Verschrikkelijk, belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door moontje2008, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik krijg het niet uit mijn hoofd, vind het zo zo zo erg :( !!

2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Dat dacht ik eerst ook... Vind het sowieso al niks als iemand anders, met mijn zoon in de auto, rijdt zonder dat ik erbij ben... Maar tegenhouden kan je toch niet. Het kan idd overal gebeuren.

Krijg het ook niet uit mijn hoofd. Zit nog steeds hele tijd de nieuwssites te controleren om te zien of er weer wat meer bekend is. Ouders hebben deze morgen hun overleden kinderen kunnen groeten... Zit er zo mee in... Een collega zijn kennis, daar de zoon van, is ook bij de overledenen :( 11 jaar... pfff

3. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik krijg het ook niet uit m'n hoofd :( En als ik dan naar mijn dochtertje zit te kijken.... Bij alleen het idee al dat ik haar kan kwijtraken, doet m'n hele lichaam pijn.

Het lijkt me zo vreselijk voor de nabestaanden.. En ook nog alle onzekerheid eromheen.. Pfff.. Dit is de grootste nachtmerrie van elke ouder :(

4. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ze waren -allemaal- veel te jong om nu al te moeten gaan :( Zoals enkele jaren geleden op een doodsprentje stond: God plukt de mooiste bloemen eerst...

Even off topic: Sanne, die afbeelding, jeugdsentiment! Hoe heet die serie ook alweer?

5. lautje1980

lautje1980 Actief lid

2 mei 2011
    485
    0
    0
    begeleidster zintuigelijk + verstandelijk gehandic
    hoorn
    echt zo vreselijk, met tranen in mn ogen volgde ik het nieuws.
    gelukkig voor de nabestaande is nu bekend wie er is overleden.
    dit is gewoon zo onwerkelijk, je kind gaat gezellig op school reisje om vervolgens nooit meer terug te keren.

ik krijg t aanzicht van die bus niet van mn netvlies en dan dat je ziet hoe het gebeurd is. brrr kippevel.
    mijn medeleven gaat uit naar alle betrokkenen en nabestaanden!

6. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik lees nu op de site van de telegraaf dat kinderen verklaard hebben dat de chauffeur een dvd aan het verwisselen was.

7. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind het altijd zo naar dat er bij zoon gebeurtenis er achteraf vaak komt van de chauffeur deed dit of dat of juist niet. want uiteindelijk komen alle overledenen er helaas niet mee terug.

vandaag was de vroedvrouw hier. haar zoontje zit op handbal daar in de groep is er ook eentje van overleden. we hebben het er de hele middag over gehad ... het raakt maar niet uit je gedachten... kom ook weinig buiten op het moment. zo confronterend hier in de straat...

8. Ja he hier ook constant de kindjes in mijn gedachten.. zulke dingen moeten niet kunnen gebeuren :(:(

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Lees net een stuk op het AD van 1 van de reddingswerkers. Heb er brok van in mijn keel. Deze mensen moeten dit ook de rest van hun leven bij zich dragen.

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Tja is wel wrang, maar men wil toch weten wat er gebeurd is... Simpel dan dus. De buschauffeur verwisselde een dvd en is een fractie van een seconde de controle kwijt geraakt.
    De overledenen komen er inderdaad niet mee terug, maar eerlijk is eerlijk. Als de de bestuurder gewoon wakker en alert is en op de weg let gebeuren dit soort (eenzijdige) ongevallen niet.
    Dus in mijn ogen logisch dat er naar gekeken word wat er gebeurd is.
    De ouders verdienen het toch om te weten waarom hun zoon of dochter er niet meer is.

11. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Oorzaak

Tijdens een persconferentie eerder op de avond werd bij elke vraag over de oorzaak van het ongeval herhaald dat alle pistes onderzocht worden. Volgens politiecommandant Christian Varone zal het onderzoek nog weken in beslag nemen.

Kinderen zouden getuigd hebben dat de chauffeur net voor de crash een dvd wilde opzetten, maar dat wordt door de Zwitserse politie en andere instanties afgedaan als speculatie.

De buschaufeurs hadden niet gedronken en er was ook geen technisch mankement aan de bus. Uit de autopsie is ook gebleken dat er geen gezondheidsproblemen waren die een verklaring kunnen bieden voor het ongeval. Dat zei Tom Coremans, zaakvoerder van Toptours, op basis van de eerste resultaten van het onderzoek in Zwitserland

Ook van vermoeidheid bij de chauffeurs kan volgens Horremans geen sprake zijn. Op het moment van het ongeval waren ze nog maar één uur aan het rijden en ze waren de avond tevoren in Saint-Luc gearriveerd. Het is overigens nog steeds niet duidelijk wie van beide chauffeurs aan het stuur zat van de autobus. Beide hadden wel grote ervaring met het besturen van een autobus.

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Vlaggen hangen hier vandaag halfstok, kledij ook maar aangepast vermits in aan de balie zit. Had een kaarsje meegebracht, maar we hebben geen vuur ;) En diensthoofd vond het niet zo'n goed idee omdat anders iedereen erover zou gaan praten die langskwam ;) Ach, zijn we wel gewoon van haar.

Kreeg gisteren ook weer een krop in m'n keel toen ze op TVL beelden van de gebedsviering lieten zien en de namen van de overledenen aan't voorlezen waren... :(

13. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hier denk ik ook, vergeet elke keer te kijken als ik langs de voorkant voorbijrijd. Ook hier is om 11u één minuut stilte. Er werd een intern chatbericht rondgestuurd om allen aanwezig te zijn in de refter om 10u55. Hoop dat ik niet begin te wenen dan :):( Vind het echt moeilijk...

De meester uit Lommel, blijkbaar ken ik een dochter daarvan... Gister in de dwarsfluitles vroeg mijn leerkracht of ik haar kende, heb er aantal jaar mee samen gespeeld in een orkest, ze is maar enkele jaren ouder als ik (eind 20 denk ik). Pff...

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    "Vier of vijf reddingswerkers bekommerden zich over de gehavenden vooraan de bus. Ze hielden hun handen vast, spraken met hen en knuffelden hen. Minuut na minuut werd de handdruk steeds lichter, tot de kinderen wegzakten en het leven lieten. Ze stierven niet alleen, er was iemand bij hen"

Zit hier te wenen op mijn bureau :( verschrikkelijk....

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    :( :( :(

Kreeg daarnet het artikel niet geopend, maar ga het ook niet doen. Anders zit ik hier ook te wenen :(

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

17. Ik zal straks ook even stil zijn..

18. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hier net het stiltemoment achter de rug... Minuut stilte kan ik het niet noemen want de voorzitter van onze politiezone had daar blijkbaar geen tijd voor :$ heeft misschien 20? of 30? seconden geduurd !!! :x Belachelijk... kan er niet om lachen , dat zelfs 1 f*cking minuut nog teveel gevraagd is op een dag als deze... Maar dat ligt misschien aan mij?

19. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Hier ook 1 minuut stilte gehouden.

Deel Deze Pagina