Verschrikkelijk helse ovulatiepijn, iemand meer last van?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mamavanlois, 10 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanlois

Mamavanlois Actief lid

10 apr 2014
    313
    9
    18
    Drenthe
    Dag lieve dames, afgelopen maandag (dag 15) had ik een smile op Mn Cb ovulatietest, net als dinsdag. Helemaal blij want de eerste 6 mnd had ik pas op dag 19 een smile.. nu dacht ik dat ik dan woe wel een keer Mn ei zou krijgen maar ineens gisteren overdag heel erg misselijk en een blehh gevoel en gisteravond begon de ellende.. begon met buikpijn en lichte kramp in rug.. tegen 22.30 toch maar even Onder de douche om te zien of het over ging.. Pff het leken wel weeën.. heb dit sept vorig jaar ook gehad en dacht toen aan iets anders maar nu herken ik het en dit is dus gewoon een eisprong.. (wat moet het anders zijn??) nooit gedacht dat dit zo verschrikkelijk veel pijn kan doen. Heb een heel medisch verleden dus verwacht dat het miss daardoor komt en hoop echt niet dat er iets ernstigs aan de hand is. Deze twee keer dat het zo'n pijn deed was het rechts. Normaal iedere maand aan linkerkant Mn ei en weinig pijn.. iemand doen dit ook heeft??

Thnx alvast voor het reageren.
    Lfs

2. vosje1

vosje1 Lid

6 mrt 2014
    30
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi mamavanlois.

Toevallig heb ik dit ook gehad! Heb nog niet getest met oveluatie deze maand maar.herken je pijn.
    Zat rustig op de bank het rommelde wel.wat maar ineens zoo kramp ik herke de dit indd van voorweeen tijdens mijn eerste zw. Mijn man duwde /masseerde mijn rug zodat t daar weg zou trekken. Nu blijft de pijn bij mij al een week aanhouden.. vanmorgen echt hele kramp alsof ik ongesteld moet worden maar lag wel.dubbel van de kramp met een half uur was t weer over.. erg vreemd allemaal...

3. 86lizzy86

86lizzy86 Actief lid

2 nov 2016
    276
    21
    18
    Deze ronde voor het eerst ovupijn

4. jongemama1

jongemama1 Niet meer actief

Elke ronde had ik ook altijd 1 a 2 dagen lang echt heel hevige ovu kramp.

5. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ja wel een aantal keer. Vroeger n keer gehad dat ik dacht dat er wat mis was met mijn blindedarm, zo n kramp. Maar is maar n keer of 6 echt pijnlijk geweest.

6. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    #6 Sylva, 10 feb 2017
    Laatst bewerkt: 10 feb 2017
    Ik heb precies hetzelfde deze week. Normaal gesproken heb ik 1,5 a 2 dagen ovulatiepijn, maar nu duurt het 5 dagen. Lage buikpijn, lage rugpijn, hoofdpijn, misselijk en geen eetlust. Het begon maandag ochtend, woensdag positieve test, gisteren na wat steken laat in de middag aan de rechterkant werd het wat minder. Nu alleen nog pijn links. Heb dit in deze heftigheid nog nooit meegemaakt. Maar je bent dus niet alleen! ;)

7. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Heel herkenbaar. Eigenlijk hoef ik niet eens ovulatietesten te doen. Bij mij is het echt de laatste groeispurt wat ik voel. Als ik namelijk een ovulatietest doe in de buikpijn-periode is ie knal positief. Het is echt heel naar. Mn hele onderbuik doet zeer. Ik moet ook echt op bed liggen met een kruik want rechtop zitten zit er dan echt niet in. Het duurt een paar uren en dan is het weer over.

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.038
    16.544
    113
    Verschrikkelijk die pijn heh? Ik lag 1 keer op de grond en toen wist ik totaal niet wat er aan de hand was. Ik kon niet meer lopen en ben half kruipend door het huis gegaan, ik wist niet meer waar ik het zoeken moest. ( ik had nooit mijn eiersprong gevoelt) De gynaecoloog heeft toen een inwendige echo gemaakt. Bleek dat mijn ei te lang was doorgegroeid (latere eiersprong dan normaal en ik had toen nog een mirena spiraal) en daardoor had ik zoveel pijn. Ik weet natuurlijk niet of dat ook bij jou zo is.

9. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Ik herken de pijn ook. Maar dan alleen links en dan lig ik echt krom van de pijn. Dit heb ik vroeger nooit gehad, maar sinds ik gestopt ben met de pil vorig jaar, voel ik die pijn. Rechts nog nooit iets gevoelt, deze ronde ook niks gevoeld.

10. Mamavanlois

Mamavanlois Actief lid

10 apr 2014
    313
    9
    18
    Drenthe
    Even kort een reactie ☺ zit bij fifty shades darker Haha maar erg hè. Wist niet dat dit kon gebeuren want heb t bij Mn dochter echt nooit gevoelt.. niet eens dat Mn ei er aan kwam.. en vannacht pfieew wat een pijn maar t stelt me best wel gerust dat er heel veel meiden zijn doen dit ervaren. Ben benieuwd moest di sws naar Mn gyn En ben benieuwd wat ze zegt.
    Lfs

11. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    yep, elke cyclus.

12. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Had het in de eerste cyclus na het stoppen met de pil. Jemig wat zeer, wilde al bijna naar de huisarts gaan na 2 dagen op paracrtamol

13. Dio1985

Dio1985 Niet meer actief

#13 Dio1985, 11 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 feb 2017
    Hoi allemaal, ik reageer ook even... voor het eerst in een topic :)
    Ik zit inmiddels op mijn, frustrerend lange, cyclus 44 dagen....
    Inmiddels ook al een test gedaan, maar helaas negatief (voelde ook niet echt iets bijzonders of afwijkends). Maar afgelopen woensdag heb ik echt enorme pijn gehad!!! My goody...
    Pas gister begon ik erover na te denken en dacht... dit zou best wel m'n ei geweest kunnen zijn... maar ja... op dag 41 pas? Kan dat?

Hoop het stiekem... toevallig wel de dagen ervoor, die dag en de dag erna heel gezellig gehad :) :)

Het is wel frustrerend dat ik, hoewel ik dacht de draad al zeer snel netjes op te pakken na jaren de pil te hebben gebruikt, nu een super lange cyclus heb... 45 dagen... en nog steeds aan het tellen... bluh!

14. Fawny

Fawny Actief lid

14 jan 2017
    117
    70
    28
    Vrouw
    Heel herkenbaar idd!
    Ik hou mijn cyclus bij via een app en steeds als ik me zo rot voel en die krampen heb check ik die app en, ja hoor, ovulatie!
    Deze maand voor het eerst ovulatietesten gebruikt ook, en de dag dat de test knalde begon de ellende weer. Op zich fijn dat je lichaam zo overduidelijk is, hoor, maar jeetje.. Het zou wat minder pijnlijk mogen, hahaha

15. Mamavanlois

Mamavanlois Actief lid

10 apr 2014
    313
    9
    18
    Drenthe
    Ja super vervelend. Maar wat ik dan niet zo goed begrijp ( ik wil altijd een verklaring voor alles Haha) is dat als ik hem links voel dat t minder pijn/bijna niets zeg maar en als ik em rechts voel dan verga ik van de rugpijn en buikpijn en doet paracetamol niet genoeg.. herkennen jullie dat miss ook??

16. Mamavanlois

Mamavanlois Actief lid

10 apr 2014
    313
    9
    18
    Drenthe
    Welke app heb jij?? Ik heb de cyclus kalender, werkt super en ideaal om iedere maand terug te zien wat en wanneer je wat voelt.

17. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Dit is zo herkenbaar! Mij is het precies hetzelfde opgevallen. In november had ik hem rechts, dat was ellende. De vorige twee maanden had ik hem gelukkig links en had ik er maar 1,5 dag lichtjes last van met wat buikkrampen af en toe, en de tweede dag na een felle steek en een tintelend gevoel was het weg. Maar deze maand had ik hem helaas weer rechts en ik was echt 4 dagen flink het haasje met erge lage buikpijn, lage rugpijn, misselijkheid en geen eetlust. Ik voelde me echt belabberd :(

18. Mamavanlois

Mamavanlois Actief lid

10 apr 2014
    313
    9
    18
    Drenthe
    He girls even een update, vanmorgen moest ik naar het umcg. Had een gesprek met Mn gyn en zij heeft een echo gemaakt. Er is een grote zwarte vlek te zien op Mn rechter eierstok. Dit kunnen 2 dingen zijn of het is het gele lichaam na de eisprong wat nog te zien is of het is een cyste... het is 3.5 bij 5 cm.. ik maak me ondanks dat ze zegt dat het niets ernstigs is wel zorgen.. ik heb sept 2015 baarmoederhalskanker gehad en als er dan van dit soort spannende dingen gebeuren dan ben ik gelijk weer bang en gestrest. Als er iemand is die hier ervaring mee heeft hetzij een cyste oid dan hoor ik het graag.. wil me weer chill voelen. Moet 8 maart naar de fertiliteitspoli voor een gesprek voor een cyclus analyse en die gyneacoloog maakt dan opnieuw een echo om te zien of het kleiner is worden of hopelijk weg is.

Xxx

Deel Deze Pagina