Laatste 10 weken aftel topic vanaf 15okt '13

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal85, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    #1 chantal85, 20 okt 2013
    Laatst bewerkt: 20 okt 2013
    Laatste 10 weken zijn ingegaan hier. :)
    Voor wie geldt hetzelfde en heeft zin om mee te kletsen om zo samen naar de bevallingsdatum toe te leven? Waar kijk jij erg naar uit? En waar kijk je tegen op?

Ik kijk er naar uit om ons kindje eindelijk in mij armen te hebben, na zo'n lange weg te zijn gegaan. Al vind ik de afgelopen weken echt omgevlogen en wil ik het liefst nog langer van dat getrappel in mijn buik genieten. Vind dat zoiets bijzonders!

Het lijkt me wel weer heerlijk om op mijn buik te slapen, nu ook alweer vanaf 5.00 wakker omdat ik geen lekkere houding kan vinden...

Soms zie ik op tegen de bevalling, maar heb een fantastische vent en weet zeker dat hij me erdoor heen gaat slepen!

2. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik klets graag mee! :D

Eigenlijk een beetje hetzelfde als jij, kan niet wachten om heerlijk te knuffelen met onze kleine man!! Ben zo nieuwsgierig naar hem. Het lijkt mijn zo'n bijzonder gevoel om met z'n drieën te zijn, echt een gezinnetje te vormen. Kan niet wachten!!! :D

Verder kijk ik er ook naar uit om weer mijn eigen lichaam terug te krijgen, weer normaal kunnen liggen en weer vrij te kunnen bewegen. Merk dat mijn buik echt zwaarder begint te worden.... Oh ja, het maagzuur en tig keer moeten plassen ga ik ook zeker niet missen :p

Ben stiekem ook wel benieuwd hoe het is om onze kleine mannetje te moeten "delen", nu heb ik hem echt alleen voor mijzelf ;). Dat getrappel in mijn buik voelt zo intiem!

De bevalling zie ik niet tegenop, hopelijk blijft dat zo ;).

Hopelijk gaan de laatste weken lekker snel!!

3. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ha zoe, leuk dat je meekletst! Dingen die je noemt zijn wel herkenbaar. Buik staat hier zo strak dat ik me afvraag wanneer de eerste striae zich zal aandienen ;)

Angst voor de bevalling heb ik af&toe, maar zijn dan van die dingen als: "zal het allemaal goed gaan met de kleine, kan ik het wel? En voor erna: zal ik het wel goed doen? Van die angsten die elke aanstaande mama volgens mij wel eens heeft. Maar we proberen ons goed voor te bereiden, omdat dat me al een geruster gevoel geeft; Samen bevallen cursus, bostvoedingscursus, zodat je weet wat je eventueel zou kunnen verwachten (al loopt het vaak toch weer anders, maar toch vinden wij het allebei wel fijn:) )

4. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Aanstaande mama's op volgorde due-date
    24-12
    Chantal85-1e kindje (4*)- verrassing
    26-12
    Zoe1- 1e kindje (1*)- jongetje

5. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Ook ik wil wel mee babbelen!

Ik vind het zo onwijs spannend en ben zo benieuwd!

Ook ik kijk er naar uit om me terug gewoon te kunnen kleden en omdraaien,...

Ik ben wel een beetje bang voor de bevalling maar ik probeer maar te denken aan die kleine spruit die ik kn mijn armen kan houden daarna.

Jullie nog kast van kwaaltjes??

Ik ben zwanger van een meisje voor 20/12.

Groetjes

6. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Welkom porkie!
    Kwaaltjes, de 1e 20 weken extreem misselijk en veel overgegeven, nu nog wel hele dag door misselijk, maar overgeven maar af en toe gelukkig. Verder zijn bekkenklachten en maagzuur me tot nu toe bespaard gebleven (afkloppen!!) al merk ik wel dat mijn hele buik strak staat als ik te druk ben geweest. Gisteren bijv stadswandeling gedaan met fam dag, hele dag geslenterd, dan begint mijn buik op een gegeven moment echt te protesteren. Maar was ook wel te verklaren.

Jij dan?

7. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Aanstaande mama's op volgorde due-date

20-12
    Porkie- 1e kindje- meisje
    24-12
    Chantal85-1e kindje (4*)- verrassing
    26-12
    Zoe1- 1e kindje (1*)- jongetje

8. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL

Hihi jouw buik staat dus ook lekker strak ;) Hopelijk blijft de striae lekker weg!

Ja dat is ook super spannend!!! Het lijkt mij wel "eng" om straks echt alleen te zijn met ons kleine vent, dat je geen kraamhulp meer hebt zeg maar. Je kan dan niet even vragen van; doe ik het zo goed?! ;).

Super dat je zoveel voorbereiding doet! Heb je de cursus voor borstvoeding al gehad? Gaan wij ook doen, hebben we de 5e!
    Krijg jij ook zo vaak te horen; nou ik hoop dat het lukt de borstvoeding!
    Ik word daar echt gek van joh.... Heb zoiets van; ja natuurlijk lukt dat!!

9. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Welkom!!

Ja spannend allemaal hè!

Hier tot 16 weken veel spugen en de hele dag misselijk :(. Daarna veel harde buiken, ben al 2 weken gestopt met werken iom de VK. Gaat nu beter! Wel de bekende dingen, maagzuur, iets sneller vermoeid, verder gaat het best goed! Al verschilt dat per dag en wat ik doe.

En jij? Veel klachten (gehad)?

10. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje tot 20 weken.... Pfff pittig zeg! Je weet waar je het voor doet, maar soms he? Eerste periode is dan niet zo leuk he....

Hihi ja dat is ook wel veel meis! Knap dat je het wel vol houd! Vandaag maar lekker met de voetjes omhoog! :D

11. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Wat vervelend zoe dat je al hebt moeten stoppen, maar alles voor de kleine natuurlijk! Vermaak je je nog een beetje?

12. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ik zit nu ook op de 30 weken. Ik las de titel van het topic en dacht "oh dat is voor nog niet geldig.." Maar jeetje, jawel! Ik hoef ook nog maar 10 weken! Wij krijgen ons eerste kindje en het is een jongetje :D

Ik vind de tijd zooo enorm snel gegaan, niet normaal.
    Tot nu toe heb ik een heerlijke zwangerschap achter de rug, heel weinig klachten en nauwelijks aangekomen en niet heel moe meer.
    De babykamer is eigenlijk al af en alle kleertjes hangen schoon in zn kast. Maar hij mag nog wel even wachten ;)

13. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Welkom hysterisch! Dat klinkt heerlijk zeg!!! Hopelijk blijven de laatste weekjes ook zo!! Ook een jongen, wat leuk! (Meisje is net zo leuk natuurlijk hihi).

Hier ook bijna niks aangekomen, zit nu op +3,5. Volgens de VK is het niet erg omdat de kleine goed groeit!

Chantal, ja was wel balen maar het voelt nu goed! Voelde mij eerst heel erg schuldig tegenover mijn werk maar die kleine gaat voor alles! Ik vermaak mij echt nog, veel visite en lekker aanrommelen. Doe natuurlijk ook langer over alles hihi. Maar merk dat de rust mij goed doet.

Jullie werken nog wel allemaal fulltime?

14. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    @zoe1 Wauw 3.5! super toch! Des te minder er gesport moet worden over een tijdje ;)
    Meisje was ook leuk geweest inderdaad, maar nu ik weet dat het een jongen is vind ik het echt enig :D

Ik werk 32 uur, maar kan af en toe halve dagen werken, of een dag minder omdat ik de hele dag moet staan/lopen/bukken. Ik werk in een winkel.
    Jij nog fulltime?

15. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    @zoe1 Oh nee sorry, zie nu dat je niet meer werkt, sorry. Wel vervelend voor je!

16. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Jeeej ik klets ook mee :D. Vandaag nog precies 10weken! Ik ben zo benieuwd of ze in 2013 of 2014 komt, hebben jullie dat ook?

Verder gelukkig niet veel kwaaltjes behalve heel snel rugpijn, vandaag etentje gehad en ruim 3 uur gezeten, dat voel ik nu wel! Pfff voel me net een oud vrouwtje zo hihi, zei toevallig tegen mijn man vanavond dat ik blij ben als ik mijn lichaam weer terug heb ;).

In sept is mijn contract niet verlengd dus ik heb lang verlof! Soms niet erg en soms jammer aangezien ik nog veel plezier in mijn werk had.

Owja, we krijgen een meisje, verwacht 29-12 :D

17. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Ook ik heb tot de 20 weken bijna dagelijks moeten overgeven nu nog af en toe! Ik werk ook niet meer ik moet verplechtnstoppen vanaf zes maand maar ben al een iets eerder moeten stoppen met mijn rug! Hier heb ik nog steeds veel last van.

Ik ben ook nog maar 3 kilo bijgekomen en dat vind ik geweldig!
    Maar ja ze kunnen nog komen mss die kilos!

Mijn buik staat ook strak en hij zit me toch al regelmatig in de weg!

Het gedacht ook bijna zo ver te zijn vind ik zo spannend!

Ik ben deze week een info avond gaan volgen over borstvoeding omdat ik echt nog twijfelde maar ik heb daar besloten het zeker te gaan proberen!

Groetjes

18. Leanna

Leanna Actief lid

12 apr 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een zwangere die nog 10 weken "moet" ;). 25 december uitgerekend, maar van mij hoeft dat niet per se, hihi. Klachten heb ik volop (gehad), maar ik sla me er dapper doorheen :D. Heb zo zin om de kleine man te zien! Vind het ook erg spannend, wat natuurlijk best normaal is. Vooral het moment dat je naar huis gaat met baby lijkt me zo onwerkelijk. Ik zie ook een beetje op tegen het geven van borstvoeding. Vooral het kolven lijkt me niks. Weet niet of meerderen dit hebben?

19. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ik ben de 28ste uitgerekend, ik hoop dat ie of die datum, of iets eerder komt. 2014 vind ik niet leuk! :p

20. nev

nev Actief lid

5 apr 2013
    295
    2
    18
    Praat ook graag mee! 16 dec uitgerekend. Kijk ernaar uit om mijn kindje vast te kunnen houden! Kijk inmiddels ook wel een beetje uit naar verlof. Tegelijk kijk ik daar tegen op, vind t nog gek dat ik veel ga missen op mijn werk en t na verlof weer enorm inkomen gaat worden.

Deel Deze Pagina