verschonen?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DarkAngel25, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik leg ze altijd op de grond ( als ze nog heel klein zijn met een matje er onder )

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    van mij mag overal verschoond worden.. zolang er maar iets onder ligt.. dan vind ik het geen probleem..

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik doe m bij anderen ook altijd op de bank verschonen, wel met een handdoek of iets eronder...

4. Onje

Onje Niet meer actief

Ligt eraan bij wie en op wat voor bank.
    Een witte stoffen of een van leer.
    Maar ik zou het altijd vragen

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dan zou ik het ook echt niet doen hoor.. Maar niemand heeft dat in onze omgeving , allemaal hebben ze kids over het algemeen dus of wasbaar of leer. :D

6. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Ik verschoon thuis ook altijd op de bank met of zonder iets eronder.
    Bij mijn moeder en vader hetzelfde.
    Tantes, ooms en oma ook.
    Maar als ik bij iemand anders ben (vriendin of kennis) dan vraag ik altijd heel netjes waar ik mijn kind mag verschonen.
    Ik doe dat niet zomaar bij iemand van wie ik het niet weet en zet daar altijd wel wat onder.
    Bij mij mag ook altijd op de bank verschoond worden.
    Je mag zelfs mijn bed gebruiken of commode of grond of tuin of wc wat je maar wilt.

7. Onje

Onje Niet meer actief

Ja hier ook hoor haha!
    Een witte stoffen zou er ook niet aan moeten denken...
    :p

8. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    ik zou het altijd vooraf vragen als je bij een ander bent.
    Zelf zou ik de eetkamer tafel not done vinden en de ander denkt daar weer anders over....

9. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik zou het gewoon even vragen, zelf kan ik niet op de grond verschonen ivm mijn rug en knieen. Ik zou dus even aan de persoon vragen waar ik op dat moment ben waar hun de voorkeur aan geven.
    Ook zou ik altijd mijn verschoningsmatje meenemen, ik zou er niet aan moeten denken dat de uitwerpselen van mijn kleintje op het meubilair van een ander terrecht komen als ik het op die manier had kunnen voorkomen ;)

10. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    nee daar moet ik dus ook niet aan denken.. ieuw zo'n veeg poep over je bank heen.. brrr...

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vraag het eerst. Het liefst doe ik het ergens NIET onder de neuzen van anderen, helemaal met poepluiers. Dus zitten we op de bank, dan loop ik naar de eettafel, zitten we aan tafel, dan ga ik naar de bank. In mijn luiertas zit altijd een matje een een hydrofiele luier. Ik zou me kapot schamen als de poep van mijn kind ergens op komt, dus ik neem ook voorzorgsmaatregelen om dat te voorkomen.

Weet je wat veel mensen vergeten? JIJ bent de poepgeur van je kind misschien gewend, maar anderen kunnen er wel eens van gaan kokhalzen of over hun nek gaan!

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Verschoningsmatje , dekentje en hydrofiel altijd bij om eronder te leggen,
    en doe het op de grond omdat ik het gewoonweg niet smakelijk vind om mijn kind bij een ander op tafel of de bank te verschonen

13. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja daarom heb ik zelf verstandige meubels (afwasbaar e.d.) maar goed bij mijn moeder deed ik het ook gewoon zo op de bank bij iemand anders op de grond of tafel met iets eronder (als ik niets bij had, wat eigenlijk niet voorkomt) zou ik het vragen.

Maar goed vrienden met een bank waar je iets niet kan poetsen zou ik zoiezo niet snel komen met mijn kids, doodsbang dat ze de bank verpesten want er is meer dan poep, ze hebben vaak vieze handjes (dus ze mogen dan ook niets eten of drinken e.d.) nee dan vraag ik wel of ze naar mijn huis komen die wel babyproof is dan kan ik geruster zitten. (zoiezo hebben mensen met geen babyproof huis vaak teveel gevaren, scherpe randjes, glazen / breekbare dingen op tafel, of nog erger van die bio brand dingen (levensgevaarlijk!!)

Ik kijk daar zoiezo in het algemeen naar en ben zuinig op iemand anders zijn huis en zou niet willen dat door ons iets verknald word.

14. knap

knap Niet meer actief

Tja ik ben niet de moeilijkste en mensen mogen bij mij hun kinderen op mijn bank en of bed en of eet tafel verschonen. Geen problemen mee. Als ze zelf niks bij zich hebben zal ik zelf aan bieden voor wil je misschien een handdoek er onder.

Tot ik kinderen kreeg was ik ook wat ( moeilijker) nu ik kinderen heb ben ik niet meer zo moeilijk en schrik niet meer van poep en plas luiers. En weet ook dat ze er wel eens in zullen grijpen als je net te laat bent. Je hebt maar twee paar handen.

Zou er niet z.n grote zaak van maken en de volgende keer zeggen van je mag het op de eet tafel doen of op mijn bed met een handdoek er onder. What ever.

15. Triskele

Triskele Niet meer actief

haha dat is ook zo, meteen heel de kamer vergeven hahaha, dat ruiken wij vaak al niet meer inderdaad.

16. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    #36 Sanny76, 3 sep 2012
    Laatst bewerkt: 3 sep 2012
    Ik vraag het altijd even aan degene waar ik ben. Meestal wordt het dan boven op bed of op de commode van hun eigen kindje. En ik leg er ALTIJD iets onder! Ik zou me persoonlijk doodschamen als er poep van mijn kind aan iemand anders bank of bed zou komen. Getverrrr..... :(

En nog even een aanvulling: een poepluier verschonen in de huiskamer vind ik ook echt goor voor andere mensen. Ik vind zelf de poepgeur van m'n eigen kind al niet echt appetijtelijk, laat staan die van andere kinderen en ik vind het best wel aso om dat andere mensen 'aan te doen' haha.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    met een matje eronder op tafel, maar zeker niet op mijn stoffen bank.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik doe het trouwens niet op de grond, vanwege mijn rug.

Toen de kleine nog een baby'tje was en regelmatig spuitluiers had, ging ik altijd naar boven. Dan ben je namelijk nogal even bezig met poetsen en is het niet een kwestie van luier open, veeg veeg, nieuwe luier aan, klaar.

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb altijd zelf een handdoek mee voor dit soort dingen.
    Ik ga ook niet in een huis vol visite verschonen en zoek dus even de rust van de gang of evt boven op.
    Bij vrienden met kids vraag ik of ik even naar boven mag lopen en de kamer van hun kleine kan gebruiken.
    DOen ze hier trouwens ook hahaha.

Op mijn bank....never alleen ik zelf.

20. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ik heb idd geen babyproof huis, ik heb namelijk zelf ook geen kinderen, en ga mijn huis niet aanpassen voor de kinderen die eventueel bij mij thuis zouden komen.. wel heb ik speelgoed hier voor de kinderen. Als ik zelf kinderen zou hebben zou ik idd de scherpe hoeken van mijn tafel beschermen en mijn huis wat meer aanpassen.. dit is dus ook de rede dat ik liever met iemand afspreek bij hun thuis als er kinderen in t spel zijn.. hier bij mij thuis is ook prima.. maar wel mijn huis mijn regels.. de kids mogen op de bank.. ook met schoenen zelfs.. vieze schoenen niet. vieze handjes is prima.. ik heb gewoon een kraan met water en zeep in huis... ik vind het ook niet meer dan normaal dat als kinderen hier zouden zijn, dat de ouders zorgen dat als het kind vieze handen zou hebben, het even schoongepoets zou worden. zelfde met snotneuzen.. ik hoef ook echt geen snotveeg over mijn bank.. maar ik verwacht ook van de ouders dat als hun kind een groene pin zou hebben ze t neusje even poetsen.. toch..

ik vind dat als hier kinderen over de vloer zijn ze best veel mogen.. heb altijd speelgoed in huis.. staat zelfs hier in de kast open en bloot zodat het zelf gepakt kan worden en een speelgoedkist in de keuken.. ik wil niet dat er op de kleine tafel met speelgoed gespeeld word (is ook vrij nieuw) daarvoor heb ik een plastic tafelkleed aangeschaft die er eventueel overheen kan zodat ze aan tafel kunnen spelen. heb zelfs een klein stoeltje in de woonkamer staan zodat ze zelf aan tafel kunnen zitten.

maar toch.. als ik zou moeten kiezen waar spreken we af.. dan doe maar bij diegene thuis zodat de kinderen dan lekker daar puinhoop kunnen maken.. en dan blijft mijn huisje lekker ongeschonde schoon en opgeruimd haha.. denk ook echt ddat het van je eigen kinderen anders is..

Deel Deze Pagina