Aaaaah, goed om te weten dat dit nu aangepast is. Dat scheelt een boel ongelukken en onnodig wachten op elkaar en frustraties alom. Ik wist het niet, wonen immers alweer een tijdje in Nederland en als we naar familie gaan dan rijdt mijn vriend die dus wel nog dagelijks in België rijdt. Thanks!
Merk niks van de haat (zal wel omdat het meestal achter de rug om gebeurd ) Nee zonder gekheid, ik merk er gelukkig niks van. En anders speel ik wel oostindisch doof
Wat je in de grensstreek wel veel hoort is dat Belgen BOOS zijn op de Nederlanders omdat die alle huizen inpikken. Tja, voor een kast van een huis in België betaal je inderdaad evenveel als voor een appartementje hier
De wegen zijn een drama! in België! Zowel de wegwijzering als de gangbaarheid van de wegen! De belgen zijn daarintegen weer netter en liever! Maar....Dat geld dan alleen voor de vlaamse belgen, want ik vind de bevolking van Walonië dus echt verre van net en beleeft!(vind Walonië sowiezo helemaal niks!) Ja en ik ben misschien bevooroordeeld en dat geld dan niet alleen voor België, maar eigenlijk voor alles buiten de randstad in NL...... Ik vind het zo saaaaaai! hahahahahaha Dorpje hier 5 km fietsen, dorpje daar. En dan dat verkleinen van woorden(wilt u een taske? Een watte?) Terwijl de Belgen beter zijn in NL taal, vind ik dat je daar weinig van merkt als je met ze praat! hahaha Wij noemen ze altijd Schattig! hihihih, als ik er ben heb ik altijd direct een heerlijk rustig vakantie gevoel....Maar nee..pff wat saai om te wonen! hahahaha kus miek
Dat taaltje vind ik juist leuk klinken! Verder vind ik de friet en mayo, bier en bonbons stukken lekkerder in België, de mensen vaak beleefder en over het algemeen hebben Belgen hun kinderen beter geleerd gewoon op een normale toon te praten dan Nederlanders, hier schijnt het de laatste jaren echt normaal te zijn dat een kind alleen nog maar kan krijsen of overal doorheen mag schreeuwen. Maar die wegen in België, aaagrrrr! En rijden kunnen veel Belgen ook niet.
Bonkjosti Tnx voor het lachen Hmm Belgen vind ik wat beleefder, maar ik vind het een verschrikkelijk land. Die wegen :x En ik vind het er altijd zo "vies" en oud uitzien Nederlands zijn grof, maar daar hou ik wel van. En ik woon op een dorp met veel oude mensen, het woordje haast kennen ze niet.
Oud en vies? Awel merci . En slechte rijders? Zoals ik al zei: wij "beschuldigen" de Nederlanders hiervan en jullie de Belgen. Is gewoon wat je gewend bent, veronderstel ik. En haat? Ik woon zelf vlak bij de Nederlandse grens en hier merk toch niet dat mijn collega-belgen de Nederlanders zouden haten. Ja, er is wel wrevel over het feit dat de Nederlanders hier alle huizen komen "inpikken". Maar ik vind dit normaal dat Nederlanders dit doen: het is vlakbij de grens en het is goedkoper. Moest het andersom zijn zouden wij dit ook wel doen, denk ik hé. Het enige waar ik me aan stoor is dat in het weekend het aan alle tankstations vol staat met wachtende Nederlanders. Maar ook dat valt weer onder "vlakbij en goedkoper dus zouden we zelf ook doen". Maar goed, is vervelend als je vlug even wat moet tanken. Maar voor de rest vind ik de verschillen (en gelijkenissen) gewoon grappig! Ik zeg leven en laten leven... Mensen ergeren zich zo vlug tegenwoordig!
Tsjah, dat is mijn indruk als ik in België kom. Dat heb ik ook met Duitsland. Komt vooral door dat bovengronds elektriciteitsnet en telefoonnet. Verder vind ik het een erg mooi land hoor! Maar dan de natuur, vooral de Ardennen.
Ik vind de Belgische taal zo mooi. Ik kijk graag naar tennis, en kijk dan altijd naar de Belgische kanalen. Veel beter commentaar altijd. Meer kennis, veel netter, veel rustiger, en zulke grappige woorden! Echt, Nederlands commentaar bij tennis daar krijg ik kromme tenen van. Verder ben ik het wel eens over de snelwegen, die zijn hier toch een stuk beter. Verder kan ik er niet veel zinnigs over zeggen, ik woon een eind weg en kom alleen af en toe door België op weg naar vakantie
Goh, je mag natuurlijk je eigen mening hebben hé. Maar dat klonk net alsof we een onderontwikkeld land zijn ofzo. En da's toch echt niet zo.
Nou zo bedoel ik het echt niet hoor. Dat is gewoon mijn indruk als ik door België rij. Zo heb ik soms in Nederland het gevoel dat ik in 1 of ander industrieland zit.
Oke, ik ben Nederbelg haha De Belgen zijn gemoedelijker Je moet hier meer geduld hebben in de winkels, een praatje maken is heel gewoon. Ik vind dat juist positief Ik vind Belgen beter rijden, minder aso en gejaagd. Zit er een Belgische auto achter me te jagen hier dan is dat 9 van de 10 keer een Nederlander. Ik heb zelf gekozen voor de zorg in Nederland omdat ik die al heeeeel lang had en die bevallen. Daarbij moet je hier remgelden betalen. Lekker bieren in Belgie Scholen zijn beter vinden wij, in Belgie Lekkere chocolaaaaaaaaaa Goedkopere huizen in Belgie Oftewel, wij willen niet meer terug naar Nederland
Deze regel is er niet meer. Weet niet precies wanneer maar zomer 2008 of 2007 is dat veranderd, is nu net als in nederland. Er gebeuren vooral in de grensgebieden veel ongelukken door deze verschillende regeltjes. Ik heb niks tegen belgen. Vind het leuk volk over het algemeen. Maar zoals je vervelende nederlanders hebt heb je die ook in belgie. Maar uhh...autorijden kennen ze niet Er staan geweldige mooie huizen in belgie (voor weinig als je t vergelijkt met nederland) maar wat ik dan weer apart vind is dat het schuurtje wat naast dat geweldige huis staat op instorten staat, en dit zie je echt veel in heel belgie. Wegen zijn overal baggerslecht, maarja, de belasting is daar niet zo hoog als hier. Tis heerlijk stappen in belgie (geen sluitingstijd). Helaas is een belg vaak behoorlijk gereserveerd en afstandelijker. Die schrikken van mijn spontaniteit
Wij doen het net omgekeerd, als we tennis of zo kijken, kijken we op een Nederlandse zender, liggen we vaak plat van het lachen Ik vind de wegen in Nederland niet echt beter dan in België. En de chauffeurs vind ik in beide landen even goed of slecht, 't is maar hoe je het ziet Ik vind de mensen in Nederland leuker, spontaner, ook wel directer... Als alles niet zo verschrikkelijk duur was in Nederland (behalve dan de supermarkten) zou ik meteen verhuizen. Alleen wil ik niet in een piepklein flatje gaan wonen terwijl ik hier voor hetzelfde geld een mooi groot huis kan kopen.
Inderdaad Kirby, ik voel me beter thuis in NL, maar we hebben nu een boerderij in de Ardennen gekocht en daar zouden we in Nederland nog geen 2 kamer appartement in de Bijlmer voor hebben! Okay, er moet een hoop aan gebeuren, maar dan nog, de rust en ruimte die we hier hebben is toch ook wat waard.
ik merk dat het erg ook verschillend is zelfs per stad. Ik woonde in lanaken en daar zijn de mensen wel erg vriendelijk, nu woon ik in een deelgemeente van lanaken/ rekem en dat is dus echt een dorp. Na 1 jaar hier te wonen krijg je langzaamaan een goede dag. Op de gemeente word je wel altijd snel en netjes geholpen. Maar het enigste waar ik me wel eens aan " erger" ik werk bij de kijkshop, en daar zit dus alles achter vitrines, meeste belgische mensen willen/ verwachten dus dat je alles kunt laten zien en uit de vitrines kunt halen. En dat mag natuurlijk niet, en kost overigens te veel tijd. dat kan wel eens hoog op lopen , want de collega''s ergeren er zich ook vaker aan. verder woon ik heel graag in belgie , nog beter dan in nl.