Wild op de veluwe

Discussie in 'De lounge' gestart door allwoman, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hai mensen,
    ik hoop zoooo dat dit hier mag..anders SORRY! ;)

    Ik ben op de veluwe opgegroeid,en alhoewel ik daar nu al een paar jaar niet meer woon,ligt mijn hart in de bossen.
    Groot was mijn verbazing dan ook toen wij,tijdens een avondje "wildspotten"vele auto's en een cameraploeg in de berm zagen staan,de wilde zwijnen stonden naast de weg en werden met de hand gevoerd!
    "Wat is dit?"dachten wij,wij hadden immers niet vernomen dat dit in de veluwe al een paar weken op het nieuws was.
    Fijn met de kinderen en kleinkinderen zwijntjes kijken,begrijp ik best,maar word er niet vergeten dat het wel wilde dieren zijn?
    Ze komen nu massaal naar de weg toe en er komen steeds meer mensen voeren,waar leid dit heen?Zwijnen die mensen aanvallen,ongelukken?
    straks word de overlast groter en worden ze afgeschoten...maar we hebben zwijnen gezien.
    Hou het wild wild en laat ze met rust,verpest het niet.

    Ik ben zelf ook even te zien geweest op tv gelderland,..en euhh mijn mening was duidelijk ;)


    Denk je er net zo over en wil je laten zien waar je voor staat?

    http://wildwildopdeveluwe.hyves.nl
     
  2. Lyst

    Lyst Bekend lid

    29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Ik kan helaas niet op de hyves site komen (geblokkeerd op m'n werk)
    Maar ik denk er wel degelijk zo over.
    De mensen werken de ongelukken en (eventuele) aanvallen zelf in de hand, en zijn wel enorm verbaasd en boos op de zwijnen (!) als er iets gebeurd!
    Ik kan er echt gigantisch kwaad om worden!
    Laat ze lekker met rust, zeg! :evil:




    Net als op mensen die in de dierentuin lekker de beesten boterhammen met chocopasta en wat nog meer voeren, terwijl er boven hun hoofd een levensgroot bord hangt waarop staat dat de dieren niet gevoerd mogen worden omdat de dieren een speciaal uitgebalanceerd dieet krijgen.
    Maar da's weer een ander verhaal.
     
  3. Dbm21

    Dbm21 Actief lid

    25 jan 2007
    375
    0
    0
    ik snap dat ook niet hoor :S
    en dan gaan janken dat ze afgemaakt moeten worden als het een keer mis gaat..lok het dan ook niet uit denk ik dan..
     
  4. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik woon zelf bij de posbank dus genoeg wild hier.

    hierlopen de edelherten damherten reeën zwijnen vossen en schotse hooglanders zelfs soms een das als we de hond uitlaten dan zien we er genoeg mensen zien de gevaren niet van een wild beest hoor.lopen naar de beesten toe gaan ze voeren enz enz.

    Ze vergeten alleen dat een (voorbeeld dier)zwijn aan kan vallen.veel sneller zijn als dat ze er uit zien.vingers af kunnen bijten stukken uit beten kunnen happen enz enz.

    het word nog wat de wiloven zijn er ook binnen 4 jaar wat zijn dat dan lieve hondjes?
     
  5. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Ja pfff hou op. Sommige mensen zijn zoooo dom, echt bijna knap gewoon zo stupide te zijn. En idd, straks krijgen de dieren ongelukken (of zoals ander soort lui zal zeggen: ze veroorzaken ongelukken...) of ze planten zich te snel en teveel voort, want er is immers voedsel in overvloed. En dan worden ze weer afgeschoten. En over dierentuinen... Daar wil ik al helemaal niet over nadenken. Mij zal je er in elk geval nooit vinden en mijn kinderen ook niet!
     
  6. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Jeetje, dat je ze van dichtbij gaat bekijken is daar aan toe....maar ze ook nog voeren :rolleyes:
     
  7. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    nou dicht bij bekijken mag niet eens.staat zelfs in de regelementen
     
  8. Fladdertje

    Fladdertje Niet meer actief

    Het lijkt me geweldig zoveel dieren te zien! Ben echt dol op de natuur. Ik heb nog nooit een wild zwijn gezien en pas geleden voor de 1e keer een vos,nota bene in Scheveningen midden in het centrum. Maar goed,ik vind het walgelijk dat mensen wilde beesten zo gaan voeren! Kom op zeg. Laat ze met rust. Ik ga de hyves ff bekijken!
     
  9. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik heb net ook even op hyves gekeken goed initiatief!mocht je nog foto's willen hebben ik heb er denk ik een stuk of 1000 van landschap tot edelhert met jong.

    ik zie nou net mij typfout hier ik heb het in het eerder bericht over de wolven die binnen 4 jaar ook in nederland zijn
     
  10. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hahahah dank jullie wel allemaal voor jullie antwoorden! ik was ook echt zo boos en vond de mensne daar zo naief,en het word van kwaad tot erger daar..nog meer bermtoeristen en nog meer zwijnen.deze zijn nu al verpest,en bedankt!
    ;)

    Blusvrouw: ik zou heel graag een paar mooie foto's van je ontvangen,dank je wel! die kan ik dan op de hyves zetten (misschien kunnen anderen dat zelf ook wel doen? dat weet ik eigenlijk niet) maar ek goed initiatief is natuurlijk van harte welkom!
     
  11. Susanna

    Susanna Bekend lid

    17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    allwoman ja echt vreselijk! Wat zijn mensen toch dom! En die arme beesten moeten het ontgelden als het misgaat. Helaas moeten vele dieren lijden door toedoen van de mens. Ik kan me hier vreselijk druk om maken!
     
  12. Trees

    Trees Niet meer actief

    Wat een dommigheid! Ik heb mijn eerste achtien levensjaren ook op de veluwe gewoond en heb zelfs op school geleerd wat je moest doen als je everzwijn in het bos tegenkwam. Het zijn schitterende beesten, maar ze kunnen wel gevaarlijk voor ons zijn. Helemaal als er kleintjes bij zijn! En wat doen wij domme nederlanders? We gaan ze voeren en naar de weg toe lokken. Ohh fijn als je 's avonds door het donker rijdt en je rijdt er eentje aan. Zielig voor het beest dat geen schijn van kans heeft en je kan zelf ook nog flinke brokken maken.

    De Veluwe is geen kinderboederij!

    Zo voor iedereen die dat nog niet doorheeft!
     
  13. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb ook echt met verbazing het stukje op de televisie zitten kijken :confused: HOE DOM KUN JE ZIJN?!?!?!?! En dan nemen mensen ook nog kleine kids mee om 'die lieve zwijntjes' te voeren....
    Er gaat geheid een keer iets flink fout! Wilde zwijnen kunnen je zo ineens aanvallen, en al helemaal als je een kroost bij zich hebben.

    Ik vind ook dat ze die beesten gewoon met rust moeten laten.
    Echt... ik vraag me af waar mensen soms hun verstand hebben zitten... :rolleyes:
     
  14. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Dank jullie wel mensen! Worden jullie ook lid van de hyves zodat je kunt laten zien waar je voor staat?;)

    Ik denk dat we hier het laatste nog niet over gehoord hebben,ik hoorde al dat de boswachters nulwaai willen gaan maken om ze af te schrikken.....

    Ik zal kijken of ik een filmpje van die uitzending op de hyves kan krijgen...
     
  15. MiniUs

    MiniUs Bekend lid

    5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Ik ben het helemaal met je eens allwoman. Ook wij wonen in de buurt en ik heb me laatst toch nog wel het meest verbaasd over iemand die naar een Schotse Hooglander liep en het beest uitgebreid ging aaien......Ja joh, het lijkt de hond van de buren wel ;)
    Ik zeg: laten we het wild gewoon lekker wild laten.
     
  16. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    even up ;)
     

Deel Deze Pagina