Verschrikkelijk, belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door moontje2008, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Heftig!

2. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Klinkt misschien heel ongepast in deze situatie, maar dit zou ook kunnen gebeuren in een tunnel op de snelweg om de hoek...
    Ik denk er liever niet aan, want dan kan ik mijn kinderen nergens meer heen laten gaan.. Maar 't is wel de realiteit...

3. Ik weet het, mamav4, maar dan hoef je niet uren te wachten tot je je kind kan identificeren. Ik ken het alleen niet dat je zo ver 'op vakantie' gaat met school.

4. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Ik vind het ook wel erg jong om op de basisschool al zo ver weg te gaan.. En als er iets gebeurt zit je natuurlijk wel in het buitenland. En dit natuurlijk niet zomaar iets... :( en dan is zo'n afstand natuurlijk ook vreselijk.....
    Ik heb ergens anders op internet gelezen dat je in België klassen heb met een bepaald 'thema'. Bos klassen die het bos op zoeken, zee klassen die gaan zeilen oid en dit waren sneeuwklassen.

5. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Dit klopt alleen sneeuwklassen was toen ik nog naar school ging in het middelbaar maar heb idd ook bos en zee klas gedaan in de basisschool

6. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Vannochtend was het blog nog open van de klassen. Ik heb het zitten bekijken en het maakte me aan de ene kant heel verdrietig, maar aan de andere kant ook wel een beetje 'blij'. De gezelligheid en vrolijkheid straalde van de foto's af, dat maakte het vreselijke einde natuurlijk heel wrang, maar het geeft ook weer dat de overleden kinderen een heerlijke laatste week beleefd hebben..

Ik weet niet helemaal hoe ik het moet omschrijven....

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Tot nu toe 28 doden van de 52 inzittenden :(

Wat ik niet snap; in het nieuws zggen ze dat ze allemaal hun gordel omhadden, en de chauffeur niet te hard reed, maar hoe kunnen er dan de gordels en stoelen zelfs naar voren geschoten zijn, want het scheen een megaklap te zijn geweest.

Hoe hard mag je rijden in zo'n tunnel? Echt zo erg hoe die ouders zich nu moeten voelen, ergste nachtmerrie :(

8. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Ik ken die weg met die tunnel heel goed en je mag daar absoluut niet hard rijden.
    Je kan de weg vergelijken met een soort provinciale weg die op veel stukken maar 1 baan breed is.
    In de tunnel wordt ook heel goed aangegeven hoe hard je er mag. Twee weken geleden reden wij ook nog op deze weg....

Het schijnt dus dat je voor zulke vreselijke gevolgen op zich niet eens hele hoge snelheid hoeft te hebben. Als je tegen een betonnen wand aanbotst schijnen er enorme krachten vrij te komen.

9. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    je mocht er toch 100 per uur, niet?

10. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Ik lees net dat je er 100 mag rijden. Wij rijden dat absoluut nooit op deze weg....

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Zie nu ook de groepsfoto van de kids met leraren op Facebook voorbij komen. Normaal kan ik heel goed tegen dit soort dingen, maar had gewild dat ik hem niet had gezien

Al hoewel het fijn is dat ze nog plezier gehad hebben de laatste dagen in hun leven is het contrast zo groot

De ene dag de tijd van je leven, de andere dag ben je er niet meer

Dat herinnert je eraan dat het leven veeeeelte kort is om je druk te maken over kleine onbenullige dingen, het kan zo voorbij zijn :(

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hmmm... ze hadden dus toch de gordels aan... Damn, dan heb ik me vergist... en de veiligheid van die bussen zwaar onderschat... Ik ben wel heel erg benieuwd naar hoe het dan kan dat die stoelen los zijn geschoten...

Dit is echt verschrikkelijk... ik heb al een paar keer met tranen in mijn ogen gezeten, mezelf ertoe dwingend om NIET verder te denken aan die kindjes en de families. En de zes volwassenen natuurlijk ook...

13. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Wij zijn er enorm van aangedaan... Heel het land is er onderste boven van (ben ook van België). Wij hebben gisteren bij de extra nieuws uitzending onze kinderen zo hard geknuffeld. En geweend.... Ongelooflijk is dit. We kennen deze kinderen en hun familie's niet maar het komt echt enorm hard aan. Alle ouders namen ook veel uitgebreider afscheid van hun kindjes, ben onthaalmoeder, en moesten het toch even kwijt. Het is een echte ramp! Ik heb't er nog steeds enorm moeilijk mee.... :(
    Waarom toch...! Hoe is het kunnen gebeuren...? Al die jonge leventjes zomaar weggeveegd. Ook de busschauffeurs en begeleiders niet vergeten.
    Wat kan het leven toch hard zijn.... Al de hele ochtend denk ik aan de ouders die op dit moment hun overleden kindje moeten gaan identificeren, de tranen komen in mijn ogen en ik krijg een zware krop in de keel.... Onmenselijk.... Pfffff :( :( :( :(

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    De bus was voorzien van gordels en de meesten had die waarschijnlijk ook aan. Maar als je weet dat een van de overlevenden zei dat ze eerst een klap hoorde en daarna alle stoelen door de bus vlogen.... Dan heeft het weinig zin dat je een gordel aanhebt.... De mensen die vooraan en aan de rechterkant zaten hadden geen schijn van kans, gordel of niet.

Edit: lees net dat je het zelf ook al gezien had.

15. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hier kan je al met de mutualiteit weg gaan tijdens de vakanties. Maar (als ik mij goed herinner, zo was dat toch toen ik 12 jaar was meen ik) uitstappen naar het buitenland waren pas vanaf 12 jaar (1e middelbaar). Maar zoals nog iemand zei: dat kan net zo goed in eigen land gebeuren...

Ook ik zat gister te huilen voor tv, al die beelden, moet er niet aan denken dat het je kind is :( De ouders zijn op dit moment hun eigen kind aan het identificeren (de overledenen) en er zijn er een hoop die verminkt zijn (las ergens dat er een aantal zelfs afgerukte ledematen hebben :() Ze vergeten die beelden nooit meer :( Zo verschrikkelijk...

Ook de begeleidster van Lommel, de vrouw van 37, is overleden, ze had 2 kindjes, in dezelfde familie ging er nog een neefje van 11 jaar mee, hij heeft "gelukkig" "maar" gebroken benen... Maar wel overleefd. Heel dubbel dus in die familie daar...

De 3 kindjes die in coma liggen, gaan het waarschijnlijk ook niet halen :( 2 daarvan zijn nog niet geïdentificeerd... Dus die ouders weten nog steeds niet hoe het met hun kind gesteld is.

Ook ik heb mijn zoontje veel geknuffeld (doe ik sowieso al maar nu met een ander gevoel) God wat ben ik dankbaar voor die kleine man !!

16. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Wat een collega gister ook nog zei (werk bij de politie): als je tegen hoge snelheid opeens tot stilstand komt -zoals hier het geval was, van 100km/u tot stilstand- dan kan je lichaam dat niet aan. Je bloedvaten springen dan ofzoiets. Eender hoe hard de klap was, dood ben je sowieso omdat je dat fysiek gewoon onmogelijk kan overleven als je van hoge snelheid opeens stilstaat in zéér korte tijd.

Als je nu 60km/u rijdt, en al zigzaggend ettelijke bomen raakt, dan kan je in principe wel nog overleven ondanks dat je zoveel geraakt hebt. Maar iemand die ergens frontaal tegenaan rijdt -of op een andere manier plots tot stilstand kwam- die halen ze vrijwel nooit levend uit het wrak...

17. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hier een reconstructiefilmpje van het ongeval, hoe het waarschijnlijk gebeurd zou zijn. De bus reed minimum 50 km/u. Hoe hard hij effectief reed, zijn ze nog aan het onderzoeken... Maar zeker niet harder dan de aangegeven 100km/u.

Reconstructiefilmpje van busongeluk - Hbvl.be

18. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik zie het nieuws nu pas. Wat verschrikkelijk zeg. Ik Zit met tranen het nieuws lezen. Ik vindt het zo erg voor de nabestaanden. Het eerste dacht ik mijn kinderen gaan nooit met school op reisjrs. Maar het ongeluk kan gewoon overal gebeuren..

19. happy3

happy3 Niet meer actief

pfff, kom net van bij de bakker, zij waren net opgebeld, om te melden dat een vaste klant van hun, hun dochter de klap wel overleefd heeft, maar heel veel inwendige letsels en breuken heeft. Van de klas uit Lommel zijn er nog 6 kindjes in leven, ocharme die kindjes als die terug naar school moeten gaan, en hun plechtige communie is ook helemaal geen feest meer:(, ook deze kinderen hebben een trauma voor de rest van hun leven opgelopen.

Zelf ben ik jaren geleden ook mee op sneeuwklassen naar Zwitserland geweest in het 6de leerjaar, ik heb daar zo'n fijne herinneringen aan, onze klas hing de rest van het schooljaar nog harder aan elkaar als voorheen. Het is toch niet te begrijpen dat zo'n plezierige reis zo'n slechte afloop moet kennen.

Ik dacht vanmorgen dat Lommel gewoon verder ging met leven, ("Lommel leeft" is hier onze slagzin) maar aan het stadhuis staat nog steeds zeer veel politie en pers, en je ziet toch maar weinig mensen op straat, in de winkels wordt er alleen maar over de slachtoffers gesproken , echt iedereen is er van aangedaan, maar dat is natuurlijk niet moeilijk, iedereen kent dan ook wel iemand die er bij betrokken is.

Veel sterkte aan familie en vrienden gewenst

20. Alita

Alita Niet meer actief

die zag ik dus ook net...bah wil ik helemaal niet zien:(

Deel Deze Pagina