Tjee... onze zoon is nooit makkelijk geweest bij het verschonen. De laatste dagen is het wel heel erg!! Hij krijst, begint met de benen te schoppen is wil geen schone luier. Hij is 20 maanden oud. Iemand tips? Dit hebben wij al gedaan... - liedje zingen - iets in de hand geven - zelf een luier aan laten geven
Ik lees mee... Ik hoop nog helemaal niet in dit onderdeel thuis, Mischa is pas 9 maanden. Maar verschonen is een ramp en aankleden helemaal! Ik kan hem gewoon niet in bedwang houden, klein als hij is. Soms laat ik hem maar een poos in zijn poepluier rondlopen omdat anders de halve commode onder de poep komt... En aankleden doen we staand in de huiskamer. Steeds een stukje en tussendoor laten spelen, maar zo doen we er wel 10 minuten over!
Ik verschoon Ruben gewoon altijd staand aan de salontafel. Kan hij spelen en ik verschonen./ Werkt hier erg goed.
We hebben dit een hele tijd gehad, de laatste tijd gaat het weer veel beter en wil meneer gewoon blijven liggen tijdens het verschonen. Op het kdv deden ze het een tijdje met z'n tweeën, waarbij één hem 'in bedwang' hield en de andere z'n luier onm deed. Ik werd hier ook best handig in om dat alleen te doen; één arm op z'n bovenlijfje/armpjes, en dan verschonen. Niet erg gezellig, maar zo kreeg ik hem wel schoon zonder dat alles onder kwam te zitten. Nu vindt hij het prima als hij iets vast kan houden. Kan van alles zijn: een luier, een potje zalf, een billendoekje. Liever geen kledingstukken, die wil hij nog wel eens in z'n luier leggen...
Hiero nog zo'n jongetje die ook een hekel heeft aan een schone pamper... Hij word in feb 3 jaar en wil het liefste in zijn blote niksie rond lopen en daar zijn we inmiddels al zo ver mee dat hij wel zijn kleren aanhoud maar sochtends... Hij huilt dan en trapt en wil het liefste zijn oude pamper weer aan. Als hij eenmaal verschoont is is het weer over maar moet soms echt een beetje hem in bedwang houden maar nu ik het op de hoge tafel doe is het wel aan het minderen en sinds hij een beetje zindelijk aan het worden is word het ook minder. Soms heeft hij nog wel van die dagen maar dan vertel ik hem dat alle andere kindjes hem vies vinden als hij in een poeppamper blijft lopen en hij dan auw aan zijn billetjes krijgt. Nu zegt hij alleen dat hij niet gepoept heeft terwijl dat wel zo is maargoed daar trap ik dus niet in en dat zal ook wel weer over gaan. Rustig blijven is soms best moeilijk maar het helpt echt een hem goe belonen als het wel eens goed gaat werkte hier ook redelijk goed.
Heb je al eens geprobeerd hem een boekje te geven wat hij dan kan bekijken? Bij Djenno wil dit nog wel eens werken en tja.. als Djenno echt tegen werkt dan doen wij het ook op de ongezellige manier. Vasthouden en streng toespreken. Anders zit alles onder de poep!
Bij mijn dochter valt het nog mee zo te lezen maar ze krijgt wel altijd wat in haar handen om haar af te leiden, anders is het ook feest Ze wil nu ook altijd helpen met schoonmaken dus als ik klaar ben met de poep weghalen mag ze zelf ook met een doekje vegen. Ik zeg dan ook tegen haar 'eerst mama, dan mag jij', dat werkt aardig.
Hier ook vaak een drama hoor!! Verschonen doe ik meestal staand, ja ook poepluiers! Ben er aardig handig in geworden moet ik zeggen! Want liggend word hij heeeeeeeel boos!