Ze wil nog geen brood...

Discussie in 'Voeding' gestart door Steel, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steel

Steel Actief lid

2 feb 2008
    125
    0
    0
    Hallo,

Onze dochter is nu 7 maanden en 1 week oud. Al sinds de zesde maand proberen haar een boterham te geven. Maar daar heeft ze dus echt geen trek in. Ze sabbelt er wat op en daarna spuugt ze het weer uit. Wat boter en smeerkaas erop haalt ook niets uit. Nu zeiden ze op het cb dat ze vanaf 6 maanden brood moeten hebben en vanaf 7 maanden er beleg op mag. Maar wat doe ik nu ze er nog geen zin in heeft. Mist ze dan voedingsstoffen? De rest eet ze wel goed, haar flesje, haar fruit, haar groente. Verder sabbelt ze wat op en soepstenel en een rijstwafeltje. Moet ik gewoon geduld hebben en hebben meerdere kindjes dit?

Groetjes,
    Steel

2. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier is ons mannetje 9,5 maand en hij eet max 5 kleine stukjes brood, dus kan goed dat je kindje is langer nodig heeft. Gewoon blijven proberen

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    inderdaad geduld hebben, onze dochter at met 8 maanden een boterham, daarvoor lag er meer op de grond :D

4. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Hier wilden mn mannen niets weten van boterhammen... En met 8 maanden aten ze samen ineens een hele boterham!!!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier een meisje van 7,5 maand die ook nog geen boterham eet hoor! Wel geef ik haar nu sinds een week of 2 als ontbijt een bordje fijne granen pap, maar boterham heeft ze zo op gereageerd ( is allergisch aangelegd ) dat ik het voorlopig even nog niet doe. Vanaf 6 maanden brood en vanaf 7 maanden met beleg is echt belachelijk! Het advies is om vanaf 6 maanden te beginnen met bijvoeding! Ik kan me niet indenken dat je dan al meteen brood en groenten en fruit gaat geven. Maarja, het CB gaf me er hier ook wel gelijk in dat de meeste mama's bij 6 maanden al lang bijvoeding geven!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Gewoon laten gaan. Komt vanzelf wel.
    Ik zou gewoon papgranen in de ochtendfles doen, zodat de darmen wel wennen aan de granen. En die boterham komt vanzelf weleens.

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ben het met deepfreeze eens! Hier ook hetzelfde probleem, heb elke dag een papfles gegeven en wel een halve boterham tussen de middag klaar gemaakt en voorgezet. En eindelijk, ja eindelijk, ging hij het eten. Komt echt vanzelf, ze moeten gewoon wennen aan de structuur en smaak.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ze moeten echt nog geen brood met 6 maanden hoor.
    Wat al eerder gezegd werd: rond 6 maanden beginnen de meesten met een beetje bijvoeding. Dus dan al brood moeten lijkt me onzin.

Hier werd juist gezegd met 6 maanden dat hij wel eens op een brood korstje mag sabbelen.

Pas met 8 of 8,5 maanden ging hij echt goed brood eten. En vanaf een maand of 10 krijgt hij 's ochtends geen pap meer, maar een boterham.

9. misa

misa Niet meer actief

Wij zijn 2 dagen geleden begonnen met brood. Het cb keek me vlak daarvoor nog aan van: doe je dat nog niet? Die vraag stelde ze dan ook. IK heb aangegeven dat simon pas vanaf 6 maanden bijvoeding krijgt en ik het niet nodig vind om alles maar in één keer te proberen. Mar hij was niet zo heel erg hard gegroeid ik kon toch beter wel aan pap en brood gaan beginnen. Mijn mannetje weegt 8,3 kili bij een lengte van 67,5 cm. Zit dus genoeg aan! ;) Ik bepaal dus zelf of ik eraan begin, wat het cb ook zegt. :)

Het brood gaat hier sinds 2 dagen wel gelijk goed: een hele in één keer! Wel met een beetje boter.
    Maar het zou best kunnen dat je kindje er misschien nog niet aan toe is. Misschien kun je het dan over een weekje of misschien twee nog eens proberen.
    En anders: misschien kun je de boterham met boter (en eventueel wat anders) besmeren, dubbel vouwen en in repen snijden. Die zelf in de hand geven. Of hetzelfde alleen met de korsten doen.
    Succes!

10. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Misschien een geroosterde boterham proberen?

11. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Het advies is om pas met 6 maanden te beginnen met bijvoeding. Ik ben met 5,5 maanden begonnen met pap, dit heb ik drie weken aangeboden maar mijn dochter moest er niets van weten. Ze kotste zelfs alles uit!

Mijn dochter at eigenlijk alleen maar potjes (die mega gepureerde zooi) Verse voeding of iets met stukjes moest ze niet.

Ik ben toen de rapleymethode gaan toepassen en heb dit gecombineerd met gepureerde voeding....Dit bleek keigoed te werken!!

Ineens at ze hele stukken appel, meloen, wortel, sperziebonen, aardappel en broodkorsten....

Inmiddels eet ze iedere middag een hele boterham. Er zijn wel dagen dat ze weer wat minder eet en het veel leuker vindt om alles op de grond te gooien. Maar ik heb inmiddels wel geleerd dat dit soort dingen vanzelf goed komen.....Ik heb nu geduld met mijn kleintje en sindsdien is het eigenlijk supergoed gegaan...

Deel Deze Pagina