Wie heeft er ook zo genoeg van..?? opeens Niets meer kunnen doen!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door FairyLaughs, 25 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik ben nu 32 weken..

en vorrige week was ik nog lachend tegen iedereen aant vertellen wat voor leuke en gemakkelijke zwangerschap ik had,. ik had echt Nergens last van (maagzuur dan weer wel)... en ik kon ook nog echt alles doen,..

maar nu.. een week later en vooral vandaag in deze hitte (26 graden hier int zuiden).. merk ik dat mijn zwangerschap toch iets meer probleempjes met zich meebrengt...

*in de wachtkamer bij de gyneacoloog, geen airco of niets.. de andere vrouwen leken echt nergens last van te hebben,. maar bij mij bleef het zweet maar lopen.. en mijn gezicht zo rood als een tomaat,.. ik schaamde me rot !!!

*bij de bakker in de rij, precies het zelfde.. gelukkig begreep 1 vrouw het en raadde me aan het zwembadje op te zetten.. .. daar had ik zelf ook al aangedacht.. alleen hebben wij op het moment schilders aant werk voor de kozijnen buiten, en dan ga ik niet in het badje zitten haha..

*schoenen oppakken onder de tafel.. ik moet echt op m'n knieen gaan zitten op de grond anders kom ik er niet meer bij..

*in de winkel ik liet in het pashokje een truitje op de grond vallen, dus ik gewoon net als van te voren gewoon snel gebukt om het op te pakken.. alleen ik kwam niet verder dan halverwege !!

*nieuwe zomerslippers kopen. !!! ik dacht het niet.. mijn voeten passen er nauwelijks meer in !!

*en dan nog in de supermarkt.. !! mijn vriend heeft middagdienst, dus moet ik alleen gaan winkelen,...
    dus ik naar de lidlle toe vanmiddag.. we moesten frisdrank hebben en nog wat dingen wat laag op de grond staan.. ik met pijn en moeite die flessen frisdrank opgetilt.. en er is ook echt niemand die ff aanbiedt om te helpen terwijl ze duidelijk zien dat het mij echt niet gemakkelijk afgaat !!

en zo kan ik nog wel veeeeeel meer dingen opnoemen..
    ik had echt NOOIT gedacht dat het allemaal zooo snel kon gaan.. vorrige week had ik echt nergens last van.. en deze week lijkt het alsof ik haast niets meer kan !!

begrijp me niet verkeerd,, ik vind het geweldig om zwanger te zijn,.. en ook deze probleempjes hierboven vind ik dan ook niet zo super erg..
    het is gewoon erg lastig,.. vooral als het zo plotseling komt ..

2. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt ik kon goed tot 36 weken en daarna drama, en nu ik overtijd ben helemaal durf al nergens meer naartoe ben echt aan huis gekluisterd kom alleen nog af en toe bij de winkel en idd dingen die je dan net nodig hebt staan laag en dat is bukken wat ik nog maar amper kan.....

3. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hey meid, ik moet zeggen dat ik het nog vrij makkelijk heb.

Vandaag was ik echt in mijn uppie van 11.30 uur tot 17.00 uur aan het shoppen... En dat is echt lopen, lopen, lopen en lopen...
    Ging ook nog eens in 2 verschillende plaatsen winkelen dus heb vandaag ook nog eens in die hitte 3x in de bus gezeten (warm!!!).
    Kom ik thuis.... nog lopen stofzuigen, dweilen, was ophangen, toilet en badkamer lopen boenen bij het leven...en ook nog eens gekookt.

Poehhhhh....nou ik voel me goed, maar WARM heb ik het wel!!!!
    Heb echt ijsklontjes tegen mijn gezicht gehouden.

Wat ik wel merkte na zo een dag lopen....onwijs pijn in mijn enkel (alsof je continu een helling oploopt, zo een gevoel in je enkel!!)

Moet wel eerlijk zeggen dat ik mezelf zo actief mogelijk hou, zo ben ik altijd geweest... Dus zou het VRESELIJK vinden wanneer ik weinig meer kan.

Straks een heerlijk lauwe douche nemen!!!!! En aan de ijskoude Ice Tea..

4. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hey

hier ook
    sinds een paar weken veel meer last

opstaan en rondlopen kan heel veel pijn doen per momenten
    leve de paracetamol, maar dan nog

vriend werkt veel, dus huishouden blijft grotendeels voor mij en is best lastig aan 37 weken en een half!

boodschappen doen we samen, maar is erg lastig om met zo'n hitte inkopen te doen

ik begin constant te zweten en heb te warm en kan niet afkoelen, schaam me dan ook vaak een ongeluk

snachts word ik wakker en is mijn gezicht gewoon gezwollen van de warmte

smorgens kan ik een kwatier niet bewegen van de pijn na een nachtje slapen

en schoenen aandoen is een ramp
    het bukken gaat bijna niet meer en die rits, daar heb ik al zo zitten op vloeken

kousen aandoen gaat ook niet meer

en zo kan ik ook nog wel even doorgaan ;)

ik zal blij zijn dat ons kindje er is!

xxx

5. mama2778

mama2778 Lid

17 jun 2009
    27
    0
    0
    Almelo
    Oh, wat heerlijk herkenbaar allemaal! Ik ben nu 30 weken zwanger, en helaas al weken last van alle kwaaltjes. Daarnaast ook n og eens bekkenpijn, dus gaat lekker!
    Vanavond had ik zo'n zin in meloen, dus ik naar het winkelcentrum. Normaal nog geen drie minuten, twee straten oversteken en voila, maar nu.... Zweten, last van de liezen, last van de rug, geen gevoel meer in mijn voeten... Zucht.

Net met veel moeite nog even de wc gedaan. Morgen komt mevrouw van kraamzorg voor gesprek, dus wil je het wel netjes hebben! Pffftttt.....:)
    Zo maar even wat ontspanningsoefeningen op mijn xxl-skippybal!

6. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Ik heb vannacht voor het eerst gehad dat ik even genoeg had van het zwanger zijn, dit komt voornamelijk omdat ik slecht slaap doordat ik niet lekker kan liggen in bed i.v.m. pijnkl. in de heupen... schaamde me er wel meteen voor mja hoor ook her en der dat het er wel een beetje bij hoort mja vond het zelf nogal vroeg :(

Liefs Nelleke

7. hanna26

hanna26 Actief lid

16 jun 2008
    128
    0
    0

hier heb ik ook sinds deze week last van. Ik ben er vandaag zelfs om 7 uur uit gegaan in bed liggen deed gewoon pijn. Dat bukken herken ik ook. Ik ben al ontzettend blij dat het nu komt en niet een paar weken eerder. Nog max 6 weken denk ik nu maar.
    sterkte en succes allemaal

8. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Ik herken het helemaal! Ik heb tot 36 weken een ideale zwangerschap gehad: geen kwaaltjes en genoeg energie. Het lijkt echter wel alsof mijn lijf weet dat ik sinds vorige week verlof heb, want sindsdien is de ellende begonnen: zweten, moe zijn, niet meer kunnen bukken, harde buiken, krampen, opgezwollen handen en voeten... en ga zo maar door. Ik weet dat het erbij hoort en ik ben ergens ook wel blij dat de kwaaltjes nu pas komen, maar ik kijk toch wel heel erg uit naar het moment dat ik ben bevallen!

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Pff ik "moet"nog een eind, maar het is hier eigenlijk van het begin af aan tobben. Vanaf week 13 al bekkenpijn, die nu verandert in BI, heel veel buikpijn ( heb ook nog een prikkelbare darm die nog veeeel geprikkelder is in de zwangerschap), rugpijn, al weken slecht slapen, zuurbranden, hoofdpijn en beginnende carpaaltunnel syndroom. Daarnaast heb ik echt aanvallen van harde buiken als ik me maar een beetje druk maak,.

Boodschappen doen is tegenwoordig een heel project, het huishouden blijft zo hier en daar dus gewoon liggen en wat ik doe moet allemaal in etappes. En nu is het ook nog eens warm, waar ik normaal al niet zo tegenkan.

Ik kan echt niet wachten tot het september is!!!!

10. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Vertel mij wat.. Zit al vanaf 10 weken met BI dus vanaf de 14e week thuis.

Vrek van de pijn waardoor ik slecht slaap, niet langer dan 10min kan zitten, lopen zwaar vervelend en pijnlijk is, liggen een ramp..

Kan niet meer tillen door de BI dus ben van vrijwel alles afhankelijk van anderen (kan bijv. huishouden en boodschappen niet meer doen en koken gaat ook steeds minder vaak).

Autorijden doet pijn waardoor ik alleen kleine stukjes kan rijden.

Kan niet meer (lang) op bezoek bij mensen omdat het na een half uurtje gewoon niet leuk meer is met de pijn.

Brandend maagzuur!

Doordat ik eerst flink sportte (is m'n werk) en nu niks meer kan ben ik al 13 kilo aangekomen.

Heb van een cup C een cup F-G gekregen waardoor het onmogelijk is om een goede bh te vinden :( Laat staan truitjes die leuk staan...

Kortom, ben al bijna de hele zwangerschap aan huis gekluisterd, zit hele dagen in m'n uppie te wachten tot de dag weer om is en vriend weer thuis komt en mijn uitstapjes zijn naar m'n ouders (omdat ik daar lekker op de bank kan gaan liggen als ik het niet meer uithou om netjes te blijven zitten).

Dat die kleine maar op tijd komt! Zo rond de 37e, 38e week vind ik een prima tijd :D

11. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Herken het ook wel een beetje. OP zich gaat het super goed maar idd dat je lichaam steeds minder kan daar heb ik ook vaker moeite mee. Bij mij is het ook heel erg wisselend per dag, de ene dag gaat alles vrij soepel en de dag erna lijkt niets te lukken.
    Vooral nu met de warmte ja ben ik ook blij dat ik mijn dingen die ik wil doen voor elkaar krijg. Gelukkig helpt mannetje ook vrij veel in het huishouden.

12. wennie26

wennie26 Lid

4 nov 2008
    58
    0
    0
    Grappig! Ik heb ook precies hetzelfde, tot vorige week riep ik ook nog vrolijk dat ik alles nog kan en doe wat ik voor de zwangerschap deed, maar sinds deze week is dat toch mooi over! Het huishouden doe ik nog wel gewoon zelf maar mijn vriend laat de honden nu 1 keer meer uit, ik liet ze 's ochtends en tussen de middag uit (vanuit mijn werk 5 min. fietsen naar huis), maar merkte sinds deze week dat ik mij 's middags echt vooruit moest slepen. Nu hij het 's ochtends doet heb ik de rest van de dag veel meer energie.

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    My thoughts exactly!
    ...zul je zien dat die kleine ondeugden gewoon lekker tot week 42 blijven zitten he 8)

14. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Pfff ik herken het ook...
    Buik die in de weg zit..en doodat mijn huid zo strak staat jeukt het heel de dag. Al heel de zwangerschap heb ik totaal geen energie..kom niet echt meer aan het huishouden toe. Mijn enkels zijn aan het verdwijnen door het warme weer.
    En ons zoontje is vandaag ook lekker dwars, ga zo naar lekker naar mijn moeder dan hoef ik niet alleen voor hem te zorgen want vriendlief is pas om 22.00u vanavond thuis. Gelukkig heeft hij maandag vakantie, daar kijk ik echt naar uit.
    Kleintje kom maar snel!!

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Jaaa! Dit is ook mijn verhaal.. nu met 35 weken..

Ik heb het bloed en bloedheet en wil vanalles doen, maar in plaats daarvan klaag ik en ben ik gefrustreerd dat niets meer lukt..

en iedereen zegt de hele dag "lekker weertje he?" Lekker weertje?? mijn slippers zitten te strak en niets zit lekker.. heb gisteren voor 10 euro een wijde jurk gekocht bij de zeeman, niet charmant, maar die tent zit heerlijk! Het lijkt ook net alsof ik alles laat vallen en ik loop dan half te grabbelen want ik kan er niet bij..

Boodschappen doen is een hel, gisteren moest ik brood hebben, maar had dorst dus kwam ik terug met 6 pakken sap, 4 flessen prik, een fles ranja, ijsjes en dus geen brood!

Meid.. zullen we samen gewoon ergens een gigantisch zwembad opzetten voor zwangere vrouwen? gevult met aardbeienmilkshake of zo?

x

16. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Mmmmmm klinkt goed! Waar mag ik me melden??? :D

Begin er nu ook wel een beetje genoeg van te krijgen hoor. Normaal ben ik alijd hartstikke actief, kan niet zo goed stilzitten..... maar nu totaal geen energie meer. Als ik de trap oploop sta ik al te hijgen als een molenpaard :(

17. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

graag !! :D:D

18. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    *trekt vast een badpak aan voor een frisse duik*

19. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Hihi, dat hijgen als een molenpaard heb ik al een paar maanden! En ik zweet ook als een molenpaard :)
    Ben nu 30+1 dus nog wat minder ver dan jullie, maar met dit warme weer wordt het wel zwaar! Voeten afdrogen, sokken en schoenen aantrekken, daar moet ik echt even voor gaan zitten. En ik heb soms echt van die opvliegers, dan stroomt het gewoon over m'n rug (gelukkig absorberen die banden aan mn broeken en rokjes prima!).

Hebben jullie trouwens het weerbericht gezien? Het wordt volgende week tegen de 30 graden...

20. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Welja..... ikk had ook niet anders verwacht..... tegen de tijd dat ik moet bevallen (7 juli) hebben we een hittegolf en de heetste zomer ooit :D:D:D

Deel Deze Pagina