Verschillende merken inbouw apparatuur in de keuken.

Discussie in 'De lounge' gestart door MyMiracle, 15 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat vind jij daarvan?

Wij willen voor ons nieuwbouw huis een IKEA keuken. We weten alleen niet of we ook IKEA apparatuur willen, met name door de hoge db(geluid productie) van veel apparaten.
    We zijn dus voor andere merken apparatuur aan het kijken.
    Om wel binnen ons budget te blijven en toch de beste apparatuur te krijgen(voor dat budget) komen we op verschillende merken uit.
    Bijv. een inductie kookplaat van Siemens, een vaatwasser van Wirlpool, een koelkast van Bosch, een vriezer van Smeg, een afzuigkap van Smeg en een magnetron + oven van ikea.

Wat is jouw mening hierover?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik heb er bij een ander in huis echt nog nooit op gelet welke merken er te vinden zijn wat betreft keukenapparatuur. Eigenlijk bij niets, het is dat je het op tv's vaak ziet staan en je Apple apparatuur wel herkent, maar verder? Nee, werkelijk waar nog nooit aandacht voor gehad.

Als het voor jullie geen probleem is, waarom niet? Het is inbouwapparatuur: dus wat zie je? Als de apparaten naar jullie zin zijn, maar doen waarvoor je ze gekocht hebt en je tevreden bent met de prijs, toch?

3. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik zou het geen probleem vinden.
    Wel was het bij ons zo dat we korting kregen op meer producten van een merk. En ook fijn, we kregen 3 extra jaren garantie.

4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier inderdaad extra korting omdat we bijna alles van 1 merk hebben (Siemens, alleen fornuis is atag). Overigens zeer tevreden over alle apparatuur.

Db is niet alles. Voor ons was ook energiegebruik van belang en voor een deel het uiterlijk (bij de oven en fornuis, want die zie je)

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij hadden 50% korting op het duurste artikel (inductievuur) omdat we alles van hetzelfde merk kochten. Dus toch even uitkijken.

Maar verder: nee, maakt niets uit. Enkel qua oven en microgolf is het soms wel mooier om hetzelfde merk te nemen, omdat je dan dezelfde lijnen hebt. Maar een dampkap? Maakt echt niets uit.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Verschrikkelijk, hoe kun je met jezelf leven? :$ Wat erg!!!

(grapje, het zou mij dus écht geen sikkepit uitmaken, want het is inbouw apparatuur. Je ziet er te weinig van en ik heb nog nooit gehoord dat iemand het schandalig vond dat er in Pietjes keuken een Miele én een Siemens naast elkaar stonden - kortom; neuj, i don't mind, lekker doen)

7. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Wij hebben ook net een keuken uitgezocht en hebben voor verschillende merken (inbouw)apparatuur gekozen. Wel hebben we erop gelet dat hetgene wat goed zichtbaar zal zijn, bij elkaar past.
    Soms krijg je wel meer korting als je meerdere van hetzelfde merk koopt of je krijgt dan verlengde garantie.

8. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.171
    4.482
    113
    Hier ook vanalles door elkaar, boretti afzuiger atag kookplaat aeg inbouwvaatwasser, bosch inbouwkoelkast en combioven van pelgrim, maakt mij echt niks uit, zeker de inbouw apparaten niet.
    Maar wat andere al zeggen let even op eventuele kortingen, bijv door alles wel in 1 merk te kopen of als je alles bij dezelde winkel koopt kan er ook echt wel wat met de prijs gedaan worden.

9. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Hier alles bij elkaar van siemens om uiterlijk en om de extra 3 jaar garantie die je dan krijgt.

Tip: sinds het nieuwe metod systeem past bijna geen enkele vaatwasser meer! Siemena had er maar 2 of 3 die pasten. Ze moeten speciale scharnieren hebben en extra hoog zijn.

10. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Oké duidelijk.
    Maakt dus niets uit.
    Ik twijfelde een beetje, mochten we het huis verkopen.
    Bedankt dames!

Annelie, bedankt voor de tip!

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier alle apparatuur van Siemens. Keuken + apparatuur (koelkast, kookplaat, afzuigkap, combi magnetron) is ongeveer 20 jaar oud en alles doet het nog perfect :)

Geen ervaring met andere merken

12. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Voor het verkopen van je huis maakt het weinig uit denk ik.
    Maar vaak krijg je wel korting en langer garantie als je vijf apparaten van hetzelfde merken hebt, geloof ik.
    Dus wellicht een overweging waard.

13. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben alles van 1 merk gekocht toen we onze keuken kochten, dit kwam toen gewoon zo uit. Pas geleden ging de vaatwasser stuk, toen een nieuwe gekocht van een beter merk. Als er weer iets het begeeft, zoeken we weer naar een vervanger die gewoon goed uit vergelijkende tests komt en binnen ons budget past.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Geen probleem, als de stijl/kleur hetzelfde is. Als je een magnetron en oven boven elkaar hebt, is het wel het mooist van hetzelfde merk. Oerigens zijn er een paar merken, die eigenlijk hetzelfde zijn. Siemens en Bosch geloof ik. Dan is het aparat en de functies hetzelfde, maar het frontje is anders. Dan kun je altijd ook nog bij het andere merk kijken of die van dat merk net beter past.

Deel Deze Pagina