Wie heeft hier nog meer last van? Mijn zoon is ondertussen 11 weken en ik verga van de pijn. Ik loop vaak als een oude oma krom voorovergebukt en moet dan met veel pijn en moeite langzaam rechter gaan staan. Ook als ik gewoon op de bank zit verga ik van de pijn. Het zal wel komen doordat je ineens een kind moet tillen van 5,5 kilo en dat ben je natuurlijk niet gewend... Wie heeft er tips? Vanuit mijn knieën tillen lost niets op
afspraak met een fysio maken zou een oplossing kunnen bieden, ik had het ook na mijn zwangerschap/bevalling, bij mij is het na een half jaar over gegaan zonder er iets aan te doen.
Ik vraag regelmatig mijn vriend om voor het slapen mijn rug in te smeren met Tantum. Na zo'n nacht voelt mijn rug altijd iets beter. Ik ga deze week ook weer met yoga beginnen. Tijdens de les doen we ook altijd oefeningen voor de rug en dat is heel fijn. Wat echt goed voor je rug is, is zwemmen. Ook daar ga ik deze week weer mee beginnen. Het hoort denk ik bij de eerste maanden die rugpijn... Je maakt dan toch hele andere bewegingen dan dat je gewend bent. Bovendien heb je weinig kunnen bewegen tijdens de laatste fase van je zwangerschap waardoor je spieren wat verslapt zijn. Kwestie van trainen dus... Tijdens mijn zwangerschap had ik nergens last van.
Ik ben intussen 1 keer naar yoga geweest en heb gisteravond voor het eerst weer gezwommen. Heerlijk was het. Mijn rug voelt nu al beter aan. Het helpt kennelijk al om die rugspieren goed te doorbloeden door te bewegen. Donderdag ga ik weer naar yoga. Dat wil ik de komende weken zo volhouden. Wat ook goed is voor je rug is fietsen. Maar ja dat kun je nog niet met je kleintje dus daar heb je eigenlijk ook niks aan Ik heb trouwens ook een ruggeprik gehad maar dat piepkleine wondje deed na 2 dagen geen pijn meer. Het zijn je spieren die pijn doen en daar heeft de ruggeprik niks mee te maken denk ik. Ze prikken immers niet door een spier heen... Ga lekker bewegen meid... dat is het beste voor je herstel... Veel plezier!!
Ik zag je reactie en dacht: He wat zou ze daarmee bedoelen?? Ik heb een ruggenprik gehad en sinds mijn bevalling vaak rugpijn en vooral s'nachts dan wordt ik er wakker van en kan ik me bijna niet omdraaien. De pijn zit echt op de plek waar geprikt is in mijn ruggengraat en dit straalt dan uit. Overdag heb ik last van mijn rug en dit straald vaak uit naar mijn benen. @11oktober, ik kan je helaas geen tips geven. Vanuit mijn knieen tillen gaat hier iig niet, ik kom dan bijna niet omhoog.
Zeker even naar een fysio gaan. Ik ben nu na de bevalling 2 keer gekraakt en dat heeft ontzettend opgelucht.
Probeer met bukken en tillen het ergonomisch te doen en niet op een "foute" manier te tillen. Dit kan iets van verlichting geven. Fysio in combinatie met misschien cesar of ergo therapie is misschien ook een idee. Sterkte Groeten Jane