Per kraamburo verschilt het denk ik, maar ben nieuwsgierig hoeveel je krijgt / of gekregen hebt. Groetjes !
Volgens mij krijg je een standaard aantal uren (licht aan je verzekering) en kan dit naar behoefte worden ingedeeld (eerst langere dagen een korter aan het eind vd week..)
Volgens haar heeft weinig te maken met je verzekering ... Ik krijg 51 uur, krijgen extra ivm slechthorendheid. Verder letten ze niet op of je man werkt / vrij is, of je kinderen rondloopt, daarvoor krijg je geen extra uren.
Het ligt inderdaad aan je pakket. Na een ks bijvoorbeeld heb je weer recht op extra uren, maar de ziekenhuisuren gaan er dan weer vanaf. Je kan het in je polis terugvinden. Elmo
Zat ik er toch niet ver naast Borst voeding kan bij sommige verzekeraars tot extra uren leiden...of is het dat als je geen bv doet minder uren krijgt...naja zoiets! :-s
het aantal basisuren is vastgelegd in de basisverzekering, en is voor iedereen gelijk, maar afhankelijk van je aanvullende verzekering kun je wel meer uren vergoed krijgen. volgens mij is per 1 januari 2008 het aantal basisuren verhoogd in de basisverzekering.
Ik krijg 45 uur en kan ik flexibel verdelen, bijvoorbeeld de eerste dagen wat meer uren en dan afbouwen. Mocht het niet helemaal lekker gaan dan kan ik extra uren krijgen, tot 2 dagen extra. Wel gaan de ziekenhuisdagen er vanaf. Als ik borstvoeding zou geven dan zou ik 49 uur krijgen.
Hier licht het aan je verzekering, Is er iemand de hele dag thuis bijv je man zijn er meerdere kinderen heb je een keizersnede gehad?
Ik heb ook 44 uur gekregen. En toen de kraamverzorgster kwam deed ze er meteen 10 uur extra bij. Die doen zij er standaard bij zodat je langer iemand als hulp hebt. Officieel is het dan vanwege de geringe redzaamheid van de moeder. Kwam bij mij niet echt positief over. Na 4 dagen besloten mijn man en ik dat we de kraamverzorgster niet meer nodig hadden. Ik deed eigenlijk toch alles al zelf. Maar als ik nu bevallen ben van de tweede denk dat ik haar wel nodig zal hebben voor Lianna op te vangen.
Ik ben verzekerd bij Univé en heb kraamzorg via ZIN, wij krijgen 45 uur ondanks dat we flesvoeding gaan geven.
Ik hoor hier allemaal verschillende dingen. Ik ben zelf kraamverzorgster dus ik kan het wteten. Maar heel veel dingen die jullie zeggen klopt niets van. Er is op het moment een landelijk protocol. Dat wil zeggen dat iedereen recht heeft op 49 uur (2008 verhoogd met 5 uur, eerder 44 uur) Daarna gaan ze nog kijken na je gezinssituatie, Bijv meedere kids, Bv of niet en is geen mantelzorg aanwezig enz enz. Dus als je meer kids kun je wel meer uren krijgen maar dan moet je kindje jonger als 3 zijn. Bij Flesvoeding gaan er weer een aantal uren vanaf. Nou als jullie vragen hebben vraag raak! Ik kan jullie een eind weg helpen! Heel veel liefs corinne
Zo heb ik dus de laatste dagen van december echt zitten duimen dat de kleine nog heel eventjes bleef zitten tot 2008... Met ingang van 1 januari 2008 zou mijn verzekering 20 uur extra kraamzorg geven. Dus 64 uur in plaats van 44.. maar dat zou dan ook echt alleen zo zijn als junior op 1 januari werd geboren. En dus niet als ie op maandag 31 december om 23.55 uur zou zijn geboren. Ook een beetje raar eigenlijk.. Maar het is gelukt, nog geen beeb te zien hier.. Ik vind het helemaal niet erg wat extra uren hulp, want mijn man krijgt helaas maar weinig vrij.
Nou, zo vertelde het kraambureau het aan mij tijdens het intakegesprek, en daar zit mantelzorg en dergelijk ook bij berekend.
Ik ben heel benieuwd wat wij krijgen. In de informatie stond inderdaad dat 44 uur standaard is, maar die tijden zijn flexibel. Maar heel toevallig belde er een paar minuten geleden de dame die bij ons op intakegesprek komt, aanstaande woensdagavond. Dus dan weten we meer! Ben wel heel benieuwd hoe en wat. 't Is alweer zolang geleden!
Zo werd het mij ook verteld hoor . Er werd gevraagd of ik mantelzorg had, nee dus. En of mijn vriend de eerste week thuis was, ook nee. Dus ik kreeg alle uren vergoed zonder bij te betalen en dat zijn er 45 omdat wij flesvoeding gaan geven.
wij krijgen ook 20 uur extra kraamzorg vanwege de verzekering, maar verder ga ik uit van de standaard uren. Wel fijn dat je het zelf in mag delen!
Bij ons was het 44 uur, 40 uur standaard en 4 uur extra voor de borstvoeding. 5,5 uur per dag gedurende 8 dagen, in overleg hoe laat enzo. Vond de laatste 2 dagen niet echt meer nodig, maar op zich wel gezellig. Moet er niet aan denken om nog meer uren te krijgen, maar dat zal wel anders zijn als je een zware bevalling hebt gehad of al kinderen hebt.