Het allerergste van je als ouders kan overkomen, zit echt te janken bij het kijken naar de foto's in het AD. En dan nog uren en uren in onzekerheid zitten óf je kind nog leeft, en zo ja, hoe het er aan toe is. Bij het lezen van dit soort berichten wil ik altijd dat mijn kindjes altijd klein zullen blijven en veilig thuis bij mij. Maar ja..... Gecondoleerd aan alle familie en betrokkenen.
10 Nederlandse kinderen in verongelukte bus | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Verschrikkelijk, ik weet gewoon echt niet wat ik moet zeggen, nog steeds niet
Van 18 van de 22 kinderen van basisschool 't Stekske uit Lommel is nog onduidelijk of ze het busongeluk in Zwitserland hebben overleefd. Met zestien kinderen is tot dusver contact geweest. Van de 22 kinderen uit Lommel en omgeving hebben negen er de Nederlandse nationaliteit en eentje de Duitse. Het tiende Nederlandse kind dat is betrokken zit op een school in Heverlee bij Leuven. Eerste schepen (wethouder) Kris Verduyckt van Lommel heeft dat woensdag gezegd op het schoolplein van de basisschool. ,'Het lijkt erop dat onze school zwaar getroffen zal worden', zei hij. 'Iedereen is aangeslagen.' Volgens hem is met 16 van de 24 inzittende kinderen uit Heverlee inmiddels contact geweest en bestaat over het lot van de andere acht leerlingen van die schoolklas nog geen duidelijkheid. In Lommel is nog geen enkele naam van overleden slachtoffers bekend. Op verzoek van de ouders worden geen lijsten met namen van kinderen openbaar gemaakt. De school in Lommel heeft namenlijsten en foto's van de kinderen met de autoriteiten in België en Zwitserland gedeeld. Twee mensen van de school en de burgemeester van Lommel zijn met de ouders van de kinderen mee naar Zwitserland. Hun vliegtuig vertrekt aan het begin van de middag. De Nederlandse consul is vandaag in Lommel aangekomen. De gemeente is bezig met de voorbereidingen voor een rouwregister.
pff als je ziet hoe de bus eruit ziet, echt zo ontzettend erg. het is echt een super grote klap geweest. de hele rechterkant is weg, terwijl ze linkerkant nog in tact lijkt. kun je nagaan.. kinderen gaan onschuldig en van geen kwaad bewust ergens zitten in de bus, niet wetende dat er enkele uren later bijna niemand het overleefd. denk dat de kinderen die links zijn gaan zitten veel geluk hebben gehad en daar minder slachtoffers onder zijn doet me denken aan het busongeluk van 2005 in frankrijk waarbij een meisje uit mijn woonplaats haar arm verloor ( was van het weekend op RTL 4 dat verhaal)vreselijk..
Te verschrikkelijk voor woorden. Wat een hel voor iedereen die hierbij betrokken is.. Heel veel sterkte voor alle nabestaanden en vooral ook voor degenen die het ongeluk hebben overleefd.
Vreselijk. Wat een onzekerheid voor de ouders die nog niks weten over het lot van hun kinderen.. De grootste nachtmerrie wat je als ouders zijnde kan overkomen. Wat een drama
In 2001 was ik net in Utrecht in de trein naar Eindhoven gestapt en Belde mijn man op: "We hebben net onderweg naar Eindhoven een kettingbotsing gehad op de snelweg en Miky (oudste) is zwaar gewond en buiten bewust zijn. Maar ik moet ophangen want de ambulance is er." *Klik* Ik zat toen dus net in de trein die eerst helemaal naar Den Bosch ging voor ik over kon stappen om weer naar Utrecht te gaan naar het Ziekenhuis daar. Dat heeft iets meer als een uur gekost voor ik daar aan kwam en wist hoe het met mijn oudste was (4 jaar). Als ik me bedenk hoe ik me toen voelde.... Dan wil ik niet weten hoe die ouders zich nu moeten voelen. Niet eens weten of je kindje er nog wel is!
Ik zit ook hele tijd op de online kranten te F5'en, zien of er meer nieuws is... Zo verschrikkelijk! Hoop dit nooit mee te moeten maken, zo'n onzekerheid over de toestand van je kind. Van diens vriendjes... En ookal overleven er een aantal, denk dat ze op een moment denken dat ze liever zelf gestorven waren. Zo'n beelden vergeet je nooit meer, zien hoe je klasgenootjes dood gaan... Nachtmerrie De blog zie ik niks op trouwens.
Zie net dat de namen van de 2 Lommelse begeleiders is vrijgegeven. Ik ken ze niet denk ik... Maar blijft erg..
Update van 15u24: Van de 24 gewonden na het busongeval in Zwitsterland zijn er velen ernstig verwond en bevinden er zich drie in een coma met verwondingen aan de hersenen en de borststreek. Dat kondigde minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx woensdag aan na afloop van het kernkabinet. In de verongelukte bus zaten volgens Di Rupo tien Nederlanders, iemand met de Duitse nationaliteit en iemand met de Poolse nationaliteit. De overigen hadden de Belgische nationaliteit. In totaal kwamen 28 mensen om: de twee chauffeurs, vier begeleiders en 22 kinderen. Er vielen ook 24 gewonden die naar ziekenhuizen in verschillende steden werden vervoerd, aldus Onkelinx. Velen zijn ernstig gewond, drie bevinden zich in een coma als gevolg van verwondingen aan de hersenen en de thorax. De identificatie van de slachtoffers verloopt moeizaam.
Ze hebben hem aangepast, ik zie ook niets meer staan. Vanmorgen stonden nog de foto's en verslagen van de skireis erop. Heb het niet kunnen lezen, maar snel gescrolld, anders zat ik hier te huilen op het werk...
Denk dat nog niet zo erg, maar vooral de journalisten. Om de privacy van de families wat te beschermen.
Ja dat bedoel ik.. Het gewone volk maar ook de journalisten en tegenwoordig met social media is zo via via bekend wie wie was/is e.d.
Ja vind wel goed dat ze de ouders toch iet of wat gerust laten . Ze zouden ook heel goed afgeschermd worden van de pers. Gelukkig, want een camera in hun gezicht kunnen ze nu wel missen... Ze zijn uurtje geleden aangekomen in Genève. Hoop dat ze snel meer nieuws krijgen over hun kind(eren)... maar vrees dat dat nog wel even zal duren, tegen ze weten wie in welk ziekenhuis ligt, of waar het lichaam geborgen is. Lijkt me verschrikkelijk om je eigen kind te moeten identificeren na zo'n zwaar ongeval Zag ergens in een artikel dat een meisje met haar papa gebeld had , ze zei dat er een hele harde klap was, waarna alle stoelen loskwamen en in het rond vlogen... niet vragen hoe het dan met die kinderen gesteld is als je kind nog leeft na zo'n ongeval, denk dat zo'n geluk onbeschrijfelijk gevoel moet zijn op zo'n moment. En tegelijkertijd zo verschrikkelijk hard, bijna een volledige klas is overleden voor de ogen van je kind Ze gaan er nog lang niet goed van zijn denk ik... In augustus was het Pukkelpopdrama, nu dit... Pfff