baby bij 1 'vergissing' uren overstuur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maartje25, 25 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Halo allemaal

Ik hoop dat jullie mij praktische tips kunnen geven.

Situatie: dochter is 5.5 week oud dus nog mini...krijgt borstvoeding op verzoek maar meestal zit er 2.5-3 uur tussen...
    Gister zat sliep ze om 1430 en om 1630 zat er 3 uur tussen de voedingen...om 1615 meldde ze zich...ze lag al happend in haar bedje met haar oogjes dicht... ze was aan het mopperen... ik heb haar eruit gehaald maar haar oogjes bleven dicht (normaal nooit) ik twijfelde of ik haar terug zoh leggen maar omdat het happen toch wel heel duidelijk was heb ik haar meegenomen naar beneden... ze dronk wel goed...maar viel aan het eind in slaap. Ik heb haar weer in bed gelegd en ze sliep zo verder... een uur later was ze dus weer wakker... mijn man hing boven de wieg en ze liet een big smile zien... ze was dus klaarwakker... honger had ze niet...(geprobeerd maar wilde niet)
    Eruit gehaald en haar in de draagzak (bondolino) gedaan in de hoop dat ze nog even bij mij zou slapen...ze schreeuwde moord en brand! Haar er dus maar uitgehaald en bij me gelegd maar ook daar sliep ze niey (ze is heel erg nieiwschierig)
    Om half 7 was ze nog wakker dus toch maar geprobeerd te voeden... toen dronk ze dus ook waardeloos omdat ze onderrussen toch wel weer moe was geworden...

De cirkel waar we al eerder in hebben gezeten (niet goed eten daardoor niet goed slapen etc) was weer compleet...

Wat doen jullie als jullie baby "te vroeg" wakker is voor de voeding? (Ik leg haar bewust niet aan als ze geen honger heeft!! Dan drinkt ze n.m. niet goed en slaapt ze dus ook niet goed!)

Hetzelfde als ze gepoept heeft.. dan verschoon ik haar natuurlijk maar doorslapen daarna doet ze dus niet...
    In de kinderwagen slaapt ze niet.. alleen als ik buiten loop (ik heb al een dooky ervoor hangen zodat ze niet afgeleid word door andere dingen) tsja...om nu 3 uur buiten te lopen ;)

Als het allemaal dus maar iets afwijkt van de regelmaat is het dus daarna een ramp!

Uitstapjes durf ik bijna niet meer met haar te maken omdat ik bang ben dat ze daarna helemaal van slag is...

Iemand die dit herkend? Als ze goed slaapt en drinkt is het een vrol ijk rustig maar heel nieiwschierig meisje..

Gr maartje

2. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik deed alles op verzoek, honger was eten, moe was slapen.
    Mijn regelmaat zat niet in de klok, maar de volgorde van handelingen. Bij de eerste vermoeidheidssignalen deed ik een 'ritueeltje' zodat ze wist dat het slaaptijd werd.

Beetje naar het boek van Ria blom.
    Maar heb haar nooit laten huilen.
    Maakte haar snachts ook niet wakker voor voeding, ze kwam vanzelf en regelde het zelf wel

3. maartje25

Dat doe ik ook... bij mij zit het ook niet in de klok... wat ik ook beschreef..."ze had geenhonger " etc... ik heb daar dus wel aangeboden...

Het gaat mij erom..wat moet je als ze na een uurtje slapen alweer wakker is en GEEN honger heeft? Bij me houden werjt averechts... ze blijft dan zo lang wakker totdat ze wel honger heeft maar is dan weer te moe om te drinken

4. maartje25

Ik maak haar trouwens ook niet wakker voor de voedinh...dat regeld ze inderdaad zelf

5. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hier was het in het begin ook heel rommelig met slapen. Ze sliep overdag weinig, vaak maar 3 kwartier achter elkaar. Maar voeding kreeg ze op verzoek (flesje), soms zat er 2 uur tussen, soms 4. Jij hebt toch ook niet altijd om precies dezelfde tijd honger? Wel die regelmaat van handelingen hield ik aan, werkte goed.

Als ze wakker is, huilt ze dan meteen? Je kan haar namelijk ook wakker in de box leggen zodat ze een beetje kan "spelen" met een knuffeldoekje, knuffel, mobile.

Hier lag ze veel in de box de eerste weken. Ik had een ks gehad en het was voor mij zwaar om elke keer trap te lopen met/zonder haar. Ze sliep veel in de box/wandelwagen (niet helemaal het plan), maar ze lag als ze wakker was lekker om zich heen te kijken en dan ineens was ze weer in slaap gevallen en liet ik haar maar liggen. Dan werd ze na een uurtje weer wakker en ik kon dan kijken wanneer het tijd was voor haar flesje.

6. Ik denk niet dat je echt een vergissing hebt gemaakt. Baby's huilen soms ook wel eens zonder dat je achter de reden kunt komen. Misschien had ze wel krampjes of jeuk of was er nog iets heel anders aan de hand. Het is ook een van de weinige manieren die ze heeft om te communiceren. Dus ik zou het niet persé zoeken in iets dat jij fout zou hebben gedaan / je in hebt vergist...

7. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Heb meerdere topics van je gelezen.
    Kleine baby's kun je niet zodanig sturen dat ze exact wakker worden voor de volgende voeding. Er zijn baby's die dat wel doen maar lang niet allemaal. Het kan heel goed dat ze af en toe wat langer wakker zijn. Dan gaat de volgorde voeden-verschonen-spelen-knuffelen (of hoe die volgorde ook is) ook niet op. Want wat als je kindje 1.5 uur eerder wakker is dan gepland? Welk onderdeel van het rijtje moet je dan toepassen?
    Mijn gevoel zegt laat het wat meer los wat je kleine doet. Als zij niet wil slapen of een uurtje, dan is dat zo, je kunt het niet afdwingen.
    Alle moeders willen het allerbeste voor hun kindjes, daarom doe je niets fout.

8. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Mijn zoon van 8 weken slaapt ook niet altijd tot wanneeer hij moet eten hoor.
    Of hij gaat even lekker spelen,of we gaan snel boodschapje halen of even lekker kroelen.
    Flesje en dan word hij vaak weer moe.
    Gewoon goed kijken na wat ze wil,en als ze niet huilt kan ze best even op bed blijven liggen.
    Heeft ze toch de rust momentjes. En misschien valt ze weer in slaap?

9. maartje25

ze mag van mij ook best eerder wakker worden hoor, daar niet van... het probleem is gewoon dat ze na een uurtje wakker te zijn dan wel honger krijgt en dan niet genoeg ''kracht'' heeft om goed uit de borst te kunnen drinken... snap je?

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Hou ook rekening met het feit dat je kindje nog in de clusterperiode zit.
    De meeste doen dit in de avond uren, sommigen al eind van de middag (of overdag).
    Ze weten dan soms zelf ook niet helemaal wat ze willen.
    Vaak even een klein slokje, onrust, ontevreden zijn...
    Het is wel belangrijk (voor je productie) dat je daar in mee gaat.
    En wellicht ook wat relaxter voor jezelf.
    Er komen ook nog regelperiodes, dan kan je alle schema's weer in de vuilnisbak gooien.

Betekend dit dat je nooit een soort van schema krijgt?
    Nee hoor, het komt wel.
    Maar voor nu, nog zo klein, volg je baby.

11. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik struggle hier ook mee! Ik geef fv, dus voeden op verzoek is hier niet echt een optie. Zodra zoon wakker wordt na een hazeslaapje (3kwartier ofzo) geef ik hem zijn speen en leg ik zijn doekje tegen zijn hoofdje en hoop dat ie nog even in slaap valt. Als ik hem eruit haal is hij namelijk weldegelijk nog moe!
    Ik ben dit sinds gister consequent aan het proberen. Gistet vloeide er wel wat traantjes (geen paniek) maar op zich ging het goed en verlengde hij zijn tukje met weer 3 kwartier. Prima dus. Nu ligt ie 40 minuten te slapen, ik verwacht hem dus elk moment... Of niet...ik hoop het!
    Succes!

12. maartje25

wat je zegt is zeker waar... ik wil alleen zo graag dat ze zich gelukkig voelt en als ze bijna 3 uur wakker is (oververmoeid) omdat ik een inschattingsfout heb gemaakt doet dat me wel zeer... ik ben gewoon bang om weer in een cirkel van oververmoeidheid te komen...
    Nu moet ik wel zeggen, als ik thuis blijf...haar op bed leg wanneer nodig, haar voeding geef wanneer ze wilt...dan gaat het slapen en drinken heel goed hoor! Maar dan moet ik niet gaan wandelen oid want dan i de boel weer ''in de war''

13. Ook met de fles kun je in principe op verzoek voeden hoor :) Eventueel wat met de hoeveelheden spelen, maar het kan wel degelijk en is hier altijd goed bevallen :)

14. maartje25

poeh...wat ''fijn'' om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem! Misschien moet ik ook niet gelijk bij haar gaan kijken als ze even moppert... :(
    Ik maak sowieso haar slaapkamertje helemaal donker...dan slaapt ze het allerbeste (geen voorbij schietende handjes die ze ziet etc) mijn man slaapt dan ook het beste, misschien heeft ze dat van hem geërfd? :D

Ik heb nu ook een babyfoon zonder beeld... ik dacht ddat ik dat prima zou vinden maar merk dat ik er toch onrustig van word... ik wil zo graag ZIEN wat er gebeurd voordat ik in actie kom!
    Er komt hier dus gewoon een babyfoon MET beeld

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Waarom kan je eigenlijk geen KV op verzoek geven?
    Niet naar bedoeld, het is echt een vraag?

Lees de post van Nathalie 2012 eens, die beschrijft het echt heel mooi.
    Honger is honger, geen honger is geen honger.

16. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier onstond er na 3mnd pas iets van een ritme, daarvoor was het 1 rommeltje ;)

voeden was de ene keer om het uur, dan zat er drie uur tussen, dan lag hij de halve dag aan de borst. Dan weer sliep hij overdag bijna niet om een dag later bijna de hele dag te slapen. Merkte dat me er tegen verzetten meer onrust opleverde dan erin meegaan. En het werd gewoon beter toen hij ouder werd.

Achteraf had ik veel eerder me erbij neer moet leggen, had me een hoop frustratie gescheeld ;)

Dus dat is mijn tip denk ik, het loslaten. Gewoon lekker met je kindje op het grote bed samen de middagdut doen, word ze wakker even de borst erin en grote kans dat je samen weer verder slaapt. Desnoods laptop op bed en zelf een serie kijken. Je hebt niet voor niets verlof, gebruik het om te genieten van je kleintje ;)

17. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik geef flesvoeding maar hij zit altijd tussen de 3 a 4 uur. Geef 2 keer op een dag meer voeding voor zijn langere slaapjes
    Maar ik pak hem echt niet altijs gelijk,speentje erin,muziekje aan. Baby's hebben vaak een slaapcyclus van 45 min en moeteb leren om daarna weer door te slapen.
    Als hij niet huilt dus rustig ligt laat ik hem gerust liggen want hij valt dab regelmatig weer in slaap.
    Lukt het niet ook prima,dan slaapt hij later wel weer.
    Ik heb een babyfoon met camera,en dat vind ik super.
    Ik kan zo precies zisn hoe of wat en beter oordelen wat te doen
    Ik wrijf ook altijd even over zijn gezichtje gaan zijn ogen dicht weet oik dat hij heel moe is.laat hij zijn ogen wijd open grote kans dat hij niet meer in slaap valt.

18. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Eigenlijk dit. Soms moet ik wel zeggen dat hij na 3 kwartier dus echt niet meer in slaap valt. Meestal heeft hij twee keer per dag lange slaapjes en de rest korte. Ik probeer hem dan af te leiden of te gaan wandelen of douchen of wat dan ook tot de volgende voeding. Lukt niet altijd.

Zelf ben ik wel bezig met iets meer een schema erin te brengen. Ik ben absoluut voor voeden op verzoek maar ik moet straks toch echt ook werken dus dan is het wel handig als hij rond 7 uur en rond 19 uur in elk geval een fles krijgt.

Ts, wat jij allemaal beschrijft is volkomen normaal hoor. Hier is het tot vorige week ook nog een ''rommel'' en steeds als ik denk dat hij een ''ritme'' heeft gooit ie de boel weer om! Zo gaat dat eigenlijk een beetje. Ik geloof wel dat het vanzelf allemaal goed komt.

19. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ja ik krijg ook steeds meer een schema.erin.
    Hier ook vaak 2 langere slaapjes rest kortere slaapjes.
    Ik probeer meestak rond de zelfde tijden uit te komen, of iig dat hij in de avond rond 7 uur en 22.30/2300 drinkt.
    En lukt steeds beter,maar niks is onvoorspelbaarder dan een baby dus soms heeft hij een dag dat hij zijn eigen plan trekt;)
    Maar elke dag leer ik hem beter kennen en is het makkelijker om erop in te spelen.

20. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Mijn zoontje is nu ook 5,5 week oud en wordt ook vaak een uurtje na de voeding wakker, meestal heeft hij dan last van krampjes of hij krijgt dan ineens de hik ofzo, ik neem hem dan bij me en dan wordt hij meestal wel rustig en valt weer in slaap.
    Ik denk niet dat je een vergissing hebt gemaakt hoor, als ze gedronken heeft had ze echt wel honger anders zou ze niet drinken of in ieder geval minder, ze voelen zelf goed aan wanneer ze vol zitten.
    6 weken is even een lastige periode, de zgn huilpiek, maar ook krampjes ed. Verder kunnen ze (en jij) last hebben van regeldagen waardoor de hele boel wat in de war loopt.
    Baby's zijn gewoon nog niet consequent in hun schema, dat verandert zo vaak!
    Af en toe ergens heen kan echt geen kwaad hoor, ik zou geen drie dingen op één dag plannen maar je hoeft jezelf ook niet op te sluiten.

Deel Deze Pagina