Staan jullie wel eens rood?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iggylover, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou ik heb der zo'n hekel aan aan rood staan... maar als ik rondom om me heen hoor is het de normaalste zaak van de wereld...
    zorg zo min mogelijk dat we rood staan maar ja werkt niet altijd

hoe denken jullie erover en staan jullie vaak rood? en zo ja hoeveel?

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Ik kan niet in het rood, heb een jongerenrekening, maar als het zou kunnen zou ik wss wel in het rood staan...dus het is maar beter dat het niet kan. :oops:

M'n vriend staat momenteel wel even in het rood, met dank aan de feestdagen, belastingen, en het stempelgeld voor december dat nog niet binnen is.(was een beetje rustig op het werk)

Tja, we hebben het natuurlijk liever niet, maar het is nou eenmaal even zo...

3. Roxanne80

Roxanne80 Actief lid

27 dec 2008
    146
    0
    0
    wij staan nooit rood .

Je betaalt heel veel rente daarover , dat vind ik zonde , ik heb met mijn bank kunnen regelen dat wij niet rood kunnen staan , dan word het bedrag automatisch teruggestort , een storno hebben ze dan.

Maar ja als het niet even anders kan ...

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Nee ik sta nooit rood, wil het ook niet kunnen. Wij konden wel rood staan, maar heb dat laten blokkeren.

Ik wil geen geld uitgeven wat ik niet heb.

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    op mijn eigen rekening kan ik niet rood staan
    op onze huishoudrekening wel
    maar dan ook alleen voor de automatische afschrijvingen en verder niet

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wij kunnen (gelukkig) ook niet in het rood staan!
    Als het geld op is, is het op (en het geld is altijd op :))

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ook wij kunnen niet in het rood staan

8. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik kan op zich wel in het rood staan tot 500 euro volgens mij maar ik denk niet iedere maand van He ik heb nog 500 euro extra, elke keer kijk ik wat ik op mijn bank rekening heb staan en dat is het enige wat ik uitgeef, en ja als het dan op is en je moet bv nog een week ja jammer dan dan eet ik wel bij mijn ouders ;) ( komt zelden tot nooit voor hoor dat het zover komt ) in het ergste geval sta ik in het rood maar dan moet er echt iets heel belangrijks zijn wil ik in het rood staan, ik heb die 500 euro ook echt puur voor in geval van nood..

9. Wij kunnen niet in het rood.
    Wat je niet hebt, kun je ook niet uitgeven.
    Maar ik kan me voorstellen als bijv. je auto stuk is(onherstelbaar) en je moet toch naar je werk dat dan per uitzondering je even in het rood zou gaan. Je moet toch naar je werk en dat is met het ov niet altijd mogelijk.

10. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier kunnen we op 1 rekening 1000 in het rood staan.

De bedoeling is natuurlijk dat het niet gebeurd, maar we staan helaas wel eens rood. (bij bv. extra rekeningen)

In principe zet ik geld op de spaarrekening voor dat soort rekeningen, maarja, net de badkamer verbouwd, dus de spaarrekening moet nog aangevuld worden. :)

11. veertje

veertje Fanatiek lid

Mijn vriend kon vroeger tot 1000 euro rood staan, we stonden dat ook echt elke maand.
    Toen we een huis gingen kopen mochten we geen schulden hebben dus hebben we het opgeheven, nou het scheelt een hele hoop rente.

12. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    nee kan gelukkig ook niet rood staan.

Maar stond voor de feestdagen opeens 1000 euro in het rood. dat was ff schrikken, maar het was een foutje van de bank. hebben ze nog gelukkig voor de kerst hersteld.

13. Pris

Pris Fanatiek lid

Nee nooit :D

Ik kan wel rood staan maar heb er nog nooit gebruik van hoeven maken.

14. Nope

we kunnen 1000 euro in het rood, maar dat komt nooit voor! gelukkig ;)

Op is op!

15. henkie24

henkie24 Niet meer actief

alleen op onze gezamelijke rekening KAN er nog automatische afschrijvingen gehaald worden als het op is. pinnen bij de supermarkt kan ik dan niet meer. is 1x gebeurt door een foutje van ons samen en ik vond het vreselijk genant :oops: dus nee ook wij staan nooit rood. prive rekening ook nog nooit gehad. hou zelfs elke maand over. soms 300 euro soms maar 20 maar ik HOU over. ik ben ook heel makkelijk wat dat aangaat. kan ik iets niet meer kopen? nou dan doe ik het ok niet. volgende maand maar weer.

16. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ik kan op mijn eigen rekening 1000 euro rood staan, maar ik sta nooit rood :)
    Op de gezamelijke rekening kunnen we niet rood staan.

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wij kunnen beiden niet rood staan. vind dat zo'n onzin, en het is nog duur ook! ik kreeg iedere 2 maanden een brief van mijn bank of ik gebruik wilde maken van de mogelijkheid wel rood te kunnen staan, toen heb ik ze maar eens gebeld en vriendelijk verzocht daarmee op te houden.

toen we vorig jaar een reis maakten hadden we voor noodgevallen een creditcard maar ook die hebben we nauwelijks gebruikt en nu al helemaal niet meer.

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Mooi gezegd, ik sluit me hierbij aan.
    Sommige mensen denken zo makkelijk over geld en geven het uit, terwijl ze het niet hebben.
    Leningkje hier en een leningkje daar....
    Die reclames moeten ook verboden worden, zo gaat NL kapot!

19. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Helemaal mee eens!
    Er is al eens gevraagd (aan de 2e kamer geloof ik?) of die reclames niet meer uitgezonden kunnen worden. Gingen ze niet mee akkoord... :rolleyes: Nee, stel je voor zeg als de verkeerde instanties en personen in NL niet meer gespekt worden :(

20. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij kunnen allebei rood staan, maar gebeurd nooit.

Deel Deze Pagina