Hey dames, ik wil wel weer eens jullie mening horen. Ik heb het al wel vaker over mijn familie gehad en nu hebben ze weer iets "nieuws". Iedereen die tegen mijn zoontje praat heeft het eigenlijk altijd over "mama" als het over mij gaat. Zoals in "zullen we het even aan mama vragen" bijvoorbeeld. Ik vind dat eigenlijk heel normaal en doe dat zelf ook tegen de kinderen van mijn vriendinnen. Nu maakt mijn familie er dus een nieuwe gewoonte van om mijn voornaam te gebruiken in plaats van mama. Dus "zullen we het even aan 'voornaam' vragen? Ik vind dat nogal vreemd (en eigenlijk ook niet duidelijk voor zoontje van 14 maanden). Toch vraag ik me af of het misschien (alweer) aan mij ligt. Wat vinden jullie, vreemd of niet?? Ik hoop dat jullie het begrijpen, vind het moeilijk om het beter uit te leggen).
Ik vind het wel een beetje vreemd Kan je vragen waarom ze dat doen? Als je het echt vervelend vindt, zou je misschien kunnen vragen of ze 'mama' willen zeggen?
Ik zou het 1 keer vragen om dat niet meer te doen, en daarna als hun zeggen " zullen we het hippo vragen ? Zou ik zeggen wat wil je mama vragen lieverd ?
Ik ben 30 en heb het nog steeds over 'mama' als ik over mijn moeder praat. Echt niet dat ik tegen mijn man ga zeggen 'mijn moeder' of bij haar voornaam. Bij andere mensen zeg ik overigens wel 'mijn moeder'. Voor kindjes vind ik dit gewoon raar.....
Raar, snap nooit waarom je je moeder bij de voornaam noemt. Als mijn fam dit stimuleert zou ik het niet waarderen en er wat van zeggen. Ik ben gewoon mama.
Ik weet niet zo goed waar het vandaan komt, eerst zeiden ze ook altijd gewoon "mama". Ik ben blij dat jullie het ook vreemd vinden en dat het niet aan mij ligt. Ik ga er wat van zeggen, ik vind het namelijk inderdaad niet leuk en zelfs een beetje respectloos.
Ik vind het ook vreemd. Voor mij kind ben ik gewoon mama dus ik zou het waarderen als anderen het tegen mijn kind ook over mama hebben ipv over Eveline.
Dat vind ik ook raar... Daar zou ik ook wat van zeggen, of ze gewoon steeds verbeteren: 'je bedoelt ga maar naar mama' of 'je bedoelt vraag maar aan mama etc.'
Niet alleen raar, maar nogal respectloos eerlijk gezegd. Wat kunnen familieleden rare snuiters zijn zeg 😕
Heel bijzonder. Jij bent voor je kindje toch gewoon mama. Ik heb mijn moeder ook nog nooit bij haar voornaam genoemd
Heel vreemd en inderdaad ook respectloos! Bah! Mensen doen soms echt maar waar ze zin in hebben. Het is jouw kind.. en voor je kind ben jij MAMA.. .ik zeg tegen mijn moeder toch ook nog steeds mama al ben ik 30! Inderdaad gewoon benoemen....en anders gewoon "verbeteren" waar ze bij zijn. "Wil je mama wat vragen"? "Bedoel je mama?"
Heel erg vreemd en ik vind het zelfs onbeleefd. Ik vind dat je ouders en grootouders niet met de voornaam aan hoort te spreken. Ligt zeker niet aan jou! Ben nu toch wel heel erg benieuwd waarom ze dit doen, apart...
Ik snap je gevoelens, maar het zou mij niet zo boeien eigenlijk. Op zich is het prima als je kind leert dat jij ook een naam hebt, en dat mensen buiten jullie gezin jou niet als mama aanspreken maar met je eigen naam, toch? Maar ik spreek mijn moeder ook aan bij haar voornaam, 'mama' zeg ik alleen nog wel eens plagerig bedoeld.
Ik vind het ook nogal vreemd. Als het zou kunnen zou ik het terug doen, dus opa of oma dan ook bij de voornaam gaan noemen. Tenzij je denkt dat dat alleen maar tegenstrijdig gaat werken natuurlijk, ik weet niet hoe eigenwijs ze zijn .
Om dit nou repectloos te noemen gaat mij erg ver hoor. Ik vind het eerder vreemd om tegen een kind te zeggen "zullen we het aan mama vragen" Dan zou ik nog altijd zeggen "zullen we het aan jou mama vragen" Ik zou het niet op prijs stellen als mensen mijn kinderen gaan aanmoedigen om mij bij mn voornaam te noemen, want dat doen ze op deze manier wel. Daar zou ik gewoon wat van zeggen. Om ze nu elke keer te gaan verbeteren vind ik er betuttelend. Het zijn toch volwassen mensen, ga daar dan ook gewoon volwassen mee om en vraag of ze naar je kind toe jou als "mama" willen benoemen. Edit: Ik zie net dat je kindje pas 14 maanden is. Dan is het wel erg vreemd om naar hem toe jou met je voornaam te benomen! Ik ging eerlijk gezegt uit van een kind dat ook wel wist wat je voornaam was.
Maar voor een kind van 14 maanden? Is erg verwarrend, voor een kind van 14 maanden is het nog gewoon mama, die weet niet beter