Ik heb de commode van stokke , en die verschoond in de lengte . Ik zou niet anders willen heerlijk ! Sta altijd zo te tobben in die openbare verschoonplekken
Altijd hoofd links en voetjes rechts, andersom kan ik het ook echt niet. Recht ook weleens gedaan, bij 1 gezin, maar ook dat vind ik minder handig.
Wij hebben een barrier erbij gekocht, dus gaan in de lengte verschoon! Ik werk op een KDV en doe dit dus al 12 jaar zo! Ideaal! En ik ben echt nog nooit onder gepoept of geplast
Ik werk in de kraamzorg Hier altijd geleerd om recht voor je te verschonen (dus voetjes naar je toe als je er voor staat) omdat dit beter is voor je eigen lichaam. Als je dwars verschoont sta je meestal toch wat meer met je lichaam gebogen/gedraait en dus minder goed voor je lichaam. Maar als je ruimte aan de zijkant van de commode hebt en je wilt perce dwars het aankleedkussen hebben zou je ook aan de zijkant kunnen staan ervoor.
Hier in de lengte, zonder barrière. Kraamzorg deed het ook zo, kussen steekt wel aan de voorkant uit maar dat maakt niets uit. Wilde eerst ook een barrière maar toch niet gedaan. Ik dacht dadelijk hebben we geen aankleedkussen meer nodig en hebben we die barrière nog erop zitten, eraf halen ok, maar dan heb je gaten in de bovenkant. Nu kan het aamkleedkssen weg en kunnen we het kastje nog gewoon zo gebruiken om haar kamertje.
Wij verschonen in de lengte... dus zeg maar in de diepte! We hebben de Stokke commode met aan weerzijden opstaande randen. Ik vind het een veilige commode en ik ben gewoon drie keer sneller als ik in de lengte verschoon ofzo . In de badkamer, als ze uit het badje komt, verschonen en kleden we aan in de breedte. Gaat prima hoor, maar ik loop dan net even meer te prutsen en ik heb het gevoel alsof ze meer ruimte heeft om er af te rollen. Niet dat ze al rolt, maar toch ...
in de breedte.. moest hier ook wel bij onze 1e aangezien dat echt een lang end is en bij anders een halve meter over de commode heen stak en ik voeten in m'n gezicht kreeg
Wij verschonen ons meisje altijd in de breedte met haar hoofdje links en voetjes dus rechts. Andersom zou het echt een zootje worden hier hoor, want met links kan ik echt (bijna) niks haha. Die kleine kijkt trouwens beide kanten op met verschonen. Heb een leuk speeltje aan de plank boven de commode gehangen en daar kijkt ze ook regelmatig naar, dus hier (tot nog toe) geen probleem met voorkeurshouding. Recht voor me verschonen vind ik overigens ook erg onhandig. Succes met kiezen. Groetjes
Ik lig haar in de breedte op de commode. Of ik het nu en de lengte of breedte doen maakt voor mij geen verschil. ML 'werkt' liever in de lengte en gaat dan aan de zijkant van de commode staan.
Ik heb de commode nog nooit gebruikt. Overdag is hij beneden en verschoon ik dwars beide kanten op. 'S nachts verschoon ik recht op bed. Verschoningskussen ligt recht dan, op beide manieren heeft hij me al onder gepiest. Dus dat maakt geen verschil.
Ik kan maar 1 kant op verschonen, hoofd links en voeten rechts Ze hebben allebei mooie ronde hoofden, dus ik denk niet dat het daar aan zal liggen
In de lengte, met barrier! Ideaal en past nog steeds. Nog nooit onder gepoept of geplast. En als de barrier er af is hebben we alleen aan de achterkant een klein gaatje in de commode zitten maar volgens mij zat die er al voor de barrier. De commode staat toch tegen de muur dus dat zul je nooit zien. Op deze manier kun je ook meer spullen op de commode kwijt trouwens.
Hier hoofd links, voeten rechts. En wat betreft de voorkeurshouding, bij deze ligging zou hij naar rechts moeten zijn, mijn zoontje had zijn voorkeurshouding naar links. In het zwembad ligt hij wel in de lengte maar ben dan altijd aan het stoeien omdat ik veel te ver naar voren moet rijken (niet fijn voor de rug). Maar het is natuurlijk ook persoonlijk. En ik denk dat je zo'n opzetstuk later ook nog kan bijkopen mocht het nodig zijn.
Het werd aangeraden om in de lengte te verschonen, ivm je bekken wat nog moet herstellen en dat dus een beterd houding zou zijn.. Alleen wij hadden een echte trappelbaby dus dat was toch niet zo prettig nu dus in de breedte, hoofd links (mn man doet vaak hoofd rechts)
In de breedte. Nu is mijn jongste wel echt een 'hupserd'. Hij duwt zijn lijfje omhoog door keihard met zijn voeten op de commode te stampen. Zou hem dan ook geen seconde meer alleen laten liggen om even iets te pakken want hij is watervlug. Zou willen dat ik zo'n commode in de lengte heb want dan kan het hoofdje alleen tegen de muur aan komen in het ergste geval
Hier de Stokke commode dus de voeten naar ons toe. Zou nooit anders willen. Je staat er zelf goed voor en contact met je kind. Dochter van 2 is lang, maar past er nog goed op. De kamer is heel klein (1.85 m x 2.85 m) maar alles past. Lekker veel kledingruimte in deze coommode. Nadeel: ouder kind kan je schoppen.
Hier in de lengte, ideaal alleen zullen we de aankleedkussen binnenkort in de breedte moeten leggen aangezien ons zoontje te groot wordt.
Ik denk dat wij lekker voor een grote commode gaan met een barrier. Bevalt ie niet, dan halen we hem er weer af. Jammer van de 50 euro, maar ach, dat is nog een beperkt risico.
Bij onze oudste lag het aankleedkussen altijd in de breedte, bij onze jongste ligt hij in de lengte. In de breedte vond ik prettiger, maar onze jongste had de neiging om zich telkens af te zetten met als gevolg dat hij steeds verder omhoog schoof. Om ongelukken te voorkomen verschonen we hem nu in de lengte. Wanneer je dit eenmaal gewend bent is dit net zo fijn, maar het is wel echt even omschakelen. En ben door de jongste minder vaak (afkloppen) natgeplast als door de oudste, dus daar zit geen verschil in. Wij hebben overigens geen extra stuk op de commode, de commode is vrij diep, er steekt een cm of 4 van het kussen over.