Verschillende vertrektijden

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door toch3, 24 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Als maxi het eerste uur les heeft moet hij om 7.30 de deur uit. Als ik dan ook naar het werk moet, dan staan we samen op rond 6.50-7.00 en maken we ons klaar. Ik zorg dat hij de deur uitgaat en gil dan naar boven om de rest te wekken. Daarna vertrek ik.
    Als ik niet naar kantoor ga dan maak ik de rest wakker en dan eten we samen. De jongsten moeten rond 8.15 de deur uit, dus 7.30 is dan prima op tijd in principe. Soms zijn ze eerder wakker en dan mogen ze me pas lastig vallen als de oudste de deur uit is. Die heeft een ochtendhumeur waar je U tegen zegt en altijd haast, dus ik wil dan niet dingen hoeven doen die ook later kunnen.
    Als maxi het eerste uur vrij heeft, dan regelt hij alles zelf en staan we allemaal rond 7.30 op (ik iets eerder).

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    In het begin deed ik dat nog wel, maar nu niet meer hoor. Ik sta rond 7.15 uur op meestal. De oudste 2 gaan rond 7.40 uur weg. De jongste rond 8.10 uur, maar die zou alles vergeten zonder een beetje hulp.

We eten nooit samen in de ochtend..iedereen smeert zijn eigen broodje en ik eet vaak iets later ivm medicatie.

3. MissXray

MissXray Niet meer actief

Wow, wat zitten alle kids vroeg op de fiets! Zijn het enorme afstanden naar school of andere schooltijden? VO begint toch ook om half 9?

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    ja hoor, ik denk lange afstanden. Hier beginnen ze op z’n vroegst om 8:20. Dat betekent in ons geval om uiterlijk 8:10 de deur uit. ;)

5. tuc

tuc Niet meer actief

Hier 8.30 start het eerste uur. Het is 3 kwartier fietsen en dan nog even langs het kluisje enz.

MissXray vindt dit leuk.
  6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    8:30 start school, 17km fietsen

MissXray vindt dit leuk.
  7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik sta wel op samen met de kinderen. Ik vind het altijd gezellig om samen te ontbijten en de kinderen (nu) ook nog. We hebben de wekker op 06:15u staan, maar meestal zijn we er al eerder uit (slechte slapers). Eerst allemaal douchen en dan ontbijten we samen en ondertussen maken we de lunch klaar om mee te nemen. Om 07:20 gaan ze de deur uit. Als het een kantoordag is voor mij, vertrek ik dan ook. Man gaat meestal pas om 8 uur weg en staat dan om half 8 op.

8. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Mijn man of ik ( hangt van mijn diensten af) maakt om 7.15 uur de jongste wakker. De twee oudsten (VO) regelen het zelf, maar zij hoeven niet vroeg de deur uit. Zij beginnen meestal om 9 uur en moeten 10 minuten fietsen. Als ze erom vragen, roepen we ze ook om 7.15 uur. Alle andere tijden moeten ze zelf doen. Wij zeggen altijd dat de Papa/Mama-wekker maar één stand heeft.
    Iedereen zorgt zelf dat hij ontbijt, aangekleed en evt gedoucht raakt en maakt zelf zijn lunch klaar en pakt zijn tas in. De jongste (9) coachen we daar nog wat in, de oudsten (13 en 12) doen het helemaal zelf. We eten allemaal aan tafel, maar niet allemaal tegelijk. Iedereen komt eten als hij zover is en ruimt daarna zijn eigen spullen op.
    De jongste gaat om 8.15 uur de deur uit. Als ik nachtdienst heb gehad, zeg ik dan de oudsten gedag en ga zelf naar bed. Op vrije dagen ga ik dan douchen en aankleden. Mijn man gaat ongeveer tegelijk met de oudsten de deur uit.

9. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Mijn man regelt dat allemaal :D, ik ben de deur al uit dan. Oudste zet zelf dr wekker, maar hoeft nooit voor 8uur de deur uit, als ze savonds verteld hoe laat ze op moet houdt m’n man wel in de gaten of ze op tijd is, anders niet.
    Maar hij staat even na 7:00 op, gaat zelf douchen en maakt daarna de jongste wakker (als ze niet al wakker is), ontbijten doet hij niet en om 8:20 wordt de jongste naar school gebracht.
    Op m’n vrije dag kom ik om 7:45 m’n bed uit, als ik niet ga sporten zorg ik dat ik gedoucht/gewassen en aangekleed ben, drink dan beneden een kop koffie en breng dan de jongste naar school. Ontbijten doe ik altijd pas laat.

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    School van maxi begint om 8.00uur. Hij heeft serieus een andere school overwogen omdat hij het echt vreselijk vindt om om 8uur te moeten beginnen en dat vond hij al een vreselijk idee voordat hij begon. Maar de school is gewoon wel echt de best passende. Interessant is dat het een school is met veel mensen met aardig wat reistijd omdat het een categoraal gymnasium is en die zijn wat dunner gezaaid dan scholengemeenschappen met gymnasium, dus er zijn echt genoeg kinderen die al om 7uur op de fiets moeten zitten. Die kunnen wel een pasje krijgen waarmee ze wat later mogen komen (max 10 minuten) en ook kinderen die met OV komen kunnen een pasje krijgen waarmee ze later mogen binnenkomen.
    Maar maxi doet er iets meer dan 20 minuten over en moet dan nog even langs zijn kluisje, dus moet wel rond 7.30 de deur uit.

MissXray vindt dit leuk.
  11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Onze zoon moet 23 km fietsen. En de school begint om 8:30 uur. Hij gaat om 7 uur de deur uit.
    Straks na de herfstvakantie gaat hij met de bus. Tot de voorjaarsvakantie. Daarna gaat hij weer fietsen tot de zomervakantie.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik sta rond 6:30 op, maak de kinderen rond 7 uur wakker als ze om 8:30 op school moeten zijn (is 5 minuten fietsen). Als ze later op school moeten zijn, maak ik ze rond 7:30 wakker. Ik vertrek zelf rond 7:45.
    Dit is alleen voor de dinsdag en donderdag. Op maandag werkt mijn man thuis, op woensdag is hij vrij en op vrijdag ben ik vrij. Voorheen ging ik op dinsdag en donderdag tegelijk met de jongste weg, maar nu ze op de middelbare zit ga ik dit niet meer doen in principe (ze heeft autisme dus even kijken hoe dit gaat).
    Wij ontbijten afzonderlijk van elkaar. Ik meestal thuis (een eiwitshake met vezels), mijn man meestal op zijn werk, de jongste op de bank en de oudste aan tafel :)

13. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Jongste moet om half 9 beginnen. Wekker gaat om half 8, ruim half uur later zwaai ik hem de poort uit, hij loopt zelf naar school. Oudste heeft net haar rooster gekregen (mbo). 2x om 12 uur beginnen, 2xom half 10 en 1x om half 9. Zij moet met de fiets en bus, zal een klein uurtje eerder het huis uit moeten ivm aansluiting bus- en schooltijden. Zij is door omstandigheden echt geen ochtendmens en heeft wel wat aansporing nodig dus ik ben ook erg blij met deze tijden.:thumup: Ze heeft 3x in de week tot half 5 les dus die is alsnog een mooi poosje van huis.

14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    #34 citroenrasp, 4 sep 2022
    Laatst bewerkt: 4 sep 2022
    Hier heeft iedere klas zo'n beetje andere tijden, al op de basisschool, dus ik was al wel gewend dat mijn kinderen op sommige dagen op verschillende tijden begonnen.
    Ben het verder eens met @Adje mbt middelbare scholieren, die kunnen prima zelf de wekker zetten en hun eigen ontbijt maken. Dat deed H afgelopen jaar zelfs al soms.

Adje vindt dit leuk.
  15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Maar er zit wel verschil in kunnen en doen en willen. Er mee uitgaan betekent niet gelijk dat je ook erg zwartwit het onbijt zit te voeren. Het kan ook zo zijn dat het kind het vervelend vind om te vertrekken zonder een gezicht gezien te hebben.
    Ik ben echt geen ochtendmens, was blij dat mn moeder er uit was voor mij (zij 6.00, ik 6.15) zodat ik niet helemaal het gevoel van midden in de nacht had. Wel kon ze beter niks anders dan noodzakelijk zeggen :roflmao: maar die enkele keer in de winter dat ze met migraine bleef liggen en je dus terwijl buiten alles nog pikkedonker was en je binnen zo stil mogelijk moest zijn... vreselijk. Alsof je om 3u snachts naar school moest:confused: ja ik kon (en zette) een wekker, ontbeet alleen, smeerde zelf lunch etc. Dus geen noodzaak dat ma opstond, wel een fijner gevoel :thumup:

En nu scheelt het hier nauwelijks. Voor de vakantie ging mn wekker om 7.00, 7.10 en bleef ik vaak nog snoozen tot 7.30 om dan tempo erin te moeten hebben :roflmao: nu gaat de wekker van de oudste om 6.55 dus maar 5 minuten eerder en snooze ik niet.
    Deze week start de basisschool, die kinderen roep ik dan om 7.30 als de oudste wegfietst. Ik denk dat ik dan de vaatwasser doe voor 7.30 ipv na 8.30, vast even wasje aanzetten etc

16. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Dit vind ik ook zwart wit, want het niet eerder of tegelijk opstaan met je kind betekent toch niet dat ze niemand hebben gezien.

Daarbij is de ervaring van het ‘willen’ bij iedereen natuurlijk anders. Ik hoefde nooit iemand te zien ‘s ochtends, liever niet zelfs :roflmao:. Had ook niet het gevoel dat ik midden in de nacht opstond. Sterker nog, als puber stond ik juist zo vroeg mogelijk op, om maar vooral zo veel mogelijk tijd en rust alleen te hebben. En dit doet mijn middelste dochter exact hetzelfde.
    Ik heb nu pubers die erg op mij lijken. Dus vrij onzinnig dat ik daarvoor om 6 uur mijn bed uitga. 7 uur is dan vroeg genoeg en ik kom ze altijd wel even tegen.

17. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik ervaar het wel een beetje zoals @toch3 aangeeft. Ik vond het vroeger heel eenzaam als ik helemaal alleen opstond en dat was bij ons regelmatig het geval. Ik weet dat maxi het heel vervelend vindt om vroeg op te staan. En hij is heel blij dat de 2 anderen dan nog niet om hem heen springen, maar hij vindt het wel heel prettig dat ik er dan ben, ook al is zijn humeur vreselijk. Dus ik houd daar wel rekening mee. Maar dat is ook per kind anders, als de andere twee er anders in staan kan ik mogelijk een andere keuze maken.

Deel Deze Pagina