hond aan touw in achtertuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Hoi Hoi,

Ik wil dat mijn hond gewoon rond kan lopen in de achtertuin als ik even geen tijd heb voor een lange wandeling.

Waar kan ik zo'n touw kopen waar die aan vast blijft? Zijn riem vind ik te kort want hij moet wel alle ruimte hebben.

Groetjes

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Kan je niet de tuin hond-proof maken? Zodat de hond niet weg kan uit de tuin of dingen kan slopen bijv. Dus dat je geen touw nodig hebt? Of is dat geen optie?

3. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Kun je je tuin niet afzetten?
    Zelf zou ik het niet vertrouwen als je de hond zo in de tuin te laten en volgens mij komt hij dan nog niet aan zijn beweging.
    Je hebt van die spiralen te koop bij de dierenwinkel die je helemaal in de grond kan draaien en je zou een politielijn kunnen aanschaffen, die zijn aardig lang

4. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    ik weet dat er longeerlijnen bestaan van 10 meter, hier in belgie vind je ze in de tom&co
    maar ik zou hem er toch niet mee laten lopen zonder toezicht
    kleine hondjes kruipen overal over en onder, dus de kans dat hij zichzelf vast zet is groot

5. Rono

Rono Niet meer actief

Ik heb een politielijn van 2 meter. Tuin afzetten is lastig want het zijn allemaal coniveren...

6. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    ff naar de dierenspeciaalzaak. Daar hebben ze die lijnen en pinnen waarmee hij vast kan in de grond.
    Wij gebruiken dat op vakantie.

7. MamadeBij

MamadeBij Actief lid

20 mei 2010
    349
    0
    0
    Koningin
    In een bloem
    Volgens mij heb ik nog 2 van die pinnen ergens liggen, nieuw en ik doe er niks mee maar ik ben er niet zeker van dat ik ze heb bewaard

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben zelf een heg van zo'n 12m (niet echt netjes dicht) en hebben er van dat groene gaas voor vastgezet.. Nu kan de hond dus niet meer ontsnappen haha. Was even een klusje, maar persoonlijk zou ik daar liever voor kiezen als dat de hond vast zit aan een lijn. Maar dat is mijn mening ;) A

9. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    dierenwinkel, dan moet je die met staaldraad er doorheen kopen want soms vinden ze het lekker om aan te knagen. die zijn ook wel aardig lang dus dan heeft hij aardig wat loopruimte :)

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Best eng lijkt me, een hond aan een touw als je weg bent..
    Ons hondje ligt ook aan een touw aan zo''n spiraalding als wij in de zomer op de camping zijn. Maar wij hebben hem een keer alleen gelaten hadden, en toen wij terug kwamen had ie zich helemaal vastgedraaid om de tafel.
    Hij had toen helemaal geen bewegingsruimte meer, en als ie nog een rondje meer gelopen had, had ie zichzelf opgehangen. :)
    Dus dat doen we nooit meer!

11. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83

12. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jep en die zijn ideaal en bijten ze niet door hihi.

10 meter was die van ons, was heerlijk op vakantie, hij kon doen wat hij wilde en we hoefde niet bang te zijn dat hij weg liep.

13. MamadeBij

MamadeBij Actief lid

20 mei 2010
    349
    0
    0
    Koningin
    In een bloem
    Als je weg bent zou ik de hond zeker niet aan een lijn leggen maar als het puur is om hem even buiten te laten lopen als je zelf binnen bent kan het wel even denk ik.

Ik had die pinnen ook gekocht voor de vakantie maar we hebben ze nooit nodig gehad eigenlijk.

14. Rono

Rono Niet meer actief

Het is inderdaad voor dat ie ff buiten kan lopen terwijl ik binnen met de kleine bezig ben dus ik hou em best wel in de gaten!

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik zou het ook wel willen. We hebben maar een klein tuintje en het is afgezet. In princiepe kan de hond er niet uit... Enkel, 9 op de 10 keer laat de postbode het hek open of gelijk wie langs die kant komt sluit nooit het hek goed. Ik kan al niet meer tellen hoeveel keer ik de hond dan van het weiland verderop ben moeten gaan halen.

Het zou leuk zijn als de hond wat langer buiten kon blijven. Nu moet ik er elke keer bij gaan staan en kom ik ook niet verder in huis.

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

zon lijn is hartstikke leuk/handig maar niet als je weg bent.

Ff hard gezegd, Jou hond zou de eerste niet zijn die de dood er in vind!!!

17. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    NIET DOEN, ik snap heel goed dat je misschien niet de gevaren ziet maar hij/zij kan zich makkelijk ophangen, het zelfde dat je binnen altijd de riem af moet doen, helemaal als je er meerdere hebt of een benche.

Ik zag het gevaar ook nooit tot ik bijna 2 dode honden had! Ze hadden beiden de moet al opgegeven.

18. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi

ik had ook een tuin met veel heg en naast de heg was een voetpad waar veel kinderen speelde met de bal
    en ik had een hond die altijd door het heg heen liep om weg te lopen om met de kinderen te spellen die aan het voetballen waren
    tot slot altijd ballen kapot bijten en koste mij hoop geld om die kinderen een nieuwe bal te geven
    dus heb ik gewoon toen een oranje touw gekocht en aan zijn riem vast gemaakt en de touw vast aan een schutting die aan het huis vast zat en zo kon hij rustig in de tuin spellen zonder dat hij door de heg liep achter de kinderen aan hollen voor de bal
    ook deed ik gaas voor de heg zodat hij echt niet meer dor heen kon gaan

succes !!

19. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

ik heb hier een hondentouw van 20 meter liggen waar ik niks mee doe.. weet niet waar je woont ik heb hem toen gekocht bij zooplus was 15.90

Deel Deze Pagina