Cyclus na opgewekte miskraam, ervaringen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nog anoniem, 22 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    #1 Nog anoniem, 22 dec 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2019
    In oktober heb ik met mifegyne en cytotec met 10.5 wkn mijn zwangerschap moeten beëindigen. Na ongeveer 6 weken kwam weer mijn eerste menstruatie. Nu in de nieuwe cyclus op dag 15 duidelijke eipijn gevoeld, maar nu nog steeds geen menstruatie. Ben inmiddels op cyclusdag 34 en heb normaal gesproken een lf van 15 dagen. Gisteren met een dipstick getest maar ben niet zwanger.
    Bij de vorige 3 keren kwam de miskraam spontaan op gang en was na de eerste menstruatie de cyclus weer normaal. Mijn vraag is, kan het zijn dat je cyclus langer van slag is wanneer je een miskraam hebt opgewekt?
    Voor de meiden die ook mifegyne/cytotec hebben gebruikt, hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie cyclus weer normaal was?
     
  2. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Ik lees even mee, hier ook 4 weken geleden miskraam opgewekt met cytotec.. Vanaf afgelopen woensdag roze verlies heel af en toe met afvegen en vandaag weer bruin met afvegen. Zwangerschapstest was vandaag weer donkerder dan eergister. Nog geen witte test gehad. Heel verwarrend allemaal, ben benieuwd wanneer mijn menstruatie komt..
     
  3. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Wat naar van de miskraam, sterkte met jullie verlies. Hebben ze bij jou nog gecontroleerd of alles schoon was na de miskraam?
     
  4. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Dankje!
    Ze hebben een week na cytotec gekeken (was de zelfde dag van de medicatie het vruchtje al in zijn geheel met alles verloren) en ze zag nog wat verdikking waar ze de vinger niet op kon leggen. Kon weefsel zijn of verdikt baarmoederslijmvlies dus ze wou nog 6 weken afwachten. Maar omdat ik nu weer begonnen ben bruin bloed te verliezen en ik nog een positieve zwangerschapstest had wilden ze me morgen alweer zien.. Dus ik ben benieuwd.. Hoop niet dat er nog wat zit
     
  5. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Hoop inderdaad ook voor je dat er geen restweefsel zit. Maar die kans is er wel omdat je nog steeds positief test. In het gunstigste geval ben je gewoon opnieuw zwanger. Ik ben benieuwd, succes morgen, laat je dan even wat weten?
     
  6. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Ja idd.. Hoop ik ook echt niet!
    We hebben wel vorige week de hele week gemeenschap gehad omdat 't bloeden voorbij was, just in case ofzo.. Dus dat maakt het zo verwarrend idd. Denk ook niet dat ze een eventuele nieuwe zwangerschap dan al op een echo kunnen zien..
    Ja ik laat het weten :)
     
    Nog anoniem vindt dit leuk.
  7. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Ik ben benieuwd

    @hier eindelijk de menstruatie doorgebroken, 3 dagen te laat. Hoop dat aankomende cyclus weer normaal is, een week lang naar de wc rennen omdat je denkt dat het komt is ook niks.
     
    Dana vindt dit leuk.
  8. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik denk dat je er wel rekening mee moet houden. Helaas komt het echt zo ontzettend vaak voor dat bij een miskraam net cytotec er restweefsel achterblijft wat nog hcg afgeeft en dus voorkomt dat je ongi wordt. Laat je niet zomaar wegsturen, restweefsel kan nl ook gaan ontsteken (zeker als je weer gemeenschap hebt). Wil je niet bang maken maar dit is waarom zoveel vrouwen een langr nasleep hebben: restweefsel dat niet vanzelf loskomt en voorkomt dat je menstruatie weer start.
     
    Dana vindt dit leuk.
  9. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Fijn dat je eindelijk ongi bent, helaas gebeurt t vaker idd dat je cyclus van slag is na een miskraam, zeker als t niet natuurlijk verliep maar is opgewekt of gecuretteerd. T kan n paar rondes duren maar ook voorgoed anders zijn (korter of langer dan je ervoor had bedoel ik).
     
    Nog anoniem vindt dit leuk.
  10. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Dank je voor je reactie, of de cyclus nou korter of langer wordt maakt me in principe niet uit, als er maar regelmaat in terug komt
     
  11. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Hé lieve Ano, wat rot dat je nou ook nog meer onduidelijkheid hebt zeg!
    Ik heb even teruggekeken en bij ging het zo:
    Eerste keer na mifegyne/cytotec:
    - cyclus 28 dagen zonder eisprong (m’n eigen cyclus was meestal 26 dagen), cyclus erna kwam ei 6 dagen later dan gemiddeld.

    Tweede keer alleen mifegyne, vlak voor cytotec kwam vruchtje vanzelf, ik was al weken aan het bloeden:
    -cyclus 21 dagen zonder eisprong, cyclus erna ei op tijd

    Derde keer mifegyne/cytotec;
    -cyclus van 28 dagen zonder eisprong, cyclus erna ei twee dagen later dan normaal

    Note: na tweede cyclus was m’n cyclus altijd weer ‘normaal’
    Note 2: ik temperatuur en weet daarom dat ik geen eisprong had, bovendien had ik nog hcg in m’n bloed want ik testte in de eerste cyclussen altijd nog steeds positief de eerste 3-4 weken.
     
  12. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Dankjewel voor je reactie lieve frummels.
    Hopelijk is het bij mij de volgende cyclus ook weer normaal. Ik heb wel op dag 15 eipijn gevoeld en meestal heb ik een lf van 15 dagen, had na de eipijn al 2 dagen extra geteld en was toen nog te laat. Kreeg al een week van tevoren soort van ongipijn en dat was vervelend omdat ik dus elke dag al dacht dat het ging komen. Wanneer er weer regelmaat in mijn cyclus komt weet ik ook wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten. Het is dus afwachten of mijn cyclus voorgoed veranderd of dat het, net zoals bij jou, ook weer normaal wordt.

    Jij alweer 13 weken hey, gaat snel. Gaat alles goed?
     
  13. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik hoop met je mee. Gaan jullie er nu nog zelf voor zonder hulp van het ziekenhuis?

    Met mij gaat het goed, kan het ook bijna niet geloven, al 13 weken...na al die narigheid van vroeger, dat het ook in 1x goed kan gaan (wel met m’n meds uiteraard). Ik voel mij heel dankbaar.

    dikke knuffel
     
  14. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    We gebruiken geen anticonceptie en proberen het los te laten. We zien wel of het ons dan nog gegeven is al acht ik de kans wel klein. Nu andere dingen om naartoe te leven, mijn vriend heeft me op kerstavond ten huwelijk gevraagd ❤

    Ik vind het ook echt een mooi wonder voor jullie, wat fijn dat het nu zonder poespas is gelukt en ook doorzet. Ben echt blij voor je
     
  15. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    O wauw gefeliciteerd!!!
     
    Nog anoniem vindt dit leuk.
  16. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd Ano! Fijn dat je je aandacht daar nu op kan richten, dat helpt hopelijk ter afleiding.
    Ik hoop dat je hier af en toe nog wat van je laat horen, dan blijf ik je volgen❤️
     
  17. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Dankjewel! Ik zal ws nog weinig te zien zijn maar volg nog wel een paar bekenden. Pb sturen mag altijd ;)
     
    Frummels vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina