook in Duitsland Gewoon op je strepen staan anders loopt iedereen over je heen
Pfff, wat een gedoe Neisha. Mijn vriend is nu nog gewoon aan het werk, mocht het beginnen, kan ik hem bellen en komt hij meteen naar huis. Vanaf de bevalling heeft hij dan 3 weken vakantie. Ook de week met de kraamzorg, want dit is ons eerste kindje, en hij wil ook alles leren en overal bij zijn. Mijn vriend heeft al heel vroeg op het werk aangegeven dat hij die drie weken na de bevalling vrij wilde. Ze vonden het vervelend dat hij niet precies kon zeggen wanneer dat is, maar dat vonden ze ook wel logisch. Geen van zijn collega's mochten in de maand maart en april vakantie nemen, omdat er anders een tekort zou zijn. Gelukkig accepteerden zijn collega's dit.
Nou, het is zo, dat hij in october 2008 bij deze werkgever begonnen is. Zijn half jaar proeftijd is nu pas ten einde. Vanaf 1 april is deze dus voorbij. Tja, en in de proeftijd kon hij geen vakantiedagen opnemen en waren andere collegas dus eerder. Maar ik geloof ook wel, dat het voor een groot deel aan hem ligt. Hij komt niet voor zichzelf op. Ik heb het nog eens nagkeken en hier in Duitsland heb je dus echt maar recht op 1 vrije dag als man.
Mijn vriend heeft 5 dagen bevallingsverlof en hij is rond de periode dat ik ben uitgerekend boven de sterkte geroosterd zodat hij nog 2 weken extra verlof kan nemen. Goeie werkgever!
Mijn man werkt ook in de verpleging. Het was bij hem ook maar de vraag of hij vakantie zou kunnen krijgen...ivm zieken en vakanties. Gelukkig is het wel gelukt, maar daar heb jij nu natuurlijk niks aan Werkt je man in een zh? Ik weet niet of het overal hetzelfde is, maar mijn man had recht 3 dagen..dat moeten ze geven. edit: Ik zie dat jullie in duitsland wonen. Ik zou het even goed nakijken als ik jou was en als hij recht heeft op een aantal dagen zou ik die ook zeker eisen.
Mijn mannetje is (gelukkig) eigen baas.. En kan daarom makkelijk een aantal dagen vrij nemen. Nu komt mijn moeder een week lang elke middag & avond als hij weer gaat werken.En dat is meestal s middags en s avonds..S'ochtends is hij altijd thuis.
hoi allemaal ik hoop ook dat mijn vriend bij de bevalling kan zijn hij is namelijk internationaal chauffeur en kan voor die tijd geen vrij nemen omdat we niet weten wanneer ik ga bevallen hij zit dus vaak in het buitenland en als ik weeen krijg en hij zit daar zo ver weg dan kan hij onmogelijk zo snel in huis zijn helaas het lijkt me niet leuk om alleen te moeten bevallen en hem daarna moet bellen van onze dochter is er ik hoop gewoon dat het in het weekend begint groetjes jolanda
Kijk, dat lijkt me dus echt veel erger... Mijn man werkt in een ziekenhuis, een kwartiertje lopen van onze woning en van het ziekenhuis waar ik zal bevallen. Dus hij zal er in iedergeval bij zijn. Ik maak me dus alleen maar zorgen, dat ik direct na de bevalling er "alleen" voorsta. En dat zijn dan ook maar 8 uur per dag, want hij is na zijn werk gewoon thuis. ( dus ´s ochtends of `s avonds) Eigenlijk ben ik misschien een beetje een zeurpiet... Na het lezen van jouw berichtje, jojo32, zie ik, dat het dus veel erger kan.
hoi Neisha ik probeer positief te denken en dat het gewoon in het weekend gaat gebeuren en anders is er niets aan te doen we weten ook niet hoe we het beter kunnen regelen hij kan moeilijk 10 week in uis blijven groetjes
meiden... van het ministerie van sociale zaken, je man mag langer thuis blijven he Bevalling en aangifte Voor de bevalling zelf en het doen van aangifte van de geboorte hoeft uw werknemer geen kraamverlof op te nemen. Hij kan hiervoor het zogenoemde ander kort verzuimverlof opnemen. Dit kort verzuimverlof valt onder dezelfde regeling als het calamiteitenverlof. De twee dagen kraamverlof kan hierop aansluiten. voorbeeld maandag bevallen dinsdag aangeven woensdag kraamverlof donderdag kraamverlof
Hier ook hetzelfde. Ik ben afgelopen dinsdagavond bevallen. Mijn man was woensdag vrij. Donderdag kon absoluut niet en vrijdag had hij de andere kraamverlofdag om ons zoontje aan te geven. Vanaf maandag moet hij gewoon weer elke dag de hele dag werken, helaas. Hij werkt in het onderwijs, dus vakantie opnemen zit er ook niet in. Ik vind het wel jammer, vooral omdat wij ook al een peuter hebben rondlopen en ik weet niet goed hoe ik het allemaal moet gaan doen. De baby vraagt heel veel aandacht, elke twee uur een voeding die ongeveer een uur duurt. Mijn moeder heeft al wel gezegd dat ze me evt. een beetje wil komen helpen, dus ik hoop maar dat dat lukt, anders weet ik het ook niet precies.
Ik zou idd sowieso hulp aan de mensen om je heen vragen. Dus moeder, eventueel schoonmoeder, vriendin, buurvrouw. Beter te veel dan te weinig. Je kan dan altijd nog afzeggen En regel maaltijden voor in de vriezer, kook wat van te voren...scheelt weer boodschappen en koken Je gaat het wel redden hoor, komt goed
Mijn man is melkveehouder.. Dat werk gaat dus ook gewoon door.. Ergens hoop ik dat t regent als ik in mn kraambedje lig.. Dan heeft hij t iets rustiger.. Maar als t goed weer is, t gras lang en er regen voorspelt word.. Dan gaat t gras voor op ons.. Nu denk ik wel dat ie zorgt dat t werk gauw gedaan is en snel weer binnen is.. Maar toch..
ja hier eigen zaak en dan heb je geen baas boven je maar wel deadlines en klanten die wachten (en dat stopt nooit) 2 daagjes halen we wel (als ie het dan later inhaalt door dagen te maken van 14+ uur per dag) maar echt vee tijd vrij nemen gaat niet, ach we hebben kraamzorg, mijn familie (moeder, zusje) en voor de rest zorg ik normaal ook voor alles helemaal alleen dus lukt dan ook wel... (mijn man werkt immers normaal ook gewoon 60-90 uur per week)