Verschrikkelijk jaloers..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Anna84, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Ik ken jullie gevoel meiden. :(
    Waarom??!
    Bah.
    Ik ben tegenwoordig heel erg bang voor vragen.. Bang dat ze het wééér gaan vragen...
    Weet gewoon niet hoe ik moet reageren soms.

Knuffel voor jullie!

2. minidwerg

minidwerg Lid

6 nov 2009
    60
    0
    0
    verzorgende
    grave noord brabant
    ik herken het gevoel ook inderdaad.
    een vriendin van een goede vriend van ons kwam vertellen dat ze ongepland zwanger was.

wij kregen toen de opmerking is het bij jullie nog steeds niet gelukt
    die opmerking deed zo pijn. vooral omdat je weet dat hun eigenlijk helemaal nog geen kinderen wilde.

nu blijkt dat ze ook nog eens in verwachting is van een tweeling.
    ze zijn er natuurlijk harstikke blij mee en wij ook wel voor hun hoor!!

maar die opmerking blijft niet lekker zitten

3. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Mensen die gemakkelijk zwanger raken, lijken het zwanger worden soms als iets vanzelfsprekends te gaan zien..Dat is inderdaad super vervelend..vooral als je dan 'nog steeds niet' naar je hoofd geslingerd krijgt..Sommige mensen hebben er echt totaal geen idee van wat de andere kant van de medaille is..Het niet zo makkelijk zwanger raken en steeds maar van de mensen om je heen allehande opmerkingen te moeten voortduren..

Ik ben blij dat jullie hier ook je frustraties kwijt kunnen!

Liefs,
    Anna

4. Alita

Alita Niet meer actief

het ligt ook aan de persoon hoor!!! Ik raak opzich makkelijk zwanger tenminste bij mijn dochter de eerste ronde, maar ik zou nooit zo`n opmerking als "is het nog niet gelukt" plaatsen hoor! Sommige mensen denken helemaal niet na of het de ander kan kwetsen, ook al kan ik dus makkelijk zwanger raken ik leef heel erg mee met de vrouwen bij wie dat niet lukt. Je weet als vrouw toch als geen ander hoe sterk het verlangen is!!!

Maar wij vrouwen zijn ogal emo dus ik kan ook wel snel jaloers raken op iets wat eigenlijk niet nodig is.
    Hier nu zit ik in mijn vruchtbare week en mijn vriend is zo ziek dat het vrijen niet gaat lukken. Ben er nogal pissig over en dat is eigenlijk wel heel erg egoïstisch maar ja het zijn gevoelens. Ga nu dus niet tegenover mijn vriend klagen.....maar hoop wel dat hij snel opknapt hihi

5. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    @Cindy..vandaar ook het woordje soms..Natuurlijk is het afhankelijk van de persoon, maar ermee geconfronteerd moeten worden is vaak vervelend..en ja, we zijn wel emo, en no offense, maar jij weet niet hoe het is om al maanden bezig te moeten zijn en om je heen allerlei opmerkingen te horen..

En ik snap je gevoel richring je partner ook wel..NU moet het gebeuren, anders een gemiste kans..Ja..ook vervelend..
    Maar hopen dat ie zich snel beter voelt!!

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Het liedje wat in mn onderschrift staat gaat precies hierover.
    Ik heb het er zelf ook best moeilijk mee.
    Het is gewoon niet eerlijk verdeeld.

7. Alita

Alita Niet meer actief

Nee inderdaad ik weet niet hoe het voelt, kan het me wel voorstellen.
    Maar ik stel zelf ook wel eens zo`n vraag aan iemand, en je kunt natuurlijk niet weten dat diegene mischien al lang bezig is.
    Het is gewoon erg moelijk want je kunt het de mensen die snel zwanger raken ook niet kwalijk nemen. Maar ik snap jullie wel hoor!!

Soms zijn er hier dames die pas bezig zijn en helmaal in de zenuwen zijn of het gelukt is, komt er dan iemand die dus al een tijd beig is met de opmerking van dat ze maar eens geduld moet hebben. Kijk dat vindt ik ook weer niet eerlijk want iedereen wilt het liefst gelijk zwanger zijn,. Het gaat twee kanten op vindt ik...

8. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

25 aug 2008
    607
    8
    18
    Ik was vorig jaar met de pil gestopt. Na 5 weken kwam me ongi en gelijk daarna was ik zwanger.
    Nu na mijn bevalling wilde ik eigenlijk gelijk doorgaan voor een 2e (had verwacht dat het wel snel zou gaan omdat ik bij de eerste gelijk zwanger was)
    En ben al vanaf 6 weken na de bevalling bezig maar het heeft nog niet zo moeten zijn.
    Heb het er ook wel een beetje moeilijk mee.. als ik zwangere vrouwen zie word ik altijd jaloers.
    En dan heb je ook nog is de mensen die ongewacht hun 2e snel krijgen omdat je vruchtbaarder bent na de bevalling.
    Nou bij mij andersom dus :p
    Ik weet pas sinds 2 maanden dat ik PCO heb.
    Heb nu ook een superlange cyclus..:( Mijn laatste duurde 72 dagen. Ik weet niet eens of ik wel een eisprong heb.. maar ze gaan me pas over 6 maanden helpen en onderzoeken.
    Het is echt niet eerlijk dat mijn gyn beslist dat ik nog min. 6 maanden zelf moet proberen omdat ik "pas" bevallen ben.

Maar ik voel me soms echt extreem jaloers:p maar ben niet de enige dus.
    Groetjes flubjuh

Deel Deze Pagina