savonds koorts, huilen en aan oortjes zitten.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vica86, 2 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hallo,

Mijn dochtertje heeft sinds een paar dagen een doort tik. Ze zit steeds aan haar oren. Sinds gistereavond heeft ze steeds savonds koorts. 38.0 en 38.1 Ze is wat hangeriger en huileriger en zit dan nog iets meer aan haar oortjes. Na een paracetamol is de koorts snel gezakt en verder is ze gewoon vrolijk. Ernstig is het dus zowiezo niet. Ze slaapt ook goed door.

Het voelt alsof er wel kiesjes doorkomen (ze heeft al 8 tandjes) en heeft soms enorme spuitluiers, soms wat obstipatie.

Zou het een beginnende oorontsteking kunnen zijn?
    Of toch de kiesjes?

Als de koorts niet meer zakt dmv paracetamol bel ik wel de hap, maar dat lijkt me nu nog niet nodig. Ze is wat lastig maar niet echt ziek.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Ik denk toch dat het de kiesjes zijn hoor, de cb arts heeft mij toen de tijd uitgelegd dat dit voor kinderen vaak net zo voelt als oorpijn.

38 38.1 is ook niet verontrustend hoog, gewoon even in de gaten houden en gaat het echt omhoog dan gewoon voor de zekerheid de hap bellen.

Wat ook kan helpen, buiten de paracetamol is het bedje met het hoofdeinde omhoog zetten zodat ze wat schuiner ligt, dit neemt de druk op de oortjes wat weg.

Groetjes anita

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dus toch.. Ze slaapt verder gewoon helemaal goed. Heeft geen moeite om in slaap te komen. Dus ze is gewoon niet ziek.
    Ik was stiekem een beeeetje bang voor oorontsteking, maar vond het ook nogal typisch dat ze aan beide oortjes zat.

4. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Het kan een oorontsteking zijn, maar dat hoeft niet. Mijn dochter doet dit ook als er weer eens tandjes op komst zijn. Goede neusdruppels helpen en natuurlijk een paracetamol. Als er echt hoge koorst bij komt kijken zou het ook wel eens een oorontsteking kunnen zijn.

5. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Mijn zoontje heeft het afgelopen jaar wel 6 oorontstekingen gehad. En het blijft niet bij 38 graden hoor. Indien er sprake is van van een infectie in het lichaam dan stijgt vaak het temperatuur best snel. Dus ik denk en hoop voor jou dat het tandjes zijn! Indien de temperatuur stijgt, dan zou ik echt haar oortjes controleren..

Deel Deze Pagina