verschoon tips voor jongentje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Felicia A, 26 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felicia A

Felicia A Actief lid

25 jan 2013
    150
    0
    0
    Na twee meiden hebben we nu een jongen. Pfff best even wennen het verschonen. Zeker twee keer per dag kunnen we alles verschonen. We proberen het nu met ee. Washandje. Zijn er nog moeders met tips?:)

2. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wij leggen standaard een hyrdrofiel washandje over zijn piemel. Dat heeft ons, zeker in het begin, veel verschoonwerk gescheeld. Al lag het washandje soms ook scheef, en dan was de zijkant van de romper nog nat. Overigens gebeurt het nu veel minder vaak (hij is 4,5 maand), vooral de eerste maanden was het vaak raak.

3. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik legde idd altijd een doekje erover. Nu snapt hij gelukkig dat ie niet moet plassen onder het verschonen :p

4. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Ik vind het ook lastig. Ons is geleerd door kraamzorg een billendoekje erover leggen. Maar hij heeft nu behoorlijk luieruitslag en moet 2 zalfjes smeren achter elkaar, en tussendoor nog wat drogen. Sowieso beter om even 5 minuutjes in de blote billetjes te laten trappelen maar idd... om de haverklap de hoezen van waskussen in de was..

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Haha hou op.... Ik kon ook 2x per dag verschonen. Na een paar maand ging het beter en nu houdt hij het ongeveer al bijna een jaar op tijdens verschonen

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

In het begin een doekje erover, al vonden we dat vaak lastig met verschonen. We zaten er toch nog wel regelmatig onder :p Nu kunnen we het aan zien komen :D Ik heb nog wel een "soort van" tip voor je: veeg vlak voordat je de luier afdoet even met een koud waslapje onder de voetjes langs.... vl vertelde dat mannen daardoor vaak moeten plassen en dan kun je hem "gecontroleerd" laten plassen :p

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Google eens piemelhoedje!

8. Felicia A

Felicia A Actief lid

25 jan 2013
    150
    0
    0
    Jullie geven aan dat het na een tijdje minder vaak voor komt. Is dat omdat ze dan meer controlle hebben of omdat jullie gewoon handiger worden in het verschonen. :D

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Wij hebben geen hoes over de kussen maar een hydrofiele doek, de romper doen we goed omhoog (halverwege buik).eerst luier losmaken maar wel voorhouden, ondertussen vraag ik of hij nog moet plassen,dan moet hij lachen.ondertussen heeft hij geplaatst en houden we het verder droog.
    Vaak is verschil in temperatuur al voldoende om te plassen vandaar luier losmaken en even wachten. Bijna geen natte bende meer

10. Lennox

Lennox Lid

25 nov 2013
    37
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik leg nu standaard een spuugdoekje op zl, absorbeerd mooi de hele plas. Ben zelfs al in mijn gezicht geplast :D

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ik leg meestal een Billendoekje er op.
    Maar.. Gister deed ik zn luier open, plaste hij me gelijk onder! :( haha

12. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luier openen en dan weer zijn piemeltje bedekken meestal plassen ze vrijwel direct bij het openen van zijn luier.
    Leuk zo een fontijn straal haha. ;)
    En natuurlijk niet te vergeten zijn pipi omlaag richten.

13. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier deed ik altijd zijn luier open en direct weer dicht. Meestal plaste hij direct. Inmiddels is het gelukkig niet meer nodig.

14. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Eerst handiger in het verschonen (en wetend dat een hydrofielwashandje véél meer opneemt dan een billendoekje dat ik eerst gebruikte), maar nu plast hij gewoon niet meer zo vaak tijdens het verschonen. Dat werd minder rond de 2,5 tot 3 maanden bij ons knulletje. Heel fijn, maar daardoor komt het nu opeens soms wel onverwachts. Natuurlijk nét als er geen washandje in de buurt is ;)

15. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha ooh zo herkenbaar dit! Ik heb het in het begin ook zo vaak gehad!

Nu zie ik het ook aankomen. 'Hij' gaat ervoor in de houding staan zeg maar. Weet niet hoe het beter en dan toch nog netjes, te omschrijven ;)

Ik trek de luier ook niet meteen helemaal open, eerst een stukje zodat er wat frisse lucht aan kan. Dan kan ik hem ook snel weer dicht doen als het nodig is.

Het wordt inderdaad steeds minder, dat merk ik ook!

16. Loviedovie

Loviedovie Actief lid

28 feb 2014
    284
    3
    18
    Vrouw
    parttimer en fulltime mama
    In ons huis
    Mijn schoonzus gebruikt een piemel hoedje.

De eerste keer dat ze het zei dacht ik dat ze me in de maling nam. Maar het bestaat echt en het werkt goed.

Je kunt ze online bestellen.

Succes.

17. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Blijkbaar zijn wij gezegend met ons niet plassende zoon tijdens het verschonen. In 8 maanden tijd 1x een ongelukje gehad.

18. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Geen last van, man helaas wel. Wat ik doe:

Ik maak zijn luier los zodat zijn piemel even lucht vangt en maak hem daarna weer losjes dicht. Op een of andere manier is de luier los ( of koude frisse lucht ) 😆 hier een teken om te gaan plassen.

Daarna leg ik zn luier open neer, en zet de rest klaar.
    Vieze luier onder N kont vandaan, billen poetsen en gelijk de schone eronder schuiven en dicht vouwen.

T werkt bij mij in ieder geval altijd 😁

19. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer

(En zalfje smeren als t nodig is red ik dan ook gewoon)

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

Haha ik heb dat nog maar 2 keer meegemaakt in 19 maanden. 1 keer nog in het ziekenhuis en 1 keer thuis.
    Mijn moeder een keer of 3 maar zij is gewoon te langzaam met verschonen. Halfuur kiekeboe spelen,... Tja dat vraagt om problemen :p

Deel Deze Pagina