Op vakantie maar welke bescherming?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meerie, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Hoooi,

Ik heb even een vraag. Ik ga 27 april voor een weekje op zonvakantie naar Tenerife. Maar wat moet ik doen betreft de bescherming voor de zon? Ik weet dat ik niet met me buik in de zon moet, maar welke factor zonnebrandcreme moet ik smeren? En kan ik dus alleen maar in de schaduw zitten? Is het verstandig om een bikini te kopen waarvan het bovenstuk een topje is in plaats van bh voormaat? En welk merk zonnebrandcreme kan ik het beste kopen? Ik dacht zelf aan lancaster die had ik vorig jaar ook en was erg fijn, maar misschien is een andere beter?
    En iemand verder nog andere tips?
    (btw, ik zit nu regelmatig even in het zonnetje in de tuin en dat gaat tot nu goed ivm zwangerschapsmakser).
    Alvast bedankt meiden!!

2. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik persoonlijk zou kiezen voor een hoge beschermingsfactor.
    De zon is op Tenerife natuurlijk een stuk sterker dan het zonnetje wat hier nu schijnt. Merk maakt niet zoveel uit. Al zou ik dan gewoon voor lancaster gaan als je die fijn vind.
    Verder er goed om denken dat je genoeg drinkt enne.. Veel plezier!:cool::)

3. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Toen wij vorige maand in Mexico op vakantie waren heb ik constant zonnebril en een pet opgehad en m'n gezicht ingesmeerd met factor 100. Was zo bang voor zwangerschapsmasker.

M'n lichaam heb ik ingesmeerd met factor 45. En gewoon lekker veel in de schaduw gezeten. En inderdaad veel water drinken.

Wij wonen al in een tropisch gebied met heel veel zon het hele jaar rond, dus probeer me gewoon altijd goed in te smeren. Maar dat deed ik ook al voor de zwangerschap.

4. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    tnxxxx voor de tips!!:)

5. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935