elke 3 uur voeding, wanneer kolven?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MiSe, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiSe

MiSe Niet meer actief

#1 MiSe, 18 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jun 2010
    Hallo,
    Mijn dochter komt elke 3 uur voor een voeding, ze laat er zelden meer tijd tussen komen. Nu wil ik graag gaan kolven om een voorraad aan te maken voor als ik weer ga werken over een paar weekjes.
    Ik weet alleen niet wanneer. Als ik direct na de voeding kolf, is er haast geen melk meer en als ik na bv een uur kolf, ben ik bang dat er niet genoeg melk is aangemaakt voor als mijn dochter weer om een voeding vraagt. Want ik ben toch wel een half uur bezig met kolven.
    Bedankt alvast!
    Groetjes Mise

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi Mise,

Meestal zie je dat baby's op een bepaald moment een wat langere nachtpauze maken. Dat is het moment waarop je kunt starten met afkolven. Meestal word je dan wakker met erg volle borsten en drinkt je baby er niet alles uit. Je hebt dan nog wat over om af te kolven.
    Voor nu is er inderdaad weinig mogelijkheid tot extra kolven. Na de voeding is dan toch de beste optie; zeker als je voelt dat je baby nog wat heeft laten zitten.

groet
    Linda

3. MiSe

MiSe Niet meer actief

Dag Linda,
    Bedankt voor je antwoord, ik ga het gewoon proberen na een voeding!
    Maar omdat er dan waarschijnlijk niet zoveel melk meer in zit, vraag ik me af of ik de kleine hoeveelheden die ik op 1 dag heb gekolfd, mag bewaren in de koelkast, zodat ik ze daarna in potje kan invriezen? Of moet ik alle kleine beetjes apart en direct invriezen?
    Bedankt weer!
    Groetjes Mise

4. MiSe

MiSe Niet meer actief

Hallo Linda,
    Ik geloof dat ik het zelf al heb gevonden op borstvoeding.com;

Als moedermelk op een temperatuur van 0 - 5 °C wordt bewaard, kun je de dagopbrengst opsparen en alles bij elkaar in één fles of zakje mengen en in de koelkast bewaren, of invriezen.

en

Vries de melk binnen 24 uur in.

Dus dan kan ik het gewoon in de koelkast opsparen en dan aan het einde van de dag invriezen.
    groetjes Mise

5. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Ja, borstvoeding.com is een fijne site waar je heel veel info kunt vinden.

Succes
    Linda

Deel Deze Pagina