ik kwam vandaag voorbij een andere school hier in lommel... stonden alle kinderen in een hele grote kring hand in hand. voor de minuut stilte... kreeg wederom de rillingen... ook bij elke winkel... de bank, de aphotheek etc. over staat een tafeltje met kaarsjes en een kaartje ingelijst met tekst ... ook daar krijg je wederom kippevel van als je het ziet.
Ja in Lommel zal het wel erg opvallen... Hier nog niet echt iets gemerkt, enkel bij ons op het werk de vlaggen halfstok. Maar meer niet.
Pffft, zat net met m'n dochtertje van net geen 2 maanden op de zetel - kom ik op het einde van het vtm-journaal. Allemaal beelden van vandaag op het liedje van Editors. Leek net of de tekst er speciaal voor geschreven was. Heb heel het liedje zitten janken - vooral die beelden vanop Melsbroek en de colonne van de lijkwagens. Ook nog even m'n andere dochter die braaf in haar bedje met haar boeken speelde, een zoen gegeven. Als dit je niets doet, heb je toch een hart van steen
Nou, ik ben redelijk hard qua nieuws, ik begin praktisch nooit te huilen als er iets erg is gebeurd.. Maar dit.. Jeetje.. Zeker na het zien van al die witte kleine kistjes die weggedragen werden.. Vreselijk..
ja hier is het echt heel erg maar wel heel mooi ofja fijn om te zien. maar wel ook kippevelmomenten hoor. probeer het ook zo van me af te sluiten. ben 3 weken geleden bevallen van de 2de ben nog erg emotioneel... mijn kindjes zitten nog niet op school maar anders hadden ze ook op die school gezeten. en het raakt zo he!!
emle keer met het nieuws hebben we het hier ook moeilijk , met de 1 min stilte had ik mijn zoontje goed vast alsk er aan denk begin ik bijna terug te wene
Zit alles nog eens door te lezen, het is gewoon zo onwerkelijk. Niet normaal. Volgens mij mis je je kind vreselijk als ze op schoolreisje zijn, en kijk je er naar uit dat ze weer bijna thuis komen.... je leeft er naartoe... en dan dit... Ik vind het al zielig als m'n kind een bult valt, laat staan dat je kind zo ernstig gewond raakt....
Kwek: Dat beeld inderdaad van op Melsbroek, ik krijg het niet uit mijn hoofd, ik heb nog nooit zo zitten huilen tijdens het nieuws als gisteren! Maar heb het wel afgezet toen het liedje begon, was genoeg geweest! Vind het echt verschrikkelijk!!!
De begeleidster was haar nicht en is overleden. Het jongetje heeft zware beenbreuken maar zou al terug naar BelgiË zijn mogen komen. Dat liedje gisteren op 't einde van het vtm-nieuws was idd kippenvelmoment... En zoals al geschreven, die ceremonie in Melsbroek
Dag na ongeluk krijgen ouders brief van overleden dochtertje - HLN.be Zo erg wat er gebeurd is heb er geen woorden voor. Moet ook steeds denken aan die ouders die hun kind moesten gaan indentificeren. Ik wil alle nabestaanden veel sterkte wensen.
Dat had ik ook gelezen zaterdag zo zielig, maar wel het laatste tastbare van hun kleine meid. De uren voor haar dood waren prachtig, dat troost ook wel denk ik.
Pffff en als je dan dit leest dan gaan je haren toch echt overeind staan. Het zou Gods straf zijn, omdat in België abortus is toegestaan! Grrrrr ik ben gelovig opgevoed, maar toch echt niet op die manier hoor. Dit is nooit zijn wil geweest!
Ja dat heb ik ook voorbij zien komen, echt schande dat ze zoiets durven roepen. Voor de ouders is het zo al zwaar, en dan dergelijke reacties naar je toe geworpen krijgen... Getuigt van weinig respect vind ik. Ieder zijn geloof, maar aub, dit gaat er echt over hoor... Vandaag stonden er in een krant ook getuigenissen van ouders van kinderen. En van hulpverleners uit Zwitserland. Pakkend..... Eén van de hulpverleners zei dat er kinderen nog gered hadden kunnen worden, maar dat ze te lang onder het verwrongen staal hadden gelegen, ze KONDEN hen gewoon niet eerder helpen, waardoor ze toch nog gestorven zijn zo erg... Ze hebben nog met de ouders van die kindjes gesproken, en hen verteld hoe moedig die kinderen wel niet waren. Pfff... Zo erg Als het niet zo moeilijk was geweest om ze er uit te halen, dan hadden er waarschijnlijk nog een hoop het overleefd. Maakt het allemaal nog wat zwaarder vind ik...
Vandaag viering voor de kindjes in Lommel, er wordt door de Lommelaren zo mee geleefd, dat zelfs de bakker 2 u sluit om het personeel de kans te geven om ernaar toe te gaan, zelf ga ik toch maar naar de tv kijken. Is toch maar een triestige dag, ondanks het mooie weer
Zag vanmorgen een artikel in de krant.. Voetbalclub in Lommel heeft een boete gekregen omdat ze niet hebben gespeeld afgelopen weekend.. En dat is tegen de regels dus een boete en een nederlaag van 5-0.. De kinderen kregen van de club de kans om te rouwen.. Moet de krant nog lezen dus weet niet precies hoe het zit, maar dit zag ik toen ik de krant uit de bus haalde..
Happy: wat knap dat de bakker sluit. Respect, heel mooi. En het mooie weer, ja ... Vandaag schijnen de kleine zonnetjes nog een laatste keer voor hun families en vrienden, hoop dat ze van bovenuit over hun familie en vriendjes waken. De 3 kindjes die nog in Lausanne liggen, zijn stilaan aan de beterhand. De 2 die nog in coma lagen zijn ook ontwaakt. Godzijdank! Hopen dat ook zij nu snel gerepatrieerd kunnen worden. Roeltje: erg dat ze daarvoor een boete krijgen getuigt van weinig respect van de voetbalbond uit ! Denk dat de tegenspeler dat ook niet zou willen, als dat wel is... Dan is het echt erg gesteld tegenwoordig...