Dochter van 6 maanden drinkt fles heel slecht iemand tips?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door hen jel, 18 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hen jel

hen jel Actief lid

26 feb 2009
    153
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochter van 6 maanden drinkt al een week heel slecht uit de fles ze laat soms meer dan de helft staan ze krijgt op het moment ook nog maar 3 voedingen omdat we er gewoon niks meer in krijgen ze krijgt natuurlijk wel fruit en groente erbij.
    maar de flessen is gewoon een drama moet ik me nu zorgen gaan maken?
    ze krijgt sóchtend om half acht een fles van 180 drinkt ze 160 van op. s'middags om 12 uur en fles van 210 laat ze soms de helft van staan.
    en sávond nog een keer 210 en daar laat ze gemiddels 70 van staan tussendoor krijgt ze dus nog een potje fruit en groente en thee of diksap.

iemand tips hoe ik dit op moet lossen?
    alvast bedankt.

Groetjes

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier had ik ook dat probleem, vooral met de middag fles.
    Ik heb hem toen pap aangeboden en dat gaat er dan wel helemaal in.
    Want alles van een lepeltje is hier veel intressanter.
    Ook mijn zoontje zit vanaf dat hij 6 maanden is op 3 flessen van 180/6.

Mijn schema is zo:
    7.30 180/6 ( vaak 20cc laat hij staan)
    10.00 fruit (200gr 6mnd potje)
    12.30 180/6 met 8 schepjes bambix uit een bordje.
    15.00 wat sap met een liga of evt. nog fruit wat hij heeft laten staan smorgens.
    16.30 200 gram groente en een bakje volle yohurt toe.
    19.00 180/6 nutrilon goede nacht ( laat hij vaak 60cc staan maar red wel heel de nacht).

Volgens het CB is het voldoende wat hij krijgt aan opvolgmelk volgens mij moeten ze minimaal 500cc drinken aan opvolgmelk.
    En daarnaast krijgt hij nog zat ander vocht.
    Maar misschien moet je dat is proberen om pap aan te gaan bieden zo gaat hier wel heel de voeding op.
    Van de week was hij zo moe, toen dacht ik ik maak wel een fles dan kan hij daarna lekker naar bed maar nee hoor na 20cc stopte hij dus van de rest pap gemaakt het ging allemaal op en hij ging naar bed.

Er zijn ook zat kindjes die rond die tijd alleen maar pap krijgen omdat ze gewoon geen fles meer willen.

Succes

3. hen jel

hen jel Actief lid

26 feb 2009
    153
    0
    0
    Hallo,

Dankje wel voor de tip. zal er zeker mee bezig want ze vind de lepel dus wel veel leuker en dan eet ze indd veel beter.

Groetjes.

4. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochtertje heeft dat ook een week of 3 gehad toen ze net 6 mnd was, nu gaan de flessen er weer zonder problemen in, was een fase denk ik!

5. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze dochter kreeg sowieso 3 flessen (3x180/6) toen ze 6 maanden was en genoeg bijvoeding at. Meer kregen we er niet in, dan spuugde ze het terug. Ook gaven we 's avonds voor het slapen gaan vaak rijstebloempap, dat ging er meestal beter in dan een flesje melk..

6. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Daan drinkt ook slecht door zijn opkomst van de tanden.
    Een tip in mijn prive van een lieve dame, was om he gewoon uit een beker te laten drinken zoals wij dat ook doen. En wat schetst mijn verbazing, een grote knoei zooi maar een groot succes

zie hier :D de bovenste rij foto's van het drinken uit een beker :) met de ondeugend koppie er bij :D

7. Misswoody

Misswoody Lid

22 dec 2009
    77
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als je dochtertje aan de 500 cc komt (incl. toetje/yoghurt oid) is het voldoende hoor.

Mijn zoontje was rond 6 maanden ook erg onrustig tijdens de voeding. Na een paar weken ging het vanzelf over en ging hij weer rustiger drinken.
    Ook zit hij vanaf dat hij 6 maanden is op 3 flessen van 180/6.

Mijn schema is ongeveer zo (de tijden wisselen nog wel eens door de duur van de slaapjes):
    08.00 - 08.30 180/6 + 4 scheppen Bambix fijne granen
    10.30 - 11.00 fruit (200gr 6mnd potje)
    12.30 - 13.00 180/6
    15.00 soms wat diksap (soms met een liga/soepstengel)
    16.30 200 gram groente en een toetje van 100 ml
    20.30 180/6 nutrilon + 3 scheppen rijstebloem

De fles van 13.00 uur drinkt hij de laatste tijd ook slecht en dan geef ik dat ook met een bekertje (zo'n bekertje met neusuitsparing van Difrax). Als ik hem langzaam steeds een slokje geef gaat dat heel goed.

Ik weet niet wat voor speen je gebruikt maar soms wil het ook wel eens helpen als je een grotere speen neem. Mijn zoontje dronk eerst prima zijn melk met rijstebloem uit een Difrax M-speen maar op een gegeven moment werd dat een heel gevecht. Ik ben toen een L-speen gaan gebruiken en toen ging het weer prima. Blijkbaar ging het hem gewoon te langzaam.

8. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn krijgt al een tijdje nog maar 2 flessen op een dag,. en dronk deze ook erg slecht, tegenwoordig laat ik hem zelf de fles vast houden, ik leg hem in de box/bedje en dan drinkt hij zelf de fles leeg..dit was bij hem de oplossing.

Deel Deze Pagina