Bij de derde bewust niet weten wat het is? Na 2 x wel weten.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sitalita, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Hoi hoi,
    ik zit nog in flinke twijfel of we (nou ja, ik..) het wel of niet wil weten bij de derde.
    BIj de eerste twee kindjes wisten we het wel, eerste hebben we stil gehouden toen, tweede gewoon verteld. We hebben een jongen en een meisje. Dus wat dat betreft maakt het niks uit.
    Praktisch gezien is het wel een stuk handiger. Of er hoeft maar 1 extra kamer aangepakt te worden, of twee. Qua namen is het makkelijker, qua kleertjes maakt het in aanschaf niet uit, maar opruimen wel..

Ik weet het dus echt niet..
    Zijn er mensen met ervaring? En waarom wel of niet willen weten?
    Was het te doen? Ben best nieuwsgierig of mijn gevoel klopt, en weet niet of ik dat nog 28 weken volhoudt (ben nu 13 weken).

2. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Wij wisten het juist bij de eerste twee niet en willen het nu bij onze derde zwangerschap wel graag wel weten. Omdat dit de laatste keer zal zijn en ik het graag heel bewust en persoonlijk wil beleven.
    Succes met je keuze!

3. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Dat is ook 1 van mijn grootste twijfels Nikki.
    Bij de vorige 2 werd het wel 'echter' toen we wisten wat het was.
    Ik merk dat deze zwangerschap al erg aan me voorbij gaat omdat het gewoon al een stuk drukker is met 2 koters in huis... denk dat als we het wel weten, het weer wat concreter wordt of zo.. als je snapt wat ik bedoel.

4. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik wilde het allebei wel eens meemaken en bij de eerste was het een verrassing. Nu bij de tweede weten we het wel en ik vind het echet super dat ik het allebei heb kunnen beleven. Het afvragen en fantaseren en het 'zie je wel!' Gevoel toen onze dochter inderdaad een meisje bleek. Maar ook nu vind ik het super bijzonder dat we bijvoorbeeld al de naam weten van onze zoon en dat maakt het dan ergens toch weer heel anders. Ik dacht altijd dat dat het persoonlijker zou maken maar zo voelt dat voor mij niet, gewoon anders en op z'n eigen manier heel bijzonder. Ik had beide niet willen missen, en persoonlijk vind ik de praktische voordelen echt te verwaarlozen dus daar zou ik m'n keuze nooit op baseren. Als je het kan volhouden zou ik zeggen, laat het een verrassing blijven, weet je ook hoe dat is toch?

5. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Haha ik had precies hetzelfde gevoel en twijfel! Uiteindelijk vond mijn man het ook wel erg leuk om weer te weten. En ik ook hoor :)
    En inderdaad ook wel praktisch om te weten, ik heb nu bv ook al best wat spullen opgeruimd die we echt niet meer gaan gebruiken (slik...) wat weer ruimte scheelt.
    Qua kamer maakte het sowieso niet uit want we hebben een neutrale babykamer die we steeds weer hebben gebruikt, met wat nieuwe accessoires zeg maar.
    Succes met je beslissing, je kunt m zo lang uitstellen als je wilt! ;)

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.290
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij de eerste twee wilden we het niet weten maar bij nummer 3 wel.
    Was niet helemaal gepland en wilden de aanpassingen in huis direct goed doen en we vonden het ook leuk maar de magie van het niet weten is wel heel gaaf.

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik wil het bij een evt derde ook niet weten! Lijkt me leuk om het een keer een verrassing te laten (bij de eerste twee wisten we het wel!) hoewel ik me afvraag of ik dat vol zal houden haha :D (daarnaast ga ik er voor 100% vanuit dat het weer een meid zal zijn)

8. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Wij wisten het bij de eerste wel en dat vonden wij heel prettig. Ik zou het bij een tweede kindje wel een verrassing willen houden, maar mijn man wil dat absoluut niet. Die wil de kamer verven, alle spullen kopen en 9 maanden lang kleertjes kopen. Valt niet mee te discussiëren haha.

9. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik wilde het bij de tweede niet weten haha maar ik ben veel te nieuwsgierig... Hier wisten we het dus wel na de 20 weken echo... daarbij heb ik zoveel echo's gehad dat ik het zeker had gespot dat het overduidelijk een jongetje is :).

10. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ahhhhh lastig...ik ven ook zwanger vd 3e, ik heb al 2 meiden....en als je er zo over na denkt dan denk ik ja wel leuk om het niet te weten maar pas bij de geboorte...een extra verrassing....maar ik denk dat ik te nieuwsgierig wordt...en al helemaal manlief....die kan daar niet op wachten....
    En dan denk ik....vroeger wisten onze ouders het ook niet....toen had je geen echo's....haha

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Gefeliciteerd! Zat jij niet ook in het september 2014 topic?

Ik zou het niet kunnen, dus wij wisten het alle drie de keren!

12. Nene

Nene Actief lid

15 mrt 2014
    163
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij wisten het de eerste drie keer niet. Nu willen we het deze keer juist wel weten. Ik hoop niet dat ik er spijt van krijg. Het gevoel van kado bij de bevalling lijkt mij namelijk veel minder groot.

Maar ik ben benieuwd hoe het is om het wel te weten. Ook weten we niet hoelang onze zoon bij ons is en het lijkt me fijn om open met hem te bespreken dat hij een broetje of zusje krijgt. En voor mijn dochters dat ze voorbereid zijn wat er komt. Mijn oudste dochter was bij mijn zoon echt niet blij dat ze een broertje had gekregen. Het lijkt me als je het wel weet dat ze dan alvast aan het geslacht kunnen wennen. En uiteraard de voordelen van kamertje, kleding etc.

Omdat jij het nog niet heb ervaren om het niet te weten, zal ik je dat aanraden. Bij de bevalling is het dan namelijk heel intens en echt een kado.

13. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    bij de eerste 2 wisten we het ook. en nu bij de 3e staat voor volgende week de geslachtsbepaling gepland :D
    het worden of alle leuke jongens kleertjes nog een x gebruiken of alles nieuw kopen, voorkeur hebben we niet.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.279
    6.192
    113
    Wij wisten het de eerste keer niet, de tweede keer wel en wij vonden het veel leuker om het niet te weten en bij de bevalling erachter te komen of het een jongetje of meisje is. Bij de derde dus wederom een verrassing gelaten. :)

15. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij de eerste wilden we het beiden graag weten. Was veel te nieuwsgierig en ook beetje voor de praktische.
    Nu bij de tweede lijkt het me ook leuk om verrast te worden, alhoewel ik nog steeds heel nieuwsgierig ben, dus ben benieuwd of ik het kan volhouden zolang ( ben ook 13 weken). Manlief zou het wel graag weten, maar gaat mee met mij uiteindelijke beslissing :p.
    De eerste keer had ik alles neutraal gekocht, dus veel kan ik hergebruiken, dus voor de praktische hoef ik het deze keer niet te weten en dan heb ik ook beide ervaren

16. Fratello di deb

Fratello di deb Actief lid

19 apr 2013
    171
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hier dezelfde situatie! We hebben een meisje en een jongen wat we beide keren wisten. Was inderdaad heel praktisch en toch wil ik ook eens meemaken hoe het is om het niet te weten. We laten het kamertje zoals het is en mocht het een meisje zijn dan zal mijn man er een ander behangetje op doen zodra het geboren is. Het slaapt de eerste tijd toch op onze kamer dus ga het daar niet voor laten. Ik sorteer alle kleding wel vast in tassen en kan dan na de bevalling makkelijk kiezen. En weet je, kwa opruimen/wegdoen is het niet heel praktisch, maar aangezien dit onze laatste is moet ik straks nog zat gaan ruimen dus maken die paar dozen extra metvkleertjes ook niet uit.

17. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Fratello, ik hou van je beredenering! hihi, ik raak steeds meer overtuig om toch bij mn idee te blijven van niet willen weten. haha!
    Het voelt ook gek om het toch te weten, alleen om het praktische. Ik heb nu niet die 'drang' om het per sé te willen weten. Misschien komt dat nog hoor...

Boommm,volgens mij oktober 2014 toch? Ons meisje is op de 12de geboren. Leuk dat jullie er ook een derde bij krijgen!

Nene, lijkt me heftig van je zoontje.. is dit ivm ziekte? Voor ons was t beide keren nog steeds een hele unieke belevenis.

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zit er ook wel eens aan te denken, mocht er een derde komen. Bij de eerste wist iedereen het, bij de tweede alleen wij en mensen die heel dicht bij ons stonden, dus bij de derde helemaal niemand (behalve de artsen dan :p) lijkt me best leuk.. Maar ik denk niet dat ik het vol zou houden. :)

19. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Hier bijna precies hetzelfde, we krijgen de vierde. Vorige keren wist ik het geslacht wel, nu nog niet. Woensdag de 20w echo. Heb stellig gezegd het dit keer niet te willen weten en ineens ging ik gisteren een beetje twijfelen. Maargoed, manlief wil het toch niet weten dus waarschijnlijk blijft het ook zo.

Het lijkt me dit keer zo leuk om pas bij de bevalling te weten of we een j/m krijgen i.p.v van tevoren, ook omdat ik dit nog nooit heb meegemaakt. Het geslacht maakt ons ook echt niet uit.

20. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.126
    294
    83
    Leuk onderwerp dit. Ik wist het bij mn dochter niet en nu weten wij het weer niet. Mijn man wilde wel en heb hem de keus gelaten. alleen wel met honderd keer zeggen: Maar ik zou het leuk vinden om het niet te weten haha. Dus eigenlijk kon hij al geen kant meer op. Hij kwam aan met praktisch, maar aangezien we alles neutraal hebben..... Ik kon dat dus al onderuit halen...

Ik wil het niet weten, omdat ik het super leuk vind om te fantaseren. En dan vooral de verrassing als de baby geboren wordt. Er is tegenwoordig al zo weinig een verrassing in het leven. En iemand zei ooit tegen mij: Een cadeau weet je van te voren ook niet wat er in zit (meestal dan). En dit is wel het grootste cadeau wat een mens kan krijgen/ontvangen.

Deel Deze Pagina