Verschillende maat schepjes: Nutrilon HA & Standaard?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Juli2009, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Onze dochter heeft tot nu aan toe Nutrilon HA gedronken en nu heb ik Standaard gehaald. Het schepje van de Standaard is groter als de Hypoallergeen, beide zijn nr. 2.

Iemand enig idee waarom? Of zit er gewoon een verkeerd schepje bij?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dit is omdat elke kunstvoedingpoeder een andere samenstelling heeft en dus ieder een eigen schepje nodig heeft om de goede hoeveelheid poeder te meten dat in 30cc water opgelost moet worden. Daarom zit er dus bij de hypaollergene kunstvoeding een ander schepje dan bij de reguliere kunstvoeding en bijv bij forte, ar of omneo kunstvoeding zal ook weer een ander schepje zitten.

Als je de schepjes gaat ruilen krijgt de kunstvoeding die je aanmaakt een verkeerde samenstelling ;)! Daarom altijd de schepjes bij de voeding houden waar het bij hoort ;)!

Liefs Hanneke!

3. Juli2009

Aha :) Weer wat geleerd! Dat wist ik dus echt niet. Beide pakken aan alle kanten geinspecteerd, maar kon niets ontdekken!!!! Ik had eigenlijk een paar dagen 3 om 3 schepjes willen doen zodat ze er aan kon wennen, aangezien de standaard wat zwaarder op de maag ligt maar dat is dan denk ik niet zo'n goed idee....

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jawel hoor, je kan ze best mengen als je dat wil en is zeker een goed idee vind ik, omdat idd de gewone veel zwaarder schijnt te zijn.

Je doet dan gewoon bijv bij een fles van 180cc water, 3 schepjes met het schepje van de ha en de ha poeder en 3 schepjes met het schepje van de normale en de normale poeder ;)! (dan heb je gewoon goed aangemaakte kunstvoeding, gewoon 90cc + 3 schepjes gewone en 90cc + 3 schepjes ha, en die bij elkaar).

En je kan ook 2 van de een doen en 4 van de ander. Zolang je maar voor beide voedingen het goede schepje gebruikt met de goede hoeveelheid water dan mag het gewoon ;)!

Liefs, Hanneke!

5. Juli2009

Dank je wel! Begin ik inderdaad met 3 om 3 schepjes en dan even aankijken hoe het gaat. Altijd fijn als er even iemand is die met je mee denkt ;)

Deel Deze Pagina