Vanaf wanneer in de box?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lentekriebel, 21 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Even een vraag aan de ervaren moeders...

Mijn zoontje is nu 8 weken oud en heeft sinds een week of 2 een redelijk slaapritme gecreëerd, de slaapjes doet hij gewoon in z'n eigen bedje.
    Nu krijg ik rgelmatig de vraag waarom ik hem niet gewoon in de box neer leg. Die doe ik eigenlijk niet omdat hij (volgens mij) niet zo van de box houdt. Als hij in de box ligt is het na 3 minuten huilen geblazen, volgens mij omdat hij zich verveelt o.i.d. We hebben geprobeerd een mobiel er boven te hangen, zodat hij ergens naar kan kijken. Maar hier kijkt hij niet echt naar om..

Nu vraag ik me af vanaf wanneer een kindje wat vaker in de box gelegd wordt en of dit 'noodzakelijk' is om hem dan iets meer bij ons te laten zijn en wat langer wakker te laten zijn (waarna ik weer bang ben voor oververmoeidheid en dus niet meer kunnen slapen).
    Wat is wijsheid? Vaker in de box leggen of juist gewoon lekker in z'n bedje laten liggen tussen de voedingen door?

Oja, ons mannetje is erg snel afgeleid tijdens bijv. het voeden. Als de tv aan staat of er komen mensen binnen/praten, dan gaan de oogjes alle kanten op en komt er van een rustige voeding (bv) niets..

2. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Hier is de box voor spelen, en het bedje voor slapen! Ze ligt in de box veilig (wij hebben een hond), en als ik even naar t toilet wil, of wil koken, vind ik het een super oplossing!

Ze ligt er sinds de geboorte in, de tijd dat ze wakker is, wordt nu stil aan steeds wat langer. En ook kan ze zichzelf nu wat beter vermaken. Speelkleed vind ze hier ook prachtig, maar ivm de hond kan ze daar alleen op als ik of mijn man ook in de buurt zijn.

Kijk gewoon goed naar je kindje, wordt ie moe? Dan in bed! Spelen is wel belangrijk voor je kindje, net als wat tijd per dag op zijn buikje, daarvoor vind ik de box ideaal. Niks MOET, gewoon doen waar jij je prettig bij voelt!

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    hier ook in de box spelen en in bed slapen.
    je kindje slaapt rustiger als hij in zijn bedje ligt en jij hoeft niet stil te doen omdat hij in de box ligt te slapen.
    spelen in de box komt dalijk wel goed, wij hadden ook een box mobiel er boven hangen.
    je kunt niet verwachten dat hij zich al lang zelf vermaakt nu al, hoeft ook niet. mijn zoontje lag trouwens vanaf dag 1 al in de box als hij beneden en wakker was. had ik mn handen even vrij om een fles te maken ofzo.

4. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Het spelen doe ik meestal tussen de 2 borsten door. Dus eerst borst 1, dan verschonen, dan bij mij of mijn man (of opa/oma etc) op schoot of op bed (ik voed boven ivm rustigere omgeving) spelen en dan tweede borst en dan slapen.

Ik heb al wel zo'n activitykleed met speelboog gehaald voor in de box waar hij straks wat meer mee kan, misschien dat ie het dan wat leuker vind in de box..

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier niet zo van "het spelen in de box en slapen in bed".

Finley heeft de eerste 4 maanden heerlijk dichtbij in mijn buurt in de box geslapen. Vond het ideaal, ook ivm borstvoeding.

Hij kan nu prima in allerlei leefgeluiden slapen en kan verder overal goed slapen.

Spelen doet hij nu veel in de box en op een groot speelkleed op de grond.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier wordt de box straks gewoon weer gebruikt om te slapen, spelen en als ik even de handen vrij moet hebben.

Maar hier moet ik het even aankijken aangezien er nog een kindje van 3 jaar thuis rondrent.

Ik vindt de box erg fijn iig....

7. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Dat zou hier ook ideaal zijn. Zoonlief kan erg slecht tegen geluiden tijdens z'n slaap...dit probeer ik hem nu steeds meer 'aan te leren' door de wasmachine en de droger aan te zetten tijdens z'n slaapjes.
    Na zo'n 22.00 uur heeft hij daar ineens geen last meer van en kan je een kanon afsteken in z'n kamertje..

8. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Eerste 6 weken in box geslapen.
    Daarna alle slaapjes in bedje. Is steeds langer wakker tussendoor, nu 1 uur tot 1,5. Dan gaat ze na voeding in box of wippertje, na eerst lekker geknuffeld te hebben.
    Ze ligt dan rustig rond te kijken en je hoort haar steeds meer kraaienvan plezier.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Prima toch zijn eigen bedje? Hier een paar keer gedaan maar we merken nu dat ze de rust boven beter kan pakken omdat grote zus nogal aanwezig is :)

10. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ze ging hier vanaf het begin ook in de box. Eerst ook slapen maar daarna meer spelen.

Toen ze besloot om overdag niet meer op d'r rug te willen slapen(lang verhaal) heb ik haar daar eerst wel weer in de box laten slapen. Nu gaat ze weer gewoon naar d'r bedje en speelt ze in de box.

Ze kan trouwens overal slapen, we nemen d'r ook regelmatig mee en dan slaapt ze in de wagenbak overal doorheen. In de bus/in de stad/ in een restaurant.

Misschien is dat een optie om je kindje aan geluiden te laten wennen door is op stap te gaan als hij moet slapen? Naar de stad ofzo met genoeg omgevingsgeluiden.

Maar even on topic, ik vind de box ideaal en gebruik hem dagelijks meerdere keren.

11. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    even off-topic... zijn er ook mensen die geen box hebben dan...:( of ben ik nou zo dom/raar....
    waar laat je je kleine dan als hij beneden is? ik vond het op de grond in het begin nog te koud en niet handig en altijd bij mij op de arm of op de bank erbij is ook niet echt praktisch...;);)

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahaha ja ik ken iemand op het forum die geen box nodig heeft zegt ze, en nee ik snap dat niet.

Ik vindt mijn box zo handig!

13. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113

:D:Dgelukkig dacht al dat ik gestoord was ofzo! hier "maar" 1 jaar gestaan maar kon em niet missen haha

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nee ik kan m ook niet missen:D

15. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier gaat uk pas in de box als hij wat langer wakker is. Slapen echt in eigen bedje. Bij de 1e had ik op den duur een oververmoeid overprikkeld kind door veel in de box en tijdens uitstapje slapen...

16. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Ook hier slapen in eigen bedje. Soms ook in de box, maar daar slaapt ze toch minder lekker en is ze sneller wakker.

Verder vind ik de box ideaal voor als ik idd even m'n handen vrij wil hebben om bijv een fles te maken of om zelf te eten (moet ook gebeuren :p). Spelen doet ze nog niet echt, al begint ze de muziekmobiel wel steeds interresanter te vinden.

Kan me trouwens niet voorstellen dat je geen box hebt :). Maar goed, ieder zo z'n maniertjes toch?

17. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Het is inderdaad fijn om je kindje in de box te leggen om je handen even vrij te hebben voor bepaalde dingen. Maar de uurtjes dat hij wakker is, ben ik ook echt met hem bezig (voeden, verschonen, spelen en van hem genieten). De keren dat hij echt niet wil slapen in z'n bedje, zit hij bij ons in de wipstoel (wij hebben een hoog/laag wipstoel die bij ons aan de keukentafel staat. Dus met het eten (vaak rond het clusteruurtje) zit meneer er lekker bij.

Ik hoop dat hij de box wat leuker gaat vinden als hij zichzelf wat beter gaat vermaken met speeltjes en het rondkijken.

De vraag was eigenlijk ook een beetje of hij nu dingen in zijn ontwikkeling later gaat ontwikkelen omdat hij nooit in de box ligt.

18. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Bij ons ligt de kleine regelmatig in de box. Niet om te slapen, maar wel om te spelen. Hij ligt er graag in en kan rustig een half uur, 3 kwartier naar zijn handjes, mobiel of speeltjes liggen te kijken en te lachen! Hij heeft er echt lol in anders zou ik hem er denk ik niet zo vaak in leggen.

19. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Box is voor spelen slapen doe je in bed.
    Anders is te verwarrend en later zal hij moeilijk gaat slapen in eigen bed.
    Beter dat gescheiden houden dan weet hij dat hier spel ik - hier slaap ik

Ik heb ook geen box. Heb hem gebruikt tot 4.5 maanden met babygym erin. dan steeds minder. En toen ze bij 6.5 stond ging ze gelijk huilen dus kon haar geen 5 min in zitten.
    Heb hem weg en heb nu prachtige speelhoek.
    Heb hem nooit gemist

20. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Ik heb de box pas na 6 weken neergezet en hem pas vanaf 8/9 weken echt gebruikt. Voor die tijd sliep ze alleen maar en was hij niet nodig. ;)
    Nu ligt ze er wel eens 3 kwartier in te spelen maar slapen doet ze maar in haar bed. :)
    Ze zal trouwens ook nooit in slaap vallen in de box. Als ze begint te jengelen leg ik haar in bed en slaapt ze meestal direct.

Deel Deze Pagina