Ik heb vroeger de pil geslikt altijd een hele lichte maar kreeg in de stop week altijd mega migraine en later zelfs voor en na de stop week nog Ook spiraal heb ik gehad ook dit was niks Nu wou ik dus de prikpil lijkt me heerlijk om niet meer maandelijks ongesteld te worden. Dus wie heeft hem en wat zijn jullie ervarringen?
Ik heb hem. voor mijn eerste zwangerschap gebruikt. Tussen mijn 2 zwangerschappen in , en nu nadat ik eerst nog de mirena en de gewone pil heb geprobeerd,weer de prikpil. Mij bevalt ie prima. Heb nergens last van en ook niet van bloedingen. Na alles wat ik heb geprobeerd bevalt dit mij toch het beste.
1 shot prikpil gehad, nooit meer ongesteld geworden. Moest de mmm in ervoor en dankzij mmm zwanger. Terwijl ik voor de pil een prachtige cyclus had en zelfs spontaan zwanger ben geweest toen. Heb btw na het prikken 12 weken gebloed! M'n cyclus is wel teruggekomen, maar na 3 vmk in de mmm waar ze eitjes stimuleerden. Heeft 3 jaar geduurd.
Jeetje Babii dat is wel heeel heftig zeg Nou moet ik zeggen dat we niet om een 2de kindje zitten te springen hoor iig de eerste 2 jaar nog niet. Maar wil eigenlijk weten of ik dan weer last van migraine aanvallen kan krijgen.
Ik ben zelf ook gestopt met de pil ivm chronische migraine door de pil. Dit is een reactie van het lichaam op de hormonen die de pil vrijgeeft. De prikpil geeft volgens mij zoveel hormonen af dat het drie maanden lang werkt. Het lijkt mij dus niet verstandig om dit te doen. Je kunt er ook niet zomaar mee stoppen als het niet goed valt. Bespreek dit natuurlijk ook met je huisarts want die kan jè sowieso vertellen of er indd teveel hormonen inzitten voor jou. Ikzelf heb nu een mirenaspiraal waar ik heel blij mee ben.
Ik heb wel last van meer hoofdpijn sinds ik weer aan de prikpil ben. Maar ik krijg hem ook om andere redenen. In jouw geval zou ik naar iets anders zoeken!
Hier heeft mijn huisarts juist de prikpil voorgeschreven omdat ik van de pil hoofdpijn/migraine kreeg. Kan je nog niks vertellen over hoe de prikpil bevalt, omdat ik hem nog maar een week of 2 geleden heb gekregen. Het klopt inderdaad wel dat het gemiddeld tot een jaar kan duren voor je weer vruchtbaar bent nadat je gestopt bent met de prikpil. Zou gewoon eens met je huisarts erover praten. Over de voors en tegens van de diverse soorten anticonceptie en de bijwerkingen ervan.
Ik lees even mee. Hier ook giga hoofdpijnen met de pil. Ga nu gewoon even een tijd niks gebruiken qua pil. Dan meer met condooms. Eens kijken of ik dan geen migraine heb en mezelf weer een beetje terug vindt.
Hier is de prikpil afgeraden, ik heb ook die migraine van de pil (hormonen). Na van alles geprobeerd te hebben lijkt Mirena nu de beste optie (toch, was ik niet zo voor). Ik ga hem toch (weer) laten plaatsen. Succes! Elmo
Nadeel van de gok: prikpil: Je krijgt hem er niet meer uit! Daarom wil mijn gyn het niet uitproberen. Kan gewoon niet functioneren met migraine. Ik heb nu een pil geprobeerd met nagenoeg dezelfde samenstelling als de prikpil en daar ben ik niet voldoende tevreden over. Misschien kun je dat eerst aangeven: een pil die nagenoeg gelijk is aan de hormonen van de prikpil (alleen dan dagelijks een beetje).