verschonen?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DarkAngel25, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikweetniks

ikweetniks Actief lid

15 dec 2011
    173
    0
    0
    bij kruidvat zijn voor heel weinig geld wegwerpverschoningsmatjes te koop.
    6 voor 2 euro ofzo.
    als ik op visite ben vraag ik waar ik mag verschonen, leg zo'n matje eronder (vist makkelijker uit tas, dan heel dat verschoningsding eraf halen) en verschoon baby erop.
    als het schoon is gaat het zo de tas weer in, als het vies is gooi ik het weg en doe een nieuwe in mijn tas.
    trouwens ook altijd een plastic tasje in mijn tas om de luier in te doen en thuis weg te gooien.

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    kijk jij mag bij mij op visite komen :D

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier wel op bank ofzo maar wel altijd met een matje eronder.

4. adi

adi Niet meer actief

Maar laat je dan een poepluier zo lang in je babytas stinken?
    Waarom niet bij die mensen in de grijze container gooien? Dus niet binnen, maar gewoon even buiten in de kliko gooien?

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Bij het ene gezin op de grond op een verschoningsmatje, en bij de ander op de bank met een verschoningsmatje eronder.
    Dit verschilt nog wel eens, ligt er maar net aan of t huishouden schoon is of niet. :) ;)
    Sowieso ALTIJD een matje dr onder!
    Is toch ook veel schoner voor t kindje zelf?

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Mensen verklaarde me al voor gek, maar ik doe dat dus ook! :D
    Ik gooi nooit m'n poepluier bij een ander in de container.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik verschoon meestal op de eettafel omdat die lekker hoog is, als ik het matje mee heb leg ik het matje er onder, anders gewoon zo. Of op de bank, maar de tafel is handiger. Bij mn moeder leg ik idd het verschoonkussen op de tafel, zelf heb ik een deken bij de tafel liggen waar ik op verschoon. Poepluiers lekken hier nooit door.

Ohja, ik vind bij de plasluier je reactie wel een beetje overdreven ja, maar toen keek ik en zag ik dat je volgens mij zelf nog geen kinderen hebt. Dan zal je straks wel wat veranderen denk ik, of steeds panisch met doek eronder op de commode, maar ik verschoon ook altijd gewoon overal, zoontje 's nachts altijd op bed, dochter ook onderweg in de auto, baby heb ik ook al midden in de intratuin verschoond, in een hoek op een stapel dozen ( Hij had enorme luier uitslag door spruw en spoot me toch een luier vol, er was geen invalidetoilet, sorry hoor dan doe ik 't wel in een hoekje ik laat dat kind niet met rode billetjes in een poepluier zitten )

8. adi

adi Niet meer actief

Ik ben hier echt nieuwsgierig naar, maar mag ik weten waarom niet?

(ik kan werkelijk geen enkele reden bedenken, vandaar)

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Euh.....:) Nee, zo heb ik t ook niet geleerd....:)
    Zo zie je maar, wat voor de een vanzelfsprekend is, is voor een ander weer nieuw.

Adi bedankt voor de fijne tip, heb ik toch weer wat geleerd! :D

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Als de containers net geleegd zijn, ik t van een gezin zonder kinderen best kan begrijpen dat ze over hun nek gaan, als de poepluier van m'n zoon ligt te muffen in hun container.
    Vooral als het 30 graden is die week! :$

Ik doe er zoveel mogelijk aan, om anderen niet op te zadelen met mijn rommel/troep/ hoe je t ook wilt noemen.

11. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    panische niet, ik wil gewoon niet dat er op mijn bank verschoond word klaar.. poepluier, plasluier.. maakt niet uit.. zolang er niks onder ligt word er niet op mijn bank verschoond. als ik ooit zelf een kleine heb, denk ik niet dat ik die zo open en bloot op de bank verschoon hoor.. zorg wel dat er iets ligt waar die op kan liggen eventueel

12. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    hihi heb dit pas geleden wel gedaan met plasluier pffwhaha! Maaaarrr was omdat 2 andere me voor waren en die vriendin maakt t niks uit. daarbij hou ik benen omhoog en doe meteen nieuwe luier eronder dus niks blote billen op de bank

maar dit topic zet me wel aan t denken :)

13. adi

adi Niet meer actief

haha graag gedaan.. Ik verbaasde me echt over de verhalen over 'blote billen op de bank' tijdens het verschonen. Want ons hebben ze vanaf het ziekenhuis tot aan de kraam geleerd om zo te verschonen dat het kind nooit met blote billen op de ondergrond ligt, maar altijd op een luier. Vandaar.

Misschien ongevraagd maar als ik toch bezig ben:
    -> bij een spuitluier: de handjes uit de romper en door de hoofdopening halen. De poep met de romper 'opvegen' en de hele boel over de billen naar beneden uittrekken. Zo voorkom je poep in haren en gezicht.

-> stinkende container: haha nooit bij stilgestaan. Ik ga er meestal vanuit dat de mensen niet constant met hun gezicht boven hun kliko hangen. :p

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Haha Adi en ik maar rompers oprollen om hem zonder poep over het hoofdje te kunnen halen.

On topic: ik verschoon echt overal, in de kofferbak, op de bijrijdersstoel, in de kinderwagen en buggy, op de commode, zelfs een keer op schoot maar het meeste van alles: OP DE BANK! Bij iedereen. Lekker zacht voor mijn kleintjes en ik kan er bij zitten. Nooit bij stilgestaan dat iemand dat vervelend zou kunnen vinden.. Maar ik heb dan ook geen vrienden of familie met superduur meubilair en mijn eigen meubilair boeit me al helemaal niet. Zonder beledigend te willen zijn, ik vind dat spul om te gebruiken en roep altijd dat ons huis geen museum is. En dat is ook zo :).

15. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Echte spuitluier heb ik nog niet gehad, maar Beer kan wel kunst poepen.
    Serieus, over de achterkant van de luier heen! :$
    Toen kwam ik er ook achter dat ik z'n romper beter naar beneden uit kon doen.
    Thanks voor de tip!
    Over de container; zo leren we van elkaar, hier op ZP. :D

16. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik zou het niet doen. Ik vraag altijd, joh waar kan ik hem even verschonen? Heb altijd wel iets bij me voor eronder.

Bedenk me net dat ik dit bij mijn vader helemaal niet doe. Wat slordig zeg.. Maar zij verschonen hem ook zelf op hun bank.. Hm ik ga wel eens even een aankleedkussen voor ze regelen!

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dit inderdaad, mijn kinderen liggen nooit echt op de bank met blote billen of de vieze luier ligt er dubbel onder dan zeg ik billen omhoog en tillen ze hun billen op en hop nieuwe luier eronder.. alleen na een ontsnapping uit bad ofzo:D komen er blote billen op de bank.. hihi

maar die bank komt nog wel veel meer tegen als een beetje poep..;) daarom heb ik een wasbare van stof.. Alles is wasbaar zelf de buitenste hoes..

18. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    romper naar onder trekken ipv over t hoofd is wel een goeie.. hihi.. werk op een kdv en krijg regelmatig zulke ''gevalletjes'' nooit over nagedacht hahaha

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

zullen wij lekker bij elkaar op viste..:D kunnen elkaar een hand geven.. ;).. hier ook echt overal al verschoont en ik loop ook echt nooit naar boven bij iemand anders om te verschonen.

20. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    t gaat er toch niet om dat het duur is... ik wil graag mijn bank nog een hele tijd gebruiken... mijn man zegt daar is die te duur voor.. maar al was t een goedkope bank.. dan wil ik nog niet t risico lopen dat er misschien plas of poep in mijn bank komt omdat iemand er niks onder legt.. en wat voor een moeite is het om eventjes een handdoekje of zijltje eronder te leggen.

tuurlijk in een huis word geleeft.. kinderen mogen hier ook gerust spelen enzo.. en niet alles hoeft altijd nieuw te blijven, maar een poep/plasvlek in mijn bank.. nee bedankt..

Deel Deze Pagina