Reflux, of iets anders?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Suits, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Onze zoon van 1,5 week drinkt goed aan de borst.
    Maar doordat de toeschietreflex erg heftig is heeft hij erg veel last van de voeding en geeft hij veel terug.
    Het komt echt in golven eruit.

Daarna begint hij heel hard te huilen en gaat hij weer heel driftig op zoek naar de borst waarna hetcircus zich herhaald.

Hij heeft gemiddeld zo' n 8 tot 10 plas en poepluiers op een dag.
    Ook ademt hij heel hijgerig en onregelmatig na een voeding.

Gemiddeld duurt een eet, luier en naar bed ronde 1,5 uur doordat ik hem eerst uit wil laten spugen voordat hij gaat slapen. Voor hem, maar ook voor mij erg belastend.
    Is dit reflux, of iets anders, en wat kunnen we doen om het beter te maken voor de kleine man?!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat je met de borstvoeding kunt proberen is het volgende: ;laat hem drinken, als je een toeschietreflex voelt haal je hem van de borst, dan vang je de melk op in een hydrofiel luier. Als de melk er niet meer uitspuit leg je hem weer aan de borst. Na het drinken houd je je kindje rustig rechtop tegen je aan.

Poepen en plassen doet hij blijkbaar prima.
    Toch zou ik het wel even overleggen met het consultatiebureau of je huisarts, omdat je; lang over een voeding doet en hij blijkbaar veel spuugt. Ook dat onregelmatige ademen na een voeding moet wel even beoordeeld worden door een arts.

Laat je ons weten hoe het verder gaat?

Mirjam

Deel Deze Pagina