Ouderschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Rinajusase, 12 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Even het volgende.

Bij mijn ex werkgever was ik 8 jaar in dienst, tijdens deze dienstjaren werden mijn 2 kinderen geboren. Ik heb nooit ouderschapsverlof opgenomen omdat ik dat pas wilde toen als mijn oudste naar school zou gaan. Echter zover is nooit gekomen, want ik werd er dus na 8 jaar uitgegooid;)

Ik heb gehoord dat wanneer ik bij een nieuwe werkgever een jaar in dienst ben, ik alsnog gebruik zou kunnen maken van het ouderschapsverlof. Is dat zo? Want als ik dat recht dan nog heb, zou dat natuurlijk mooi zijn:)

2. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.024
    286
    83
    Vrouw
  3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Als je straks bij ene nieuwe werkgever in dienst ben en je werkt er langer dan 1 jaar dan mag jij je ouderschapsverlog gewoon opnemen, mag tot het betreffende kind waarvoor je het opneemt nog geen 8 is

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Idd zo zit het.

5. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Okee thanks. Dan zal het wat betreft mijn oudste krap worden, hij wordt aankomende december al 7 jaar. Dus zeer waarschijnlijk komt het verlof van hem dan te vervallen, dat ga ik niet redden:( Maar goed, dan heb ik nog van mijn 2 andere kids staan.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Desnoods neem je alleen dat deel wat je evt nog tegoed hebt voor je oudste? Mocht het zo uitkomen bedoel ik.

Deel Deze Pagina