Is er iemand die dit toevallig herkent? Vorig jaar viel het mij al op, maar verder niet over nagedacht, maar nu weer precies hetzelfde: als het 1 of 2 dagen flink warm geweest is (boven de 25 graden) dan hoest mijn zoontje continue, is benauwd en niest als een malle. Het is geen hooikoorts lijkt mij, want hij heeft dit nooit in het voorjaar of tijdens zo'n "pollenpiek" waar je iedereen met hooikoorts over hoort. Maar puur en alleen nadat het 1 of 2 dagen boven de 25 graden geweest is. Kan dit een allergische reactie op de zon zijn, of zou hij het dan ook in het voorjaar moeten hebben?
Wat vervelend! Heeft hij het continu of stabiliseert het ook weer in een warme periode? Mijn man heeft wel hooikoorts, maar die krijgt ook geen aanval in typische pollenperiodes. Hij kan zelfs in de winter last hebben van benauwdheid. Heeft bij hem ook te maken met voeding en (te weinig) drinken.
Hij heeft het wel een poos, maar als het echt weken warm is dan trekt het wel weer weg. Maar zoals het meestal in NL is: een week warm,dan weer minder, dan weer een aantal dagen warm...het is hier nooit heel erg lang warm, dus meer dan een week houdt het zeker aan.
Ik heb ook last van hooikoorts. Met dit weer heb ik juist de meeste klachten. Als het al een periode vrij droog weer is, met een lekker temperatuurtje. Ik heb met name last van hoesten/benauwdheid. En dan zo'n lekkere droge kriebelhoest..
Mijn man heeft het ook, verklaring van zijn arts is dat er bij hoge temperaturen vaak smog door ozon is, daar kunnen mensen zonder allergie ook last van krijgen (benauwdheid, branderige ogen).