Hoi allemaal, Dit is mijn eerste cyclus dat ik temperatuur en de waardes bij hou in FF. Omdat ik een zeer regelmatige cyclus heb, was ik bang geen eisprong te hebben. Ik ben dus al heel blij dat ik deze wel gevonden heb. Maar...FF heeft een hele tijd aangegeven dat ik op CD33 mijn ovulatie heb gehad (met een dik rood kruis). Sinds twee dagen is dit verschoven naar een stippellijn op CD36. Kortom, ik weet niet meer zo goed wat ik nu moet aanhouden. Wat denken jullie dat juist is? In het tweede geval hebben wij namelijk niet op het juiste moment 'geklust' helaas dus dat vind ik een beetje een teleurstelling. Ik heb een printscreen van mijn temperatuurkaartje bijgevoegd. Hopelijk kunnen jullie mij meer inzicht geven
Hij is op dag 35 gesprongen zover ik zie. Ik zie wel echt veel open bolletjes en veel pieken/dalen. Temp je wel rectaal? Elke dag op dezelfde tijd (tijd van tempen noteren bij temp in FF)? Direct na het wakker worden tenpen en voor je opstaat uit bed??
Bedankt voor je reactie. Ik temperatuur elke ochtend (meestal rond 07:00 uur, maximaal een half uur verschil) en rectaal. Dus daar kan het niet aan liggen. Wel ga ik niet altijd netjes op hetzelfde tijdstip naar bed, dus wellicht ligt het daar dan aan. Maar CD 35 is dus een mogelijke sprong geweest? Enig idee waarom FF deze dan op CD33 of CD36 zet?
Cd 33 was op basis van je afscheiding en je ovu test.. Echter door door te tempen kwam FF erachter dat je ei niet op dezelfde dag als je ovu was . Ik zeg 35 omdat dat 2 dagen na je posi ovu is en je basaal is 36.3, dus 36.5 op dag 36 is de eerste ei verhoging dus.
Ah op die manier. Ik was stiekem ook al een beetje verbaasd dat mijn ovulatie op dezelfde dag zou zijn als de positieve test. Maar dan hebben we toch nog wel redelijk juist 'geklust'. Dan mag ik nu gaan afwachten
Yup Maar wel een gek vraagje... je hebt open bolletjes.. heb je toen meer of minder afgeweken van je reguliere temptijd?
Bij de open bolletjes heb ik om 06:15 mijn temperatuur opgemeten in plaats van 07:00 uur. Omdat om 6:15 de wekker van mijn vriend afging leek het mij niet zo zinvol te wachten tot 07:00 uur. Of had ik dat beter wel kunnen doen?
Als je in je bed bleef liggen en weer gaat doorslapen tot 7 uur dan kan je beter dat doen ja. Gaat zijn wekker vaak om 6.15 in de week? Want dan kan je beter standaard om 6.15 gaan tempen de volgende ronde