rare cyclus wat moet ik nou aanhouden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lovecouple, 5 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    ik heb zo rare cyclus.
    Heb alles is even opgeschreven en berekent en dit komt eruit

34
    36
    38
    40
    36
    85

En nu... heb ik bij calculator gewoon een cyclus va 28 dagen gedaan.. en nu dan 31 dagen over tijd ik snap er niks meer van.

Afgelope week had ik wel met plassen beetje rode draadjes.. maar was daarna weer weg.. en ik had 3 dagen achter elkaar best wel buikpijn echt dat ongesteldheid pijn die buikpijn.. maar geen ongesteld heid..

Had vorige week ook een test gedaan.. negatief.. ik snap er niks meer van.. Wat voor cyclus moet ik nu aanhouden? Hoeveel dagen?

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    als ik het goed begrijp is je laatste dus 85 dagen. en was je hiervoor aan de pil?
    hier kan het ook aan liggen ik had meteen na de pil ook gewoon normale cyclus zon 27 dg. en erna ineens een van 40 en nu weer 36 het kan dus nog ontpillen zijn maar kan ook wat anders zijn bijv een cyste die alles in de war schopt of gewoon je hormoonhuishouding. als je het zeker wilt weten gewoon eens langs huisarts gaan die kan je miss verder helpen.

je moet iig niet 28 invullen want die heb je er niet bij zitten dan eerder achter in de 30 aangezien je meeste cyclussen zolang zijn.
    en als je dus negatief blijft testen gewoon ff laten checken dan heb je de meeste zekerheid.

3. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    ik ben vorig jaar oktober gestopt met de pil dus ontpillen is het niet meer die fase heb ik al gehad. en mijn huisarts zegt steeds dat ik maar even af moet wachten :(

4. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Als je een jaar bezig bent, mag je bij de gyn laten onderzoeken of er iets aan de hand is hoor! En dat is dus volgende maand... Maar als je nu nog zo onregelmatig bent, zou ik daar niet eens op wachten. Als je tegen je huisarts zegt dat je perse doorgestuurd wilt worden naar de gyn, kan hij je dat niet echt weigeren.

Succes!

5. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vind toch dat je even moet doorzeuren bij je huisarts en een verwijzing naar een gyn moet vragen. Als ik het goed begrijp zit je nu alweer op dag 59 en de vorige cyclus was ook al zo lang. Dat is toch wel erg vreemd en vervelend voor je!

6. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    ja kijk ik heb er verder geen problemen mee hoor ik heb ook geen pijn ofzo.. maar ik vind het gewoon zo raar.. heb je buikpijn en denk je dat je ongi gaat worden.. is het opeens weer weg..en ik wil natuurlijk heel graag zwanger worden en in het begin was ik daar ook heel erg mee bezig.. maar nu heb ik zoiets van ik ga verder met leven en ik zie het wel.. ik heb ook niet elke dag sex ofzo en ik pluis ook niet uit wanneer ik vruchtbaar ben enz.. ik heb ook nog nooit een eisprong gevoeld.. dus ik doe eigelijk gewoon nu wat ik moet doen en wil ik sex dan heb ik het en anders niet maar het is niet echt meer zo dat ik er helemaal voor bezig ben. alleen ja.. als je dan ongi moet worden en zoals nu krijg je het weer niet en een test is nega.. dan zit je wel weer te denken van hoe kan dat nou?

7. minny1985

minny1985 Actief lid

25 jan 2008
    260
    0
    0
    hey Lovecouple ik snap precies wat je bedoel ik heb /had dat ook... ben toen echt gaan zeuren bij de huisarts en die heeft me toen geholpen.
    kijk maar naar mijn cyclus die is ook zo heel onregelmatig. zoals jij denk zo denk ik ook van ik zie het wel, maar als je dan niet ongesteld wor dan ga je automatisch weer aan denken.

Als ik jou was zou ik toch effe zeuren bij de huisarts om je door te sturen of je vraagt om medicijnen om je cyclus weer regelmatig te laten verlopen die heb ik ook en tijdje gehad. die ken de huisarts gewoon voor schrijven..

nou meid ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen succes!

xxxxxxx

8. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik heb ook een heel rare cyclus gehad en wist ook niet waar ik me nou aan vast moest houden dus nam ik steeds de laatste datum en hield daar 30 dagen van aan vanaf dan ging ik opletten .
    heb extreem veel geduld gehad want net als toen ik zwanger was mijn zoon kwamen we er pas na 8 weken achter hihi . geen test gedaan niets

ben voor ik zwanger werd ook begonnen met tempraturen om te proberen en een touw aan vastte knopen en ovulatie testen in huis gehaald
    op advies van mijn huis arts .
    mocht n verwijsbrief ophalen maar bleek toch niet nodig te zijn :)

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,

Vanaf april vorig jaar ben ik gaan bijhouden hoelang mijn cyclussen zijn. Ik was toen net gestopt met de pil, maar nog niet serieus begonnen met klussen. Dit door omstandigheden. Vanaf februari dit jaar zijn we pas serieus begonnen. Omdat mijn cyclussen steeds wat afwijken weet ik niet wat aan te houden ivm mijn eisprong en de klusdagen ervoor.

27
    29
    27
    25
    26
    26
    26
    22

Wie kan mij helpen?

10. Trees

Trees Niet meer actief

Timon vaak wordt aangeraden om je langste cyclus aan te houden, maar daar heb je natuurlijk weinig aan als je wilt weten wanneer je vruchtbaar bent?! Misschien kun je andere methodes gebruiken om je vruchtbaarheid te bepalen, bijv. ovulatietesten of je afscheiding goed in de gaten leren houden. Dat laatste werkt bij mij heel goed. Je kan ook gewoon drie keer per week vrijen, zodat je zeker weet dat je altijd op de juiste dagen klust.

11. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Hier ook onzekerheid.. :rolleyes:

Ik ben sinds juni gestopt met de pil. 4juli verloor ik een beetje bloed, daarna werd ik het 21juli. Daarna weer 8aug en daarna 26aug. Ik begrijp hier ook helemaal niks van.. Bij een paar heb ik echt last van me buik ect gehad, vooral die van 26aug. Ik weet niet wat ik aan moet houden..

Ik heb dus 1x een cyclus van 17 gehad en daarna alleen maar 18 :rolleyes:

12. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Nobody? 8-[

Deel Deze Pagina