hier ook een praktijk met 5 verschillende vk's en ik wist bij mijn vorige zwangerschap ook niet wat ik ervan moest denken. Maar toen me bevalling eenmaal op gang was gekomen kon het me geen **** schelen wie er aan me bed stond. Heb nu wel lichte voorkeur voor degene die me vorige bevalling heeft gedaan maar daar houden ze bij de praktijk al rekening mee. Er werdt nl gelijk gevraagd wie me bevalling had gedaan. Dus ik zal nu meerendeel op controle komen bij degene die me bevalling heeft gedaan. Zou wel heel leuk zijn als ze dienst heeft wanneer ik voor de 2e keer ga bevallen
Nou het gaat me niet zozeer om het feit dat ik specifiek 1 iemand wil, maar ik vind het gewoon jammer, dat je geen kans krijgt om een band op te bouwen.Je bent vaak idd na 10 minuten weer buiten, maar als ik straks thuis beval, zou ik het wel fijn vinden om iemad erbij te hebben die ik aardig en leuk vind,en waarvoor ik me niet hoef te schamen. Bij mn zoontje kreeg ik tijdens de bevalling ineens een ander iemand, die zei : Goh hij heeft je wel wat aangedaan he! ( striemen , ik zat helemaal onder ) Nou dat is het laatste wat je wilt horen als het koppie van je zoon er half uit hangt! Als ik iemand had gehad,die mij vaker zou zien, zou die al geweten hebben dat ik onder zit, en het niet zomaar zeggen. Hier lijkt het wel of ik steeds opnieuw moet zeggen hoe ik me voel, en wat ik voel, en wat ik al gehad heb! Zo zou ik in mn 30e week een echo krijgen, ivm laagliggende placenta. Kom ik bij de vk, en begin IK erover, en zegt ze ineens dat het niet hoeft!
Ik had bij de bevalling van Daan precies iemand die een paar weken in de praktijk werkte. maar op dat moment intresseerde me het echt niet wie ik had.l Ja ik maakt me druk om de vk die ik de duivel noemde zei probeerde zo de kerk te betrekken bij alles dat ik daar ernstig moe van werd maar gelukkig zei was het niet
Hier hebben ze er ook 5, maar ik wissel steeds maar tussen 2 verschillende. (waarvan 1 structureel mij anders noemt als dat ik heet!)
Ik heb er geloof ik 6 gezien terwijl er officieel maar 3 vk's rondlopen bij de praktijk waar ik zat. Dit kwam door wisselingen etc. Heel handig allemaal. Uiteindelijk ben ik medisch en moet ik in het ziekenhuis bevallen. Je wordt dat begeleid door een VK van het ziekenhuis en de gyn. Die VK heb je zoiezo nog nooit gezien, en ach.. wat maakt het ook uit.
Goed onderwerp.. Vind het ook heel irritant, en erg onpersoonlijk. Ik zat eerst bij een praktijk met 5 verloskundigen, plus een stagiaire. Pas zijn we verhuisd, en in de nieuwe praktijk heb ik er ook al 3 gezien, en een stagiaire. Bij mij staat de tussenstand dus al op 10 verloskundigen. Iemand nog meer? En nou wil ik per se in het ziekenhuis bevallen met een ruggeprik, dus waarschijnlijk wordt mijn kind straks ook alsnog toch door een ander gehaald...
Wij hebben 3 vk bij de praktijk, maar tijdens de bevalling was er een inval vk. Ook begon het in het weekend, dus heb op zondag 3 verschillende vk's gezien. Op dat moment maakte het me ook helemaal niet meer uit, had wel iets belangrijkers te doen.
Tja, die goeie ouwe tijd. Toen ik m'n eerste jongens kreeg had ik beide keren ALTIJD dezelfde verloskundige. Dus een leuke band mee opgebouwd. Echter: met de eerste moest ik op het laatste moment toch nog naar het ziekenhuis, dus een vreemde bij de bevalling. En met de tweede: je raad het al: in de weekenddienst van een andere verloskundige uit de buurt, die ik ook nog nooit gezien had. Nu met de derde moest ik op medische indicatie naar het ziekenhuis voor de controles en ook straks voor de bevalling. Pffff, wat een verschillende gezichten al gezien! Elke keer weer een ander! Nouja, het maakt mij niet uit. Als je bevalt wil je gewoon graag dat ze je kundig helpen, dus ach... ideaal is anders, maar ik denk dat we het ermee moeten doen.
Bij ons zijn er 4 verloskundigen per team (2 teams), dus je ziet er in principe 4. En het andere team is dan evt. ook nog back up. Verder hebben ze nog 2 invallers en een stagaire. De laatste weken van je zwangerschap krijg je iedereen te zien en nemen ze ook echt wel de tijd voor je en kan je wel een band opbouwen. Tuurlijk heb je er favorieten bij zitten, in mijn geval de stagaire. Die had ik gelukkig ook bij mijn bevalling, samen met een minder favoriete verloskundige, maar als ik de video van de bevalling terugkijk, wel heel kundig en ik ben dan ook met allebei superblij geweest! Heb bij de nacontroles bijna elke verloskundige gezien (niet dat er veel te controleren was ). Maar je kent ze toch allemaal, ik vind het een fijn systeem. Beter dan 1 verloskundige die misschien toevallig net al met een bevalling bezig is of juist net ziek.