Inbakeren afbouwen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Noek86, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Hallo,

Wij zijn sinds eergisteren gestopt met het inbakeren van ons dochtertje.
    Dit omdat ze op haar zij draait en ik bang ben dat ze doordraait naar haar buik.
    Ook moet ze over een paar daagjes weer haar 2e inentingen en mag ze niet ingebakerd worden. (de vorige keer was ze 24 uur wakker na de prikken!)

De nachten zijn goed gegaan, ze komt wel weer tussen 2 en 3 uur voor een voeding hoewel ze normaal doorslaapt.
    Dit is verder prima en ik neem aan dat als ze dadelijk wat meer gewend is het wel weer terug komt?
    Alleen slaapt ze overdag nu stukken minder, ze ligt dan gewoon een paar uur, zonder te huilen, wakker in haar bedje...
    We brengen haar naar bed bij de eerste tekenen van vermoeidheid!

Heeft iemand hier ervaring mee?
    We zijn in 1x gestopt met alle slaapjes en moeten we haar dan toch maar inbakeren voor bv de middag? Ben bang dat ze anders weer oververmoeid raakt...

groetjes!

2. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ingebakerd of niet, mijn zoontje heeft wel vaker een 'terugval' dat hij 's nachts ineens wakker wordt en een voeding wil. Mijn oudste had dat ook.
    Ik weet niet welke inbakermethode je doet? Anders kun je ook de Puckababy aanschaffen, deze is lekker dun en kun je ook als gewone slaapzak gebruiken. Maar ik denk dat ik ze niet zal inbakeren eerlijk gezegd. Het gaat toch redelijk goed? En zolang ze niet ligt te huilen in haar bedje, zal ik ook niet weer gaan inbakeren.

3. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    We bakerden haar in met 2 doeken, dus erg strak.
    Ze ligt nu weer heerlijk rustig in haar bedje...
    2 weken geleden hebben we het ook geprobeerd maar toen was ze erg wild met armen en ook veel huilen.
    Dit keer gelukkig dus niet, ben alleen bang dat als ze niet genoeg slaapt ze weer oververmoeid raakt.
    Zo zijn we ook met inbakeren begonnen omdat ze niet sliep en daardoor alleen maar huilde.
    Maar hopelijk dit keer meer geluk:D

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Noek, je kunt proberen om 1 armpje vrij te laten en ander nog steeds strak ingebakerd. Kijken hoe dat gaat. Gaat dat goed, dan kun je het helemaal weglaten. Of een puckababy aanschaffen. Dat is een inbakerzak waar de armpjes wel een stuk losser inzitten.

5. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Dat is denk wel een idee ja van 1 arm wel, ga ik ook onthouden!

6. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik ben heel blij dat ik ingebakerd heb bij onze meid maar moet je eerlijk zeggen dat ik het afbouwen echt een drama vond.
    wil je niet ontmoedigen hoor want bij de ene baby gaat het in 1 keer goed en bij de andere duidelijk niet.
    met 3,5 maand geprobeerd maar toen was ze echt nog veel te druk met haar armpjes maar ze draaide al wel dus pfff wat nu...
    heb toen de snoozz gekocht en daar heeft ze nog een hele tijd in gelegen en ben met 5 maanden van de ene op de andere dag gestopt en toen ging het wel
    af en toe viel ze terug en was het huilen geblazen maar ja dat hoort er bij haha!
    misschien is een woombie wat voor je, is een inbaker zakje met druk knoopjes aan de zijkant. vond hem zelf ideaal
    succes

7. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Thanks voor jullie tips!

Gisteravond is ze rond 19uur in slaap gevallen, om 22 uur hebben we haar wakker gemaakt voor de fles en daarna heeft ze weer geslapen tot vanmorgen half 7:)

Hopen dat het vanavond weer zo gaat en anders toch maar met 1 armje eruit proberen!

8. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Hier goede ervaringen met een Puckababy inderdaad. De tweede maat heeft aan de zijkant ritsjes. Dan kun je eerst 1 armpje eruit doen en als dat goed gaat 2 armen.

9. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Ik wilde nog even vertellen dat het slapen SUPER gaat!
    Zo fijn:D
    Ze lijkt het niet meer ingebakerd worden heerlijk te vinden en is veel aan het spelen en lachen in bedje, zo lief om te zien:)

Deel Deze Pagina