verschrikkelijk artikel in de metro

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mientjuh2, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Is dit niet gewoon een artikel over de bekrompenheid van bepaalde gelovigen? Zo lees ik het namelijk. Het enige wat ik walgelijk vind, is dat de schrijver Tim z'n naam hiervoor gebruikt (en daarmee zijn familie behoorlijk kwetst).

Maar ik snap de intentie van de schrijver wel(denk ik). Ik kende een stel, zwaar gelovig. Deze zijn op een gegeven moment verhuist, uit de kerk gestapt. Vrouw kreeg kanker, overleed hieraan. De man kreeg een brief in huis, van hun oude kerk. Het kwam erop neer dat zijn vrouw kanker had gekregen omdat ze dus uit de kerk waren gestapt..

Toestemming van de ouders voor het plaatsen van dit artikel was inderdaad wel op zijn plaats geweest.

2. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Dat je als journalist een mening hebt, prima.
    Dat je die mening wilt uiten, prima.
    Dat je dat doet in de krant waar je voor schrijft en die erg veel gelezen wordt, prima.

Maar niet over de rug van Tim en zijn nabestaanden!

Dat sommigen dit goed praten, onvoorstelbaar. Ookal spat de satire er volgens sommigen van af (blijkbaar een discussiepuntje, gezien de reacties op internet) het zijn niet de woorden van Mariska de Haas zelf. Zij spoort ook niet altijd in haar opmerkingen, absoluut waar. Maar HIJ heeft deze brief geschreven, HIJ heeft deze bewoordingen gemaakt en HIJ heeft ervoor gekozen het direct aan de moeder van Tim te richten. BAH!!!

3. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook smakeloos om te doen alsof dit van gelovigen komt. Dit smakeloze artikel is alleen van Luuk Koelman, en van niemand anders. Het is alleen zijn idee, en niet van een kerk en niet van Mariska, nee het is Luuk Koelman die aandacht zoekt over de rug van een ander, die met zijn eigen gestoorde geest iemand / een groep mensen in kwaad daglicht wil zetten.
    Ik ben echt nog nooit zo boos geweest op iemand. Hij doet niemand goed met zijn artikel. De ouders van Tim kwetst hij zeer diep, Hij geeft de kerk een slechte naam, alsof dit van de kerk afkomstig is, het is zo smakeloos dat het de homo's zelfs geen goed doet, dat iemand die voor hun rechten meent op te komen zo ontzettend fout bezig is. En uiteindelijk doet het hem ook geen goed... Niemand wint, er zijn slechts verliezers met dit artikel.

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
  5. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Helemaal mee eens!

6. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    want dat is erg???

7. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik lees het ook anders. Het is door het soort bekrompenheid ,dat hij aanhaalt in zijn artikel, dat mede ervoor zorgde dat Tim niet meer verder wilde leven.
    De ouders hebben door zijn afscheidsbrief te plaatsen ook een boodschap willen brengen. De auteur van de brief doet dat ook.
    Ik denk niet dat hij Tim en zijn ouders bespot maar dat hij aangeeft te begrijpen waar de pijn zit. Welk soort gedachten en welke mensen ervoor zorgen dat niet iedereen in onze samenleving zich gelukkig voelt met zijn geaardheid.
    Homohaat lijkt te groeien ipv te krimpen.
    De auteur beschimpt die haat en niet de homo's.

Zo lees ik het. Of het gepast is? Daar ben ik nog niet over uit.

8. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    jij zegt het. De straf is......een homo!? Want dat is blijkbaar een straf.
    Ongelooflijk, ook al denk ik dat Cynnie het niet zo rot bedoeld als het geschreven is. Meer zo van, dan kom je erachter dat het niet zo makkelijk is om homo te zijn.

9. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ja klopt, ik hoop dat het niet zo bedoeld was maar het schoot me even flink overdwars en nog in het verkeerde keelgat ook..

dus Cynnie, als het niet zo bedoeld was mijn excuses,
    als het wel zo bedoeld was..nouja, dat is wel duidelijk:)

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

Niet alleen die meneer Koelman is er schuldig aan dat deze collumn duidelijk op een pijnlijk moment geplaatst is,maar ook de mensen die alle stukken nakijken voordat de krant gepubliceerd wordt
    Die hebben ook zitten slapen. Er is er niet 1 bij geweest die het doorgelezen heeft en gedacht heeft "dit kan niet"

De grootste verwarring is nu dat veel mensen denken dat mevrouw de Haas dit zelf heeft geschreven, vandaar de doodsbedreigingen
    Ik snap ook de achterliggende gedachte van meneer Koelman wel, maar dit is gewoon echt niet de manier om zijn standpunt zo kenbaar te maken.

11. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Er is een reden dat mensen denken dat het van haar af kan komen... Je weet wat zij voor kortzichtige ideeën heeft?

Neemt niet weg dat hij dit beter op een andere manier had aan kunnen pakken...

12. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik begrijp jouw standpunt, ben het er ook wel mee eens. Maar je begrijpt toch ook wel dat dit voor de ouders enorm pijnlijk is? Hoe zou jij het vinden als de naam van jouw kind voor zo'n artikel gebruikt zou worden.

Ik vind het artikel niet slecht, maar hij had beter niet de naam kunnen gebruiken van een jongen die zo recent is overleden.

Verder... Ik denk niet dat iemand door die betonnen plaat, die Mariska voor haar kop heeft, kan komen.

13. Purk

Purk Niet meer actief

Voor deze mevrouw zo'n beetje het ergste wat er is, dus voor haar zou het een straf zijn ja.

Dat ouders via de media een boodschap uit willen dragen (op een hele respectvolle en goede manier mijns inziens), geeft wildvreemde columnisten nog niet het recht de naam van hun pas overleden zoon te gebruiken om mevrouw de fundamentalist aan te pakken. Het is gewoon een faux pas van hem en de redactie om niet te hebben nagedacht over wat dat voor de familie doet op dit moment.

Satire is meestal een goede tool om iets duidelijk te maken, maar als iets zo vers, rauw en persoonlijk is, is satire niet het juiste middel.

14. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af wat deze mevrouw dan zou doen als een van haar kinderen daadwerkelijk homo/lesbisch blijkt te zijn. Mijn zusje had er al een enorme moeite mee het et vertellen aan ons, ook al wist ze hoe wij erover dachten. Ze heeft het nog jaaaaren voor zichzelf gehouden en enorme last viel van haar schouders toen iedereen in haar omgeving reageerde met: ja dus? prima toch. En heeft ze een onwijs lieve vriendin.

Dat deze dame nu ondergedoken zit vind ik wel erg, zij heeft deze brief niet geschreven en zou dat m.i. ook nooit doen. Ik ben het wel niet eens met hoe zij denkt maar om haar dood te wensen, omwille van ene brief die zij niet heeft egschreven gaat net zo geod zwaar over de scheef. Ze weet m.i. gewoon niet beter, laat maar denk ik dan.

15. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hij heeft wel spijt van zijn timing... Daar ben je dan lekker te laat mee, over timing gesproken.
    Het lijkt wel of ''journalistiek'' een excuus is geworden voor ''publiceren wat we maar willen''. Er zijn grenzen maar helaas, dat wordt niet begrepen. Koelman is van mijn lijst geschrapt.

16. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL

De auteur van de brief, luuk Koelman, doet nu precies wat de pestkoppen van Tim hebben gedaan. Ten eerste staat het helemaal niet vast of Tim wel of geen homo was, maar de pesters zeiden dat wel. Toch erg dat die jongen niet gewoon mocht zijn die die was, nee dat maakten de pesters wel uit.
    Ten tweede hebben die pesters ook valse berichtgeving onder tims naam naar buiten gebracht.
    Koelman doet hetzelfde als de pesters van Tim. Ik kan me voorstellen dat dit pijnlijk is voor de ouders van Tim, zij willen juist dat pesterijen stoppen. Snap dat ze zich van Lukk Koelman willen distancieren.
    Luuk mag zeggen wat hij wil over Mariska en overhaar mening, maar laat Tim en zijn ouders daar buiten.

Verder vroeg iemand mij of ik weet wat voor ideeen Mariska verkondigd. Ja veel onzin, maar zij is niet degene die deze smakeloze brief heeft geschreven. En zelfs Luuk Koelman weet dat zij dat niet zou gaan schrijven, daarom heeft hij het gedaan voor haar...

Het is nu een dag later, kan me nog steeds kwaad maken om Luuk.... (ben zelf iemand verloren door zelfmoord, dus waarschijnlijk daarom)

17. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik vind het belagelijk dat deze jongen wordt gebruikt hiervoor, zijn afscheidsbrief zegt toch al genoeg? nu wordt er weer met hem bespot!?? wat moeten die ouders wel niet voelen?
    nee kan het ook niet waarderen...laf vind ik het!

18. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Meent die kut da nu echt??? Die vrouw moeten ze op t kanon schieten!! GVD!!! Bah, ik kots op da mens

19. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze heeft het niet geschreven. Het is geschreven door Luuk Koelmans die haar op deze manier een hak wilde zetten omdat hij (en vele anderen) het niet eens is met haar mening.

20. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Maar de uitspraken die Koelman gebruikt zijn daadwerkelijk wel uitspraken van haar! Door de tijd heen, maar toen was er geen haantje die er naar kraaide.

Deel Deze Pagina