Nog niet zwanger, maar al wel aan het nadenken over namen . Onze dochter en zoon hebben beide een naam die niet veel voorkomt. Beide namen zijn gewoon normaal geschreven en als je ze ziet staan is de uitspraak gelijk duidelijk. Zulke namen zoek ik dus weer. Eisen: - absoluut geen Engels klinkende namen (Dylan, Jayden, Megan etc. etc.) - geen popi jopi namen (Nina, Emma, Mees etc.) - niet te lang - geen alternatieve spellingen - de uitspraak moet dus duidelijk zijn d.m.v. de schrijfwijze (Maeve bijv. valt dus af) Namen die om verschillende redenen zijn afgevallen: Rosa, Ninthe, Evin, Elvan Lasse, Sverre, Otis Oh, en bij té lange lijsten raak ik de draad kwijt, dus een stuk of 5 à 10 namen per bericht is voor mij voldoende .
Wij hebben hetzelfde probleem! Onze dochter heet, Ize, helaas komt deze naam alweer meer voor.. Wat op ons lijstje staat Fien Pleun Jop Driek Dries
Hm, nee allemaal niet mijn smaak. Fien klink in mijn oren onaf en Pleun vind ik geen mooie naam. Job/Job te bijbels en bij Dries denk ik aan de "Dikke Dries"...
Fiene Mare Lianne Jette Riva/Rifka Julin/Julot Minke Menno Senne Thije Ferre Stijn Timme Silvijn/Silvan
Hoop dat dit nog binnen de perken is en dat er wat voor jullie tussen zit Albin Almar, Almer Eben, Ebel Ivar Jonan Jorre Loet Loran Stian Svante Aina Bine Jinne Liva Lore Marre Mirle Nieke Nore, Nori Ylva
Lastig wat je precies zoekt. Maar hier zijn komt mijn smaak. De namen van onze kinderen staan er ook tussen: David Benjamin Nathan Simon Noud Gijs Ravi Seth Roel Manuel Noah Eva Isabel Vera Julia Nova Norah Sarah Elin Jasmijn
Hier een Ise maar ook een Sen en die komt vaker voor dan Ise , maar denk niet dat er 3 kindjes die Ise/Ize heten bij elkaar in de klas komen
Leuke namen die ik voorbij heb zien komen: - Rifka - Rosan - Rune Vooral jongensnamen vind ik zo ongeveer onmogelijk . Er staan ook nog andere leuke namen tussen, maar die kunnen niet, omdat ze al in de familie/vriendenkring zijn vergeven of teveel op de namen van onze 2 andere kinderen lijken: - Julin - Marin - Maya - Ylva - Vera - Nora - Ivar
R(h)une vind ik eigenlijk ook wel leuk voor een meisje. En Esma voor een meisje vind ik ook mooi. Het lastige vind ik dat ik tot nu toe nog geen enkele naam ben tegen gekomen die ik echt de WAUW-factor vind hebben. Bij de namen van onze dochter en zoon had ik dat wel heel erg, dus daar ben ik eigenlijk weer naar op zoek, maar misschien moet ik daar ook een beetje vanaf stappen...
Wat vind je dan van Esmarie? Dat is een Zuid-Afrikaanse naam, ik vind het erg mooi. Geen verwarring mogelijk over de uitspraak of schrijfwijze. Voor een jongen dacht ik nog aan Hessel, past ook wel in het rijtje van je afgekeurde namen uit de OP.
Mwah, nee, Esmarie spreekt me niet zo aan. Hessel ook niet echt. Jongensnamen vind ik echt zo ontzettend moeilijk. Alleen mijn zoontjes namen (hij heeft er 2) vind ik tot nu toe écht leuk. Ik had de 2e naam van mijn zoontje misschien beter kunnen bewaren, hahahah . Rosa vind ik echt heel mooi, maar ik voorzie dat dat constant afgekort wordt tot Roos, en dat vind ik dan weer helemaal niet zo'n leuke naam. Dus zodoende dat die afvalt. Dat geldt overigens ook wel voor Rosan. June (gewoon op z'n Nederlands) vind ik ook leuk, maar denken veel mensen denk ik dat het op z'n Engels is. En Juna vind ik leuk, maar klinkt weer zo als de naam van dochter. Zucht... ik maak het mezelf wel lastig. Ik zei gister nog tegen mijn man, die me voor gek verklaarde dat ik nu al zo met namen bezig ben, dat ik nooit genoeg heb aan 9 maanden om een naam te vinden, hahahaha. Arme man, hij wordt gek van me .
Meisjesnamen: Esra (alhoewel je deze naam ook met een 'z' kunt schrijven ) Lana Ziva Pia Lea Ina Lotus Nika Lori Jongensnamen: Dani Enzo Nino Jorian Len Bruno Ivo Leander Jari